۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

مکالمات تلفنی اوباما هم شنود می‌شده است؟

به گزارش ICTPRESS، پاول به بلومبرگ گفت: "پرسش من این است: آیا آن‌ها تلفن‌های رییس جمهور امریکا را نیز ضبط کرده‌اند؟ او هم تلفن همراه دارد ... منظور من این است که می‌شود به آن فکر کرد."
این سناتور صریح‌اللهجه اظهار داشت که سخنان وی "کمی شوخی" به نظر می‌رسد با این وجود، دادگاه برای فعالیت‌های جاسوسی حکمی داده است که بر مبنای آن این فعالیت‌ها "بسیار گسترده و بدون محدودیت و بدون اغماض بوده است که یعنی تمامی تلفن‌های همراه."
وی تصریح کرد، "بنابراین بسیار امکان‌پذیر است که سازمان امنیت ملی تلفن رییس جمهور را هم کنترل کرده باشد."
پاول این پرسش را مطرح کرد که "من فکر می‌کنم تلفن رییس جمهور رمزگذاری شده باشد. او از خود در برابر سازمان جاسوسی خودش محافظت می‌کند زیرا رییس جمهور تلفن خود را از سازمان جاسوسی پنهان کرده است. اما آیا مابقی امریکاییان تلفن‌های را رمزگذاری کرده‌اند؟"
این سناتور جمهوری‌خواه تاکید کرد، "سازمان امنیت ملی گفته است که جمع‌آوری فله‌ای داده‌ها جاسوسی محسوب نمی‌شود بنابراین باید جملات آن‌ها تجزیه و تحلیل شود."
به گزارش پرس تی وی، در عین حال گروهی دو جناحی از هر دو مجلس سنا و خانه نمایندگان قصد دارند تا طرحی را برای توقف برنامه گردآوری داده‌ها به تصویب برسانند.
افشاگری‌های ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی امریکا نشان داده است که سازمان امنیت ملی امریکا از شهروندان این کشور و دیگر کشورها از جمله ۳۵ تن از رهبران جهان جاسوسی می‌کرده و محتویات مکالمات، پست الکترونیکی و دیگر داده‌های اینترنتی آنان را جمع‌آوری می‌کرده است.
باراک اوباما وعده داده است که یک "بررسی دقیق" درباره عملیات‌های جاسوسی در آن سوی مرزهای امریکا انجام شود. همچنین گفته می‌شود که وی از مرکل و روسای جمهور فرانسه و برزیل، که آنان نیز مورد نظارت آژانس امنیت ملی بوده‌اند عذرخواهی کرد.
اگرچه باراک اوباما، تصدیق نمی‌کند که از برنامه جاسوسی واشنگتن از رهبران جهان آگاهی داشته، اما مدیر اطلاعات ملی این کشور اعلام کرده است که رئیس‌جمهور از فعالیت‌های نظارتی آگاه بوده است.
پیش از این، جیمز کلپر، در جلسه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان گفت که آژانس امنیت ملی نمی‌تواند بدون مجوز کاخ سفید به ارتباطات خصوصی سران جهان سرک بکشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

55364