۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

دبی در آستانه روز ملی امارات میزبان اکسپو 2020 شد / شیخ محمد: جهان را در 2020 متحیر می کنیم

به گزارش ICTPRESS ، شهر دبی به عنوان میزبان نمایشگاه جهانی "اکسپو" در سال ۲۰۲۰ میلادی انتخاب شد. این نخستین بار طی ۱۵۰ سال عمر این رویداد سالانه است که در خاورمیانه برگزار می‌شود.
همه ساله نمایشگاه جیتکس و هفته فناوری امارات معمولا در مهر ماه برگزار می شود و جهان شاهد رونمایی فناوری های نوین ارتباطاتی و اطلاعاتی در خاورمیانه است.
یکی از شاخص ترین تحولات عرصه فناوری در این کشور تحقق دولت الکترونیک به معنای واقعی بوده است و اکنون نیز رفتن به سمت دولت همراه تا پایان سال 2014 میلادی که نقطه روشنی در عرصه این تحولات به شمار می آید.
تدارکات مقامات دبی برای برگزاری جشن میزبانی دبی برای نمایشگاه اکسپو در سال 2020 منجر به شکوفایی برخی فناوری ها شده به طوری که بر اساس گفته های مقامات اوج آن در سال 2020 رونمایی می شود.
نمایندگان ۱۶۸ کشور در دفتر جهانی نمایشگاه‌ها در پاریس سه دور برای انتخاب میزبان سال ۲۰۲۰ اکسپو رای‌گیری کردند و این امیرنشین حاشیه خلیج فارس، برای میزبانی اکسپو با شهرهای ازمیر ترکیه، سائوپائولو برزیل و یکاترینبورگ روسیه رقابت کرده است.
دبی به جلوه‌های شهری و سازه‌هایی همچون برج خلیفه شناخته می‌شود که بلندترین برج جهان است .
با اعلام پیروزی دبی در این انتخاب، آسمان اطراف این برج ۸۲۸ متری، روزهاست که صحنه آتش‌بازی و نور افشانی شده است.
اکسپو ۲۰۲۰ حتی پیش از آن که دبی به عنوان میزبانش شناخته شود، هزینه های فراوانی روی دست مقامات آن گذاشت.
دبی پیش‌بینی کرده است که موفقیت در گرفتن این میزبانی می‌تواند ۲۳ میلیارد دلار بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ برایش سود داشته باشد. این معادل یک‌چهارم تولید ناخالص داخلی دبی است.
طبق این برآورد، کل هزینه این رویداد که شش ماه برگزار می‌شود، ۸.۴ میلیارد دلار خواهد بود.
شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و نخست‌وزیر امارات متحده عربی، پس از اعلام میزبانی، در اطلاعیه‌ای وعده داد که جهان را در سال ۲۰۲۰ "متحیر کند".
او گفته است: "اکسپو ۲۰۲۰ در دبی، به نقش قدیمی خاورمیانه به عنوان آمیزه فرهنگ‌ها و خلاقیت، زندگی تازه‌ای می‌دهد".
رای‌گیری در این باره پشت درهای بسته انجام شد.
این میزبانی در حالی اعلام شد که امارات متحده عربی روز ملی‌اش را در دوم دسامبر جشن می‌گیرد.
این کشور نوظهور، ۴۲ سال پیش، از قیمومیت بریتانیا مستقل شد.
نمایشگاه جهانی اکسپو دیگر مانند گذشته محبوبیت رویدادهای جهانی دیگری مانند المپیک یا جام جهانی را ندارد ولی همچنان فرصتی برای میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان است که آینده تجارت و کسب و کار را ببینند و درباره آن صحبت کنند.
سال گذشته بندر یوسو در کره جنوبی میزبان اکسپو ۲۰۱۲ بود. اکسپو بعدی قرار است دو سال دیگر در ۲۰۱۵ در میلان ایتالیا برگزار شود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

51115