۱۴۰۳ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهاي طلايي يكشنبه 17 آذر ماه

ICTPRESS گزارش می دهد :
خبر: افزایش طول عمر باتری‌ با نانو کامپوزیت‌ها
محققان نشان دادند که افزودن نانوذرات اکسید روتنیم به کاتد، موجب بهبود کارایی و افزایش طول عمر باتری‌های اکسیژن- لیتیم می‌شود.
باتری‌های اکسیژن- لیتیم غیرآبی (Li–O2) می‌توانند انرژی را در دانسیته‌‌های بالا ذخیره‌سازی کنند. برای تجاری‌سازی این باتر‌ی‌ها هنوز به پیشرفت‌های دیگری نیاز است اما در صورت تحقق این کار می‌توان باتری‌های کاراتر تولید کرد.
این گروه تحقیقاتی با استفاده از نانوذرات اکسید روتنیم موفق شدند کارایی این باتری‌ها را بهبود دهند و موفق به حذف فلزات سنگین در کاتدهای باتری یون لیتیم شدند، با این کار یون‌های لیتیم مستقیما با اکسیژن هوا واکنش می‌دهد.
این گروه برای ساخت کاتد از نانولوله‌های کربنی استفاده کردند. زمانی که باتری دشارژ می‌شود، یون‌های لیتیم و گاز اکسیژن با هم واکنش می‌دهد تا بلورهای پراکسید لیتیم در کاتد ایجاد شود. برای شارژ مجدد باتری، این بلورها که عایق هستند باید شکسته شوند. این واکنش نیازمند پتانسیل بالایی بوده که در نهایت موجب کاهش عمر باتری می‌شود.
این گروه تحقیقاتی با افزودن مقداری از نانوذرات اکسید روتنیم  RuO2 به نانولوله‌های کربنی موفق به بهبود این باتری شدند. دلیل بهبود باتری این است که انرژی سطحی بهینه RuO2 برای جذب اکسیژن بالا است در نتیجه کاتالیست خوبی برای فرآیند اکسیداسیون محسوب می‌شود.
نتایج این پژوهش نشان داد که کامپوزیت نانولوله‌ کربنی/نانوذرات RuO2 می‌تواند به مقدار قابل توجهی از پتانسیل شارژ باتری بکاهد. برای درک بهتر دلیل این فرآیند محققان این پروژه با همتایان خود در مرکز تابش سینکوترون در ریتسومیکان و دانشگاه توکیو به بررسی دشارژ شدن در باتری پرداختند. از طیف‌سنجی جذب اشعه‌ایکس و میکروسکوپ الکترونی برای مطالعه این نانوکامپوزیت استفاده شد. نتایج تست‌ها و تصاویر گرفته شده نشان داد که Li2O2 روی سطح نانولوله‌های کربنی حاوی RuO2 نشست کرده و دارای ساختار آمورف است، این ساختار شباهت چندانی به ساختارهای مشاهده شده در سیستم باتری‌های Li-O2 نیست.
تصاویر میکروسکوپ الکترونی نشان داد که ذرات Li2O2 تشکیل شده روی نانولوله‌های کربنی به‌صورت بلوری بوده و دارای ساختار توخالی است. وجود فضاهای خالی در این ساختار موجب افزایش سطح تماس در کاتد نانولوله کربنی می‌شود. این افزایش در سطح تماس موجب کاهش انرژی مورد نیاز برای اکسیداسیون آنها شده و عمر باتری افزایش می‌یابد.
...............................
خبر: آی پد در مجلس اوگاندا جانشین کاغذ شد

پارلمان اوگاندا برای تمام نمایندگان مجلس آی پدهایی با قیمت 370 دلار خریداری کرده تا در میان اهداف دیگر بودجه کاغذ را کاهش دهد.
امانوئل دومبو عضو پارلمان اوگاندا اظهار داشت که همه نمایندگان پارلمان اوگاندا با استفاده از آی پدهای خود می توانند هنگام سفر به اسناد رسمی دسترسی داشته باشند.
وی همچنین اظهار داشت که این بودجه با هدف کاهش بودجه کاغذ و امورات مربوط به آن به خرید آی پد اختصاص داده شد.
این اقدام فناورانه در پارلمان اوگاندا توسط بسیاری از مردم این کشور به عنوان هزینه های غیرضروری مورد انتقاد قرار گرفته است، اما براساس اظهارات دومبو این اقدام یک تصمیم اجرایی بوده است.
375 نماینده پارلمانی اوگاندا درحال حاضر نیز حقوق ماهیانه خود را 38 درصد افزایش داده و آن را به 8 هزار دلار در ماه رسانده اند و به خود سهم 41 هزار دلاری برای خرید اتومبیل اختصاص داده اند.
...............................
خبر: ساخت یک دوربین برای تسهیل رانندگی در مه سنگین

مهندسان موسسه فناوری ماساچوست در آزمایشگاه رسانه دوربینی ساخته اند که به رانندگان این امکان را می دهد که به سادگی در جاده هایی با مه سنگین رانندگی کنند.
محققان موسسه فناوری ماساچوست ( ام آی تی) دوربینی ساخته اند که می تواند فاصله را حتی از میان مواد مات یا نیمه شفاف اندازه گیری کند.
این دوربین از پالسهای نور با طول نانوثانیه استفاده می کند و حرکتها را اندازه یگیری می کند و یک تصویر سه بعدی ارائه می کند.
ویژگیهای مذکور به دوربین این امکان را می دهد که تفاوت بین نوری که توسط قطرات باران پخش می شوند و اجسام جامد را چون سپر اتومبیل را تشخیص دهد.
مهندسانی که این دستگاه را ساخته اند اظهار داشتند که این دستگاه می تواند به رانندگان کمک کند که از میان مه غلیظ وسایل نقلیه و جاده را به خوبی مشاهده کنند.
آچوتا کادامبی یکی از اعضای تیم ساخت این دوربین گفت: با استفاده از این دوربین می توان مدلها سه بعدی از اجسام مات یا نیمه شفاف تهیه کرد.
این دوربین از فناوری با نام " زمان پرواز" استفاده می کند که اندازه زمانی که یک سیگنال نور به یک شی بازتاب داده شود را گرفته تا فاصله را محاسبه کند.
این دوربین با هزینه 300 پوندی قابل ساخت است و می تواند تفاوت نور پخش شده و نور بازتاب داده شده را تعیین کند.
...............................
خبر: عرضه نانو کامپوزیت زیست‌ سازگار برای صنایع هوایی و خودروسازی
پژهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان با اصلاح سطح نانوذرات تیتانیوم نانو کامپوزیت‌های زیست سازگار و مقاوم را برای صنایع هوایی، ساختمانی و خودرو عرضه کردند.
اخیرا نانو ذرات به عنوان یک پرکننده قوی در ساخت انواع مختلفی از نانوکامپوزیت‌ها پیشنهاد شده‌اند اما تجمع نانو ذرات در بستر پلیمر مهمترین چالش در تولید این نانوکامپوزیت‌ها است. نسبت سطح به حجم بالا در نانوذرات نیرو محرکه شدیدی برای برقراری پیوند و تشکیل تجمع ایجاد می‌کند.
این عیب موجب پخش غیر یکنواخت نانوذرات در بستر پلیمر و کاهش خواص مکانیکی می‌شود، در نتیجه گستره کاربرد آنها را محدود می‌کند. بنابراین جستجو برای یافتن راهی برای اصلاح سطح نانوذرات موضوع بسیاری از کارهای تحقیقاتی شده است.
در این راستا محققان دانشگاه صنعتی اصفهان پروژه تحقیقاتی را اجرایی کردند. در این کار تحقیقاتی سطح نانوذرات تیتانیم دی‌اکسید توسط دی‌کربوکسیلیک اسیدهای فعال نوری و زیست‌سازگار حاوی آمینواسیدهای مختلف اصلاح شد.
نانوذرات تیتانیوم دی‌اکسید اصلاح شده با روش‌های مختلف آنالیز شناسایی شدند. نتایج آنالیزها نشان دادند که سطح نانوذرات به خوبی اصلاح شده است.
استفاده از دی‌کربوکسیلیک اسیدهای فعال نوری و زیست‌سازگارحاوی آمینو اسیدهای مختلف به دلیل حضور دی‌اسیدهای زیست سازگار نانو ذرات TiO2 (تیتانیوم) اصلاح شده می‌توانند دوستدار محیط زیست باشند. نانو ذرات تیتانیوم دی‌اکسید اصلاح شده به صورت مستقیم در تهیه نانو کامپوزیت‌های پلیمری استفاده می‌شوند.
نانوکامپوزیت‌های پلیمری به عنوان مواد پوششی، ساختمانی و بسته بندی در حوزه وسیع از کاربردهای مهندسی الکتریکی، هوایی، ساختمانی و خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند.
...............................
خبر: کشف درمان خوددرماندگی در معده

محققان موسسه فناوری کالیفرنیا اعتقاد دارند که پروبیوتیکها نظیر میکروارگانیسمهایی که در معده انسان وجود دارد می تواند به کنترل اوتیسم کمک کند.
محققان موشهایی که رفتارهای شبیه به اوتیسم داشتند را با پروبیوتیک درمان کرده و نتایج آن را بسیار موثر توصیف کردند.
رفتار مرتبط با اوتیسم، ضعف ارتباط چشمی، ضعف ارتباطات، سطح بالای اضطراب پس از درمان پروبیوتیک از بین رفتند.
محققان در شماره اخیر مجله پزشکی "سلول" نتایج این تحقیقات را گزارش کرده اند.
آنها طی یک بیانیه اعلام کردند که تحقیقات سنتی اوتیسم را به عنوان یک اختلال ژنتیکی و یک اختلال مغزی بررسی می کند، اما تحقیقات ما نشان می دهد که باکتری روده می تواند در علایمی شبه ASD سهم داشته باشد و این نقش پیش از این مورد بررسی قرار نگرفته است.
این محققان اعتقاد دارند که فیزیولوژی روده بر عملکرد مغز تأثیرگذار است.
این گروه از موسسه فناوری کالیفرنیا از پروبیوتیکی استفاده کردند که به عنوان " B. fragilis" شناخته می شود. آنها در نظر دارند یک آزمایش درمانی پروبیوتیک روی علائم رفتاری اوتیسم انسان انجام دهند. این آزمایش ظرف یک تا دو سال آینده انجام می شود.
براساس اعلام مرکز کنترل بیماریها یک کودک از هر 88 کودک مبتلا به اوتیسم است و این بیماری در پسران شایع تر از دختران است.
اگرچه تحقیقات نشان داده است که این بیماری بسیار پیچیده است و ژنهای بسیاری در آن دخیل هستند اما تاکنون هیچ آزمایشی برای تشخیص این شرایط وجود ندارد.
پروبیوتیکها می توانند به نوعی علائم مرتبط با اوتیسم را کاهش دهند اما هنوز هم باید تحقیقات بسیاری انجام داد تا مشخص شود که آیا می توان آنها را به عنوان درمان در نظر گرفت یا خیر.
اوتیسم یا خوددرماندگی نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیر طبیعی مشخص می‌ شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌ کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌ است. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند.
این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. در بعضی موارد رفتارهای خود آزارانه و پرخاشگری نیز دیده می‌شود. در این افراد حرکات تکراری (دست زدن، پریدن) پاسخ‌های غیر معمول به افراد، دلبستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می‌شود و ممکن است در حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بساوایی، بویایی و چشایی) نیز حساسیت‌های غیر معمول دیده شود.
...............................
خبر: عرضه جهانی گوشی خمیده ال.جی

شرکت ال.جی اعلام کرد که عرضه‌ی گوشی هوشمند خمیده ال.جی G فلکس را از این ماه (دسامبر) در سراسر جهان آغاز می‌کند.
این گوشی خلاقانه ابتدا در بازار‌های مهم آسیا و سپس در دیگر مناطق جهان عرضه خواهد شد.
کاربران در سنگاپور می‌توانند از هشت دسامبر G فلکس را سفارش دهند و هم‌چنین در هنگ‌کنگ نیز این گوشی از 13 دسامبر در دسترس علاقه مندان خواهد بود.
ال.جی G فلکس اولین گوشی با نمایشگر خمیده او.ال.ای.دی است که نه تنها کمی خمیده است، بلکه می‌تواند تا حد بیشتری آن را خم کرد.
هم‌چنین این گوشی از یک قابلیت ویژه ترمیم خط و خش‌های ایجاد شده در قاب پشتی بهره‌ می‌برد.
سخت‌افزار این گوشی تقریبا همانند ال.جی G2 است و حتی از یک باتری قوی‌تر سه هزار و 3500 میلی‌ آمپر بهره‌ می‌برد.
...............................
خبر: خلق آرایه خورشیدی فضایی با الهام از اوریگامی

محققان آمریکایی موفق به طراحی نوعی آرایه‌ خورشیدی فضایی با الهام از اوریگامی شدند.
یکی از مشکلات موجود در خصوص ارسال اجسام به فضا ظرفیت محدود باربری موشک‌هاست و با توجه به هزینه‌های صرف شده، هر سانتی‌متر ارزش خاص خود را دارد.
هم‌اکنون محققانی از دانشگاه بریگهام یانگ برای رفع این مشکل از اوریگامی‌ الهام گرفته‌اند.
اوریگامی یا «هنر کاغذ و تا» یکی از کاردستی‌های محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. هدف این هنر، آفریدن طرح‌های جالب از کاغذ با کمک تاهای هندسی است.
آرایه‌ خورشیدی تاشوی ابداعی به هنگام پرتاب فشرده است، اما زمانی که در فضای بیرونی قرار می‌گیرد، اندازه آن‌ 10 برابر بسط می‌یابد.
این سامانه دارای پنل‌های خورشیدی با ضخامت یک سانتیمتر بوده که بر روی غشای نازک انعطاف‌پذیری تعبیه شده‌اند. قطر آرایه‌ مزبور به هنگام بسته‌بودن 2.7 متر است، اما هنگام بازشدن عرض آن به 25 متر می‌ر‌سد.
به گفته لاری هاول، رهبر ارشد این مطالعه، مزیت اصلی این سامانه، اندازه آن در فضای خارج در مقایسه با اندازه فشرده آن است که این امر سطح بزرگتری را برای همان حجم پرتاب در اختیار می‌گذارد.
همچنین نبود بخش‌های سرخورنده در آرایه خورشیدی احتمال ناکامی هر قسمتی را حین پرتاب کاهش می‌دهد. با داشتن آرایه‌ای از این دست، دانشمندان فقط به پرتاب، صعود و نظارت بر یک سیستم نیاز دارند.
در حالی که انتظار می‌ر‌ود این آرایه 150 کیلووات برق تولید کند، محققان به دنبال خلق سیستمی هستند که 250 کیلووات برق را برای استفاده در ماهواره‌ها یا ایستگاه‌های فضایی تولید کند.
هاول و همکارانش حین انجام مطالعاتشان متوجه شدند اوریگامی یک مکانیسم سازگار است، زیرا حرکتش را از بخش‌های انعطاف‌پذیر قابل‌خم شدن می‌گیرد.
تاکردن آرایه خورشیدی به آسانی تاکردن قایق اوریگامی نیست، زیرا به غیر از طراحی تاهای مناسب، تیم علمی می‌بایست ماده انعطاف‌پذیری را می‌یافتند که دارای ضخامت کافی برای حمل پنل‌های خورشیدی بود.
در حالیکه آنها هنوز به این ماده نهایی دست نیافته‌اند، نمونه اولیه این محققان از کامپوزیت فایبرگلاسی به نام Garolite استفاده می‌کند. طرح نهایی نه تنها شامل تحمل شرایط سخت فضا بلکه فشرده‌شدن در درون یک موشک نیز است.
قرار است این آرایه 25 متری برای پرتاب، در درون یک موشک اطلس پنج قرار گیرد.

تیم علمی معقتد است می‌توان از طرح‌های الهام گرفته از اوریگامی برای خلق شبکه‌های ‌بسط یافتنی استفاده کرد که سیارک‌ها، آنتن‌ها یا بادبان‌های خورشیدی را شکار ‌کند.
...............................
خبر: ناسا به دنبال پیکر متلاشی‌شده «آیسان»

با وجود تخمین 90 درصدی نابودی دنباله‌دار آیسان در پی اقدام انتحاری نزدیک شدن به جو خورشید، ناسا قصد دارد با کمک تلسکوپ‌های پر‌قدرت و فضاپیماهای مختلف، جست‌وجو برای یافتن بقایای احتمالی این دنباله‌دار را آغاز کند.
آیسان (ISON) با نام رسمی C/2012 S1 که به دنباله‌دار قرن نیز شهرت دارد، روز پنجشنبه 28 نوامبر (هفتم آذر) در یک اقدام انتحاری با سرعتی بالغ بر 350 کیلومتر در ثانیه، از فاصله 1.2 میلیون کیلومتری جو خورشید عبور کرد که این اقدام باعث متلاشی شدن هسته یخی دنباله‌دار شد.
اغلب اخترشناسان بر این باورند که آیسان در نتیجه تحمل حرارتی بالغ بر 2760 درجه سانتیگراد بطور کامل نابود شده است؛ با این حال ناسا قصد دارد دور جدید تحقیقات خود را با هدف یافتن پاره‌های دنباله‌دار که احتمالا نجات پیدا کرده‌اند، طی هفته‌های آتی آغاز کند.
تخمین زده می‌شود که از هسته یک کیلومتری آیسان، احتمالا خرده سنگ‌های 10 متری نجات پیدا کرده باشند.
ناسا قصد دارد از دوربین‌های پر قدرت فضاپیمای STEREO، فضاپیمای MAVEN که به تازگی با هدف بررسی جو مریخ راهی فضا شده است و تسهیلات تلسکوپ مادون قرمز (IRTF) در هونولولو برای یافتن بقایای احتمالی دنباله‌دار استفاده کند.
در بازه زمانی اواسط تا اواخر ماه جاری میلادی (دسامبر) ناسا با استفاده از تلسکوپ‌های هابل و چاندرا، جستجوهای عمق فضا را با هدف یافتن بقایای احتمالی دنباله‌دار آیسان آغاز خواهد کرد؛ تلسکوپ اسپیتزر نیز از اوایل سال 2014 میلادی به این تحقیقات می پیوندد.
با این حال «گرهارد شووم» مدیر بخش عملیات علوم منظومه شمسی در آژانس فضایی اروپا (ESA) معتقد است که اخترشناسان هیچ شانسی برای مشاهده مجدد آیسان ندارند و این دنباله‌دار درخشان در نتیجه نزدیک شدن به خورشید بطور کامل نابود شده و بقایایی از آن به جای نمانده است.
...............................
خبر: کفش هوشمند ورزشی، مربی دوندگان می شود!
محققان موسسه فرانهوفر آلمان، کفش ورزشی هوشمندی مجهز به حسگرهای مختلف طراحی کرده‌اند که با اصلاح الگوی دویدن از مصدومیت ورزشکاران پیشگیری می‌کند.
دویدن، یکی از متداول‌ترین تمرینات ورزشی محسوب می‌شود، اما انجام بیش از حد یا تمرین در محیط‌های نامناسب باعث آسیب دیدن ورزشکار می‌شود.
محققان موسسه فرانهوفر در همکاری مشترک با محققان پنج کشور اروپایی، کفش ورزشی هوشمند Runsafer را طراحی کرده‌اند.
این کفش هوشمند مجهز به مجموعه‌ای از حسگرهای مختلف شامل موقعیت یاب (GPS)‌، نیروی G‌ داخلی و جهت یاب برای تعیین سرعت، مدت زمان دویدن، محاسبه اطلاعاتی مانند حرکت بر روی سطوح نرم یا سخت و اعلام زمان استراحت است.
داده‌ها از طریق بلوتوث به تلفن همراه هوشمند کاربر ارسال شده و با اتصال به رایانه مرکزی، اطلاعات تجزیه و تحلیل می‌شوند.
در پایان، توصیه‌های مفیدی برای اصلاح الگوی دویدن از جمله کاهش سرعت یا لزوم استراحت برای تلفن همراه کاربر ارسال می‌شود.
کفش هوشمند همچنین می‌تواند با توجه به اهداف سلامتی مدنظر، برنامه تمرینات ورزشی منظمی برای فرد ارائه کند.
مراحل طراحی کفش هوشمند Runsafer در موسسه فرانهوفر همچنان ادامه دارد و محققان امیدوارند که این محصول تا سال 2015 میلادی به بازار عرضه شود.
.............................
خبر: سقوط ایمن تلفن همراه با کمک کیسه هوای ضد سرقت!

محققان شرکت خودروسازی هوندای ژاپن، محافظ جدید مخصوص تلفن همراه هوشمند طراحی کرده‌اند که با کمک شش کیسه هوای داخلی از آسیب دیدن تلفن در زمان افتادن روی زمین پیشگیری می‌کند.
این پوشش محافظ «Case N» نام دارد که درون آن شش کیسه هوای کوچک تعبیه شده است. در زمان سقوط تلفن همراه بر روی زمین، کیسه‌های هوا باز شده و از صدمه دیدن گوشی پیشگیری می‌کنند.
از دیگر کاربردهای این پوشش محافظ، پیشگیری از سرقت است. در صورتی که سارق با حمله تلاش کند که گوشی تلفن همراه را به زور از جیب فرد خارج کند، کیسه‌های هوای درون جیب باز شده و مانع از سرقت می‌شوند.
بر اساس اعلام شرکت هوندا، پوشش محافظ Case N یک طرح مفهومی بوده و این شرکت برنامه‌ای برای تولید تجاری این محصول ندارد.
برخلاف هوندا،‌ شرکت اپل قصد دارد دستگاه مشابهی را به زودی تولید و به بازار عرضه کند.
در طرح ثبت اختراع شده اپل، احتمال سقوط تلفن همراه هوشمند از طریق شتاب سنج‌های داخلی تعیین می‌شود. با تعیین خطر احتمال سقوط روی زمین، پیشرانه گازی نصب شده روی بدنه تلفن همراه روشن شده و دستگاه در جهت مخالف به آرامی روی زمین فرود می‌آید.
هنوز زمان دقیقی برای تولید و عرضه طرح اپل اعلام نشده است.
...............................
خبر: ساخت یک دوربین برای تسهیل رانندگی در مه سنگین

مهندسان موسسه فناوری ماساچوست در آزمایشگاه رسانه دوربینی ساخته اند که به رانندگان این امکان را می دهد که به سادگی در جاده هایی با مه سنگین رانندگی کنند.
محققان موسسه فناوری ماساچوست ( ام آی تی) دوربینی ساخته اند که می تواند فاصله را حتی از میان مواد مات یا نیمه شفاف اندازه گیری کند.
این دوربین از پالسهای نور با طول نانوثانیه استفاده می کند و حرکتها را اندازه یگیری می کند و یک تصویر سه بعدی ارائه می کند.
ویژگیهای مذکور به دوربین این امکان را می دهد که تفاوت بین نوری که توسط قطرات باران پخش می شوند و اجسام جامد را چون سپر اتومبیل را تشخیص دهد.
مهندسانی که این دستگاه را ساخته اند اظهار داشتند که این دستگاه می تواند به رانندگان کمک کند که از میان مه غلیظ وسایل نقلیه و جاده را به خوبی مشاهده کنند.
آچوتا کادامبی یکی از اعضای تیم ساخت این دوربین گفت: با استفاده از این دوربین می توان مدلها سه بعدی از اجسام مات یا نیمه شفاف تهیه کرد.
این دوربین از فناوری با نام " زمان پرواز" استفاده می کند که اندازه زمانی که یک سیگنال نور به یک شی بازتاب داده شود را گرفته تا فاصله را محاسبه کند.
این دوربین با هزینه 300 پوندی قابل ساخت است و می تواند تفاوت نور پخش شده و نور بازتاب داده شده را تعیین کند.
...............................
خبر: دانشگاه اصفهان قطب تحقيقات تبديل متانول به پروپيلن درکشور

دانشگاه اصفهان قطب تحقیقات تبدیل ماده شیمیایی متانول به پروپیلن درکشور شد.
مسئول قطب تحقیقات فرآیند تبدیل متانول به پروپیلن امروزگفت:این واحد فعالیت خود را در دانشکده های مهندسی شیمی و شیمی دانشگاه اصفهان آغازکرد.
بهشتی افزود: این تیم تحقیقاتی شامل 8 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان است که با همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ایران ودانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا به تحقیق در زمینه فرآیند تبدیل متانول به پروپیلن می پردازند.
وی گفت :ایران و آلمان درجهان دوکشوری هستندکه در زمینه فرآیند تبدیل متانول به پروپیلن صاحب دانش فنی این فرآیند درجهان محسوب می شوند.
مسئول قطب تحقیقات فرآیند تبدیل متانول به پروپیلن گفت: سابقه درخشان دانشگاه اصفهان در زمینه تحقیقات پتروشیمی در فرآیند تبدیل متانول به پروپیلن و تطابق رشته های تخصصی دانشگاه با این فرآیند از جمله دلایل انتخاب دانشگاه اصفهان به عنوان قطب تحقیقات فرآیند تبدیل متانول به پروپیلن است.
بهشتی افزود: این فرآیند در صنعت پتروشیمی و سایر صنایع شیمیایی کاربرد دارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

87936