۱۴۰۳ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت

مدیرعامل آسیاتک: انحصار پهنای باند در اختیار شرکت زیرساخت بماند

به گزارش ICTPRESS، مهندس "محمدعلی یوسفی‌زاده" که در حاشیه‎ نوزدهمین نمایشگاه الکامپ در نشست خبري سخن می‎گفت، از مذاکرات این شرکت با 200 سایت پربیننده‎ داخلی برای انتقال سرورهایشان به شبکه‌های داخلی این شرکت خبر داد و افزود: مهمترین دستاورد آسیاتک نگهداری محتوای سایت‎های فارسی زبان داخلی در داخل کشور است که این موضوع با ترکیب پازلی از امکانات ارائه شده توسط شرکت زیرساخت و دانش و توان نیروی انسانی ما ممکن شده است.
وی در خصوص فرآیند طی شده برای نگهداری محتوای این سایت‎ها در داخل کشور، گفت: در گام اول انواع مصارف مشترکین را بررسی کردیم و متوجه شدیم که 75 تا 80 درصد از مصارف کاربران، محتوای فارسی است؛ به همین دلیل با صاحبان سایت‎های پر مخاطب وارد مذاکره شدیم و با وجود چالش‎های فراوان، موفق شدیم آنها را متقاعد کنیم تا وظیفه نگهداری محتوای خود را به جای انتقال به خارج از کشور به ما بسپارند.
این عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در مورد مزایای نگهداری محتوای سایت‎های ایرانی در داخل کشور، گفت: افزایش امنیت محتوای تولید شده، جلوگیری از خروج ارز از کشور، حمایت از دانش ملی و همچنین فراهم آوردن سرعت و کیفیت بیشتر در انتقال محتوا از مزایای نگهداری محتوای تولید شده در داخل است و خوشبختانه اکنون محتوای تولید شده در بسیاری از سایت‎های پربازدید داخلی و سایت‎های مرجع دانلود و آپلود در داخل کشور توسط شرکت آسیا تک انجام می‎شود.
وی همچنین از ارائه‎ برخی سرویس‎های اینترنتی ویژه‎ی این شرکت خبر داد که استفاده از آنها در ساعات کم ترافیک به صورت رایگان و یا با تخفیف ویژه خواهد بود.
وی در توضیح بیشتر این سرویس‎ها ادامه داد: هم اکنون بیش از 99 درصد سرویس‎های اینترنتی ارائه شده توسط آسیاتک، در ساعات بین 1 بامداد تا 8 صبح، به صورت رایگان و یا با تخفیف 50 درصدی قابل دسترس است.
به گزارش آي سي تي پرس، مدیرعامل شرکت انتقال داده های آسیاتک در ادامه تاکید کرد: در نمایشگاه الکامپ امسال بسته‎ ویژه‎ اینترنتی عرضه می‌شود که سرعتی معادل 10 مگابیت بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد.
وی در توضیح بیشتر ادامه داد: ما عرضه‎ این بسته را از آغاز نمایشگاه الکامپ شروع کردیم و قرار است این بسته‎ اینترنتی تا پایان دی ماه به کاربرانی که خواستار آن هستند ارائه شود؛ این بسته شامل یک دستگاه مودم وایرلس به همراه متعلقاتی است که به همراه سرویس خریداری شده توسط کاربران به آن‌ها داده می‌شود.
وی در خصوص انحصار پهنای باند نیز اظهار کرد: ما از جمله شرکت‌هایی هستیم که اعتقاد داریم انحصار پهنای باند باید در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت بماند.
وی در پایان تاکید کرد:‌ به نظر ما ایجاد یک اپراتور انتقال می‌تواند کمک شایانی به حل مشکلات ما با شرکت مخابرات برخی استان‌ها داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

87051