۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

دکتر معتمدنژاد فرد جامعی در حوزه علوم ارتباطات بود

ترجمه و تالیف بسیاری از مراجع و کتاب های موردنیاز این رشته را نیز از آثار دکتر هستند. یعنی کسی که اولین بار یک رشته علمی را در کشور بنیان می نهد و کتاب های مورد نیاز و منابع علمی آن را هم تالیف میکند، کاری که الان از یک مجموعه ای از اساتید کمتر بر می آید.
ایشان بخشی از ارزش و اعتبارشان را از تاسیس یک رشته جدید و فراهم آوردن منابع آن و ایجاد دانشکده های آن به دست آورده است.
در سال های اخیر دانشجویان و اساتید از حضورو اطلاعات وسیع ایشان به عنوان رودخانه بیکران حوزه علوم ارتباطات  استفاده می کنند.
در طول زمان تدریس، ایشان دارای یک منش اخلاقی ویژه ای بود که همه اساتید و کارشناسان جذبشان می شدند چندین بار در دهه های اخیر برای ایشان مراسم بزرگداشت گرفتند و ایشان با فروتنی در این مراسم شرکت کرده و در برابر اساتید جوان تر و شاگردان خود اظهار تواضع می کند، واقعا نشان از یک منش اسلامی و انسانی بوده که نام ایشان را همیشه جاودان خواهد کرد.
وظایف ما اهالی روابط عمومی نسبت به این انسان شریف و انسان های شریف دیگری شبیه ایشان، این است که به هر حال این اسطوره ها را تا در میانمان هستند بزرگ بداریم و تکریم کنیم.
لذا به نظر می رسد که سبکی که در دنیا معمول است ما هم باید به سمتش برویم یعنی آنجایی که دکتر تاسیس کرده به نام خود ایشان نامگذاری شود.
به عنوان کارشناس روابط عمومی یا مدیری که در حوزه روابط عمومی کار کرده ام پیشنهاد می کنم یکی از دانشکده های بزرگ یا یکی از میادین بزرگ به نام ایشان نامگذاری شود، یا اینکه فرهنگسرای رسانه به نام فرهنگسرای پروفسور معتمدنژاد با زیرعنوان روابط عمومی و رسانه نامگذاری شود.
به هرحال در شان افراد علمی است که مکان های علمی به نامشان نامگذاری شود، این امر موجب وجاهت می شود و نامشان ماندگار می شود.
دکتر معتمدنژاد مبدع و مبتکر تدوین بعضی از منابع بودند، همانطور که در حقوق مطبوعات، اظهار نظرها، آثار تالیفی و همکاری شان در تدوین منشور مطبوعات و آیین نامه ها کاملا واضح است و همه به آن اذعان دارند.بارها ایشان در تدوین مراجع آیین نامه هایی که مربوط به حقوق مطبوعات حضور داشته اند و مدافع این حقوق نیز بوده اند.

ستاد خبری نکوداشت دکتر معتمد نژاد

نظرات : 0

ثبت نظر

92179