۱۴۰۳ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت

پیام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت دهمین سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

به گزارش ICTPRESS ، بر همین اساس و با توجه به گستردگی فعالیت ها و به منظور ایجاد رقابت سالم ومنصفانه و بدون تبعیض در میان سرویس دهندگان مخابراتی و ارتباطی، در راستای دستیابی کاربران به سرویس های متنوع، ‌با کیفیت و ارزان قیمت از یک سو،‌ و رونق گرفتن فعالیت های بخش خصوصی از سوی دیگر،‌ اهمیت وجود نهادی به عنوان رگولاتوری در کشورها بیش از پیش نمایان می می شود.
در واقع،‌ دستیابی به بازار رقابتی و متوازن برای ارائه خدماتی نوین، فراگیر و با قیمتی منصفانه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان زیرساخت توسعه همه جانبه کشور، دسترسی آحاد مردم به ارتباطات و فناوری اطلاعات با کیفیت و قیمت مناسب و دستیابی به استفاده حداکثری و بهینه از فضای فرکانسی امن و سالم از جمله اهداف ایجاد رگولاتوری در کشورهای مختلف دنیا محسوب می شود.
معتقدم که داشتن برخورد و رفتار مبتنی بر اصل عدم تبعیض با کلیه نقش آفرینان در بازار آزاد سازی شده مبتنی بر فراهم ساختن امکان همکاری در محیط رقابتی به منظور تضمین ایجاد حوزه فعالیت یکسان برای موسسات مختلف و غیر هم وزن، رفتار و برخورد یکسان با کلیه تولید کنندگان تجهیزات، ایجاد و بهبود رفتار یکسان با کلیه تازه واردان و سرمایه گذاران و استماع صدای کلیه مشتریان و رسیدگی و پاسخگویی به شکایات، از جمله ویژگی های یک رگولاتور موفق محسوب می شود.
برهمین اساس در کشور ما نیز با توجه به حساسیت این موضوع، 10 سال پیش در چنین روزی، ایجاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان اولین رگولاتور کشور به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی رسید.
از آن روز تا کنون این سازمان شاهد فزار و نشیب های بسیاری بوده اما با تمام مشکلات پیش رو توانسته در امر خصوصی سازی به عنوان اولین رگولاتور کشور قدمهای موثری بردارد والگویی باشد برای سایر بخش های اقتصادی.
البته نقص ها ومشکلات کار نیز با همت همه همکاران ودلسوزان برطرف خواهد شد و آینده روشنی را که حق ملت مسلمان و با ایمان کشور عزیزمان ایران است در حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات محقق خواهد ساخت.

نظرات : 0

ثبت نظر

83532