۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

یک ماه، 340 هزار وب سایت مخرب

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، براساس این مطالعات، آزمایشگاه پاندا سکیوریتی اعلام کرده است که درصد بزرگی از این وبسایت های مخرب فقط و فقط با هدف آلوده سازی کاربران شکل گرفته اند و تعداد آن دسته از وبسایت هایی که در طول زمان آلوده شده اند بسیار کمتر از این نوع وبسایت ها بوده است.
براین اساس بطور متوسط روزانه بیش از 11 هزار و 500 تهدید جدید توسط مجرمان سایبری در فضای مجازی گسترده می شود. این تهدیدات با استفاده از روش های مختلفی نظیر سرقت رمز عبور و هویت، ارسال هرزنامه و حملات فیشینگ طیف گسترده ای از کسب و کارها و کاربران خانگی را در معرض خطر قرار می دهند.
وب‌سایت های آلوده معمولاً به دنبال بهره برداری از حفره های امنیتی و نقاط ضعف موجود در مرورگرها، سیستم های عامل، نرم افزار آکروبات و... هستند.
محققان امنیتی آزمایشگاه پاندا سکیوریتی همچنین اعلام کرده اند که به موازات گسترش خدمات متنوع غول های بزرگ دنیای فناوری نظیر مایکروسافت و گوگل برای کاربران، نفوذگران نیز بیشتر از گذشته به دنبال راه هایی برای نفوذ به سیستم قربانیان و سرقت اطلاعات آن ها هستند.
در چنین شرایطی کاربران باید بیشتر از گذشته هوشیار بوده و از یک آنتی ویروس قوی و همیشه بروز بر روی سیستم خود استفاده کنند.
همچنین اگر نسبت به آلوده بودن سیستم خود مشکوک هستید می توانید از ابزار کاملا رایگان Panda Cloud Cleaner برای اسکن سیستم استفاده کنید.

نظرات : 0

ثبت نظر

61960