۱۴۰۳ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت

ورود کارت‌های حافظه SD بی‌سیم به بازار ایران

به گزارش ICTPRESS به نقل از ايسنا، علی توشه جو اظهار کرد: نحوه کارکرد این کارت‌های حافظه به این صورت است که کاربر عکسی را به ثبت می‌رساند و در همان لحظه می‌تواند این عکس را به اشتراک گذاشته یا به کامپیوتر خود ارسال کند.
وي با اشاره به زمانی که بعضی از کالاهای سخت‌افزاری ممنوعیت ورود پیدا کرده بودند، مطرح کرد: با تدابیری که انجام دادیم و همکاری که با وزارت صنعت معدن و تجارت صورت گرفت توانستیم مجوز شش ماه قبل از اعمال ممنوعیت بدست آوریم و هنگامی که ورود بعضی از کالاها ممنوع شد، آن‌ها را به داخل کشور وارد کنیم.
وی در رابطه با تحریم کالاها توسط برخی از شرکت‌هایی بین‌المللی که با آن‌ها کار می‌کند، گفت: ما سعی کردیم ارتباطی تنگاتنگ با بعضی از شرکت‌ها بدست آوریم و همین موضوع باعث شد که بعضی از ارتباط‌های ما در زمان تحریم‌ها شرکتمان را نجات دهد.
این واردکننده کالا در ادامه افزود: شرکت‌ ما سعی کرده روی ورود حافظه متمرکز شود. قبلا مشتری چنین دستگاه‌هایی بسیار کم بود چراکه این دستگاه‌ها بیشتر کاربردی صنعتی داشتند. بعد از گذشت زمان با رشد تکنولوژی، شرکت‌هایی همچون Kingstone و Sandisk این صنعت را عمومی‌تر کردند.
وي ادامه داد: درحال حاضر ما در حال ورود کالاهای SSD به داخل کشور هستیم. متاسفانه در بعضی از موارد هارد‌های SSD به دلیل کاربرد نظامی و استفاده‌ای که در پهبادها دارند به سختی وارد کشور می‌شوند.
وی عنوان کرد: تنوع محصول مخصوصا از لحاظ ظاهر برای کاربران ایرانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، سایر شرکت‌ها بیشتر محصولات خود را بصورت صنعتی طراحی می‌کنند، اما کاربر ایرانی به شکل محصول خود بسیار اهمیت می‌دهد و تنوع طلبی بسیاری دارد. ما حتی این موضوع را به شرکت‌های مادر نیز انتقال دادیم تا در تولید محصولات خود این موضوع را مدنظر قرار دهند.
توشه‌جو در ادامه اشاره‌ای به بازار تبلت کرد و گفت: درنظر داریم تبلت‌های هفت اینچی را وارد بازار کنیم. البته به نظر می‌رسد به دلیل تقاضای بسیار بالایی که شرکت‌هایی خارجی برای ساختن تبلت‌های هفت اینچی دارند، صنعت ساخت LCDهای این دستگاه در آینده با مشکلاتی مواجه شود چراکه تقاضای این صفحه‌های نمایش‌ بسیار زیاد است.
وي در ادامه به تکنولوژی OTG اشاره کرد و گفت: با پیشرفت روزافزون و تمایل کاربران ایرانی به گوشی‌های هوشمند، ورود واردکنندگان در این صنعت می‌تواند نیاز بازار را برطرف کند. ما برنامه‌هایی برای به دست گرفتن بازار در این زمینه نیز اجرا کردیم.
بنا براين گزارش، حافظه‌ها به دو گونه HDD و SSD تقسیم بندی می‌شوند که هارد‌های SSD همان حافظه‌های فلش با ظرفیت بسیار بالا هستند که قیمت آن‌ها نیز بسیار بالاست. به دلیل استفاده از تکنولوژی خاص، این فناوری در مقایسه با هاردهای معمولی از مقاومت بالاتری برخوردار است به همین دلیل در تجهیزات و فناوریهای نظامی از آن استفاده می‌شود.
HDDها هاردهای معمولی هستند که در ظرفیت‌های گوناگون به بازار عرضه شده‌اند.
مقاومت این سری از محصولات همچون قیمتی که دارند در مقایسه با SSDها پایین‌تر است.
در رابطه با برندهایی که در زمینه‌ حافظه‌های سخت‌افزاری قابل حمل فعالیت دارند، Kingstone، Sandisk، Western Digital Silicon Power ،Seagate، bqi و pq1 از جمبه برندهای مطرح به شمار می‌آیند.
USB On-The-Go یا به اختصار USB OTG نوعی فناوری الکترونیکی است که به دستگاه‌های مجهز به درگاه USB مانند تلفن همراه اجازه می دهد تا اطلاعات موجود در یک وسیله دیگر مجهز به درگاه USB مانند فلش مموری یا تلفن همراه را بدون دخالت رایانه شخصی یا لپ تاپ استخراج کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

56331