۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

ابعاد تکان‌دهنده از حملات هکری به وزارت انرژی آمریکا منتشر شد

به گزارش ICTPRESS، این حمله که در جولای سال 2013 رخ داد ثابت کرده که مشکلات یاد شده سالهاست در وزارت انرژی امریکا وجود دارد، اما برای برطرف کردن آنها اقدام جدی به عمل نیامده و در نتیجه هکرها موفق شده اند خسارات مهمی به وزارتخانه یاد شده وارد كنند.
گزارش 28 صفحه ای منتشر شده توسط گئورگی فریدمن بازرس وزارت انرژی آمریکا نشان می دهد اصولا مباحث مربوط به امنیت اطلاعات در وزارت انرژی آمریکا از اولویت برخوردار نیست و به همین علت نقص های فنی مرتبط با این موضوع نیز به درستی مورد توجه قرار نمی گیرند.
این نقص ها موجب شده است حتی کدهای حمله به وزارت انرژی آمریکا روی اینترنت در دسترس قرار بگیرد. همچنین در جریان این حمله اطلاعات شخصی فراوانی که مربوط به 104 هزار نفر از کارکنان این وزارتخانه بوده سرقت شده که می تواند به راحتی منجر به شناسایی آنها شود.
این اطلاعات تنها مربوط به نام و سال تولد و شماره های تامین اجتماعی و حساب های بانکی نیست و مسائلی مانند وضعیت تحصیلی و آموزشی و سوالات امنیتی را هم در برمی گیرد.
نکته دیگر اینکه این حملات هکری به مدت سه سال در جریان بوده و به روز نکردن نرم افزارهای قدیمی مورد استفاده در این وزارتخانه تاثیر فراوانی بر موفقیت این حملات داشته است.

نظرات : 0

ثبت نظر

75438