۱۴۰۳ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهاي طلايي سه شنبه 26 آذر ماه

ICTPRESS گزارش می دهد :
خبر: ارزان قیمت ترین تبلت دنیا وارد بازار شد
کاربران فناوری و علاقمندان به دستگاه های جدید در بریتانیا به زودی می توانند ارزانترین تبلت دنیا را با قیمت 49 دلار خریداری کنند.
تبلت 49 دلاری که نسخه تجاری تبلتی است که در ابتدا برای دانشجویان طراحی شده بود با عنوان " Datawind UbiSlate 7Ci" عرضه شده است.
این تبلت نسخه تجاری Aakash 2 درنظر گرفته می شود که در ابتدا برای دانشجویان هندی در دانشگاه های هندوستان طراحی شده بود.
این تبلت 7 اینچی دارای نسخه 4.0.3 اندروید ( بستنی حصیری) است، پردازنده آن یک گیگاهرتز قدرت دارد و رام آن به 512 مگابایت می رسد.
وضوح تصویر ارزانترین تبلت دنیا 800 در 480 پیکسل بوده و این دستگاه با حافظه 4 گیگابایتی به فروش می رسد اما توسط یک کارت میکرو اس دی می توان حافظه آن را تا 32 گیگابایت ارتقا داد.
این تبلت درحال حاضر در بریتانیا از طریق وب سایت شرکت تولید کننده یعنی دیتا ویند به فروش می رسد اما قرار است به زودی وارد بازارهای ایالات متحده نیز بشود.
..........................
خبر: دیدار اوباما با مدیران فناوری برای اقناع آنان در مورد جاسوسی‌های سایبری
باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا امروز سه‌شنبه با تعدادی از مدیران برجسته شرکت‌های فناوری این کشور دیدار خواهد کرد.
هدف از این دیدار برنامه‌ریزی برای ارتقای سایت خدمات درمانی این کشور موسوم به healthcare  است که ضعف‌ها و اختلالات آن موجب شده انتقادات زیادی به اوباما وارد شود.
همچنین اوباما قصد دارد رویکردهای دولت خود را در زمینه حفظ امنیت ملی برای مدیران شرکت های فناوری توضیح دهد و دغدغه‌های آنها در مورد عملکرد آژآنس امنیت ملی آمریکا را برطرف کند.
از جمله افرادی که در این نشست حضور خواهند داشت می‌توان به تیم کوک مدیر عامل اپل، مریسا میر مدیر عامل یاهو، درو هوستون مدیر دراپ باکس، راندل استونسون رییس و مدیر عامل AT&T و اریک اشمیث مدیر عامل گوگل اشاره کرد.
پیش از این شرکت‌های فناوری آمریکا از اینکه جاسوسی‌های سایبری کاخ سفید موجب بی‌اعتمادی مردم به فضای مجازی و ضربه وارد شدن به کسب و کار آنها شده اظهار نارضایتی کرده بودند و به همین علت ابعاد اقتصادی افشای جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا نیز در این نشست به بحث گذارده خواهد شد.
..........................
خبر: ساخت دستگاهی جدید برای کاهش سردردهای میگرنی

محققان آمریکایی دستگاه مغناطیسی ساخته اند که از قابلیت کاهش و یا توقف سردردهای میگرنی برخوردار بوده و به زودی تجاری سازی آن آغاز می شود.
کریستی فورمن مدیر دفتر ارزیابی دستگاه در مرکز دستگاه ها و سلامت رادیولوژیکی در سازمان غذا و داروی آمریکا اظهار داشت: سردردهای میگرنی به عنوان سردردهای دارای ضربان در یک قسمت از سر شناسایی می شود که تهوع/ استفراع و حساسیت به نور و صدا را به دنبال دارند.
یک سردرد میگرنی اگر درمان نشود بین 4 تا 72 ساعت ادامه دارد. این سردردهای ناتوان کننده حدود 10 درصد از مردم سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار می دهند و در زنان سه برابر بیشتر از مردان است. حدود یک سوم مردم دنیا با تجربه میگرن یک حالت خاص را تجربه می کند، این حالت حس تصویری یا اختلال حرکتی است که درست پیش از حمله میگرن ایجاد می شود.
فورن طی بیانیه ای گفت: میلیونها نفر از مردم از میگرن رنج می برند و این دستگاه جدید نشان دهنده یک گزینه درمانی تازه برای برخی از بیماران میگرنی است.
این دستگاه که " Cerena TMS" نام دارد، با تجویز پزشک پس از آغاز درد مرتبط با سردردهای میگرنی مورد استفاده قرار می گیرد. بیمار باید با استفاده از هر دو دستش دستگاه را در پشت سر خود نگاه دارد و دکمه ای را برای آزاد کردن یک پالس انرژی مغناطیسی به منظور شبیه سازی قشر پس سر در مغز فشار دهد این امر می تواند درد را متوقف کرده و یا کاهش دهد.
سازمان غذا و داروی آمریکا یک آزمایش بالینی روی 201 نفر از بیمارانی انجام داد که سردردهای میگرنی آنها بین متوسط تا شدید در جریان بود، این افراد در 30 درصد میگرنهای خود دچار حالت خاصی می شوند که با یک حس تصویری و اختلال حرکتی همراه است. از افراد این تحقیق 113 نفر هنگام وجود درد میگرن با این دستگاه درمان شدند.
نتایج این تحقیق نشان می دهد که 38 درصد از 113 نفر که از این دستگاه استفاده کردند 2 ساعت بعد کاملا بدون درد بودند که این میزان در مقایسه با 17 درصد بیمارانی قرار می گیرد که در گروه کنترل قرار دارند. پس از 24 ساعت حدود 34 درصد از کاربران دستگاه " Cerena TMS " کاملا از درد رها شده بودند که این میزان در گروه کنترل به 10 درصد رسید.
بیمارانی که فلز در سر، گردن و یا قسمت بالای بدن خود دارند که توسط مغناطیس جذب می شود و یا دارای یک دستگاه پزشکی چون دستگاه تنظیم ضربان قلب و یا محرک عمیق مغزی دارند نمی توانند از این دستگاه استفاده کنند.
..........................
خبر: افزایش 33 درصدی زباله های الکترونیک جهان

یک گزارش جدید پیش بینی کرده است که تا سال 2017 حجم یخچالها، تلویزیونها ، تلفنهای هوشمند، رایانه ها، مونیتورها و سایر دستگاه های الکترونیکی که به زباله تبدیل می شوند 33 درصد افزایش خواهد یافت و به اندازه ای معادل 200 آسمانخراش 100 طبقه می رسد.
این پیش بینی بر اساس اطلاعاتی که توسط سازمانهایی از جمله سازمان ملل، دولتها و سازمانهای غیر دولتی و علمی در ائتلافی تحت عنوان "ابتکار عمل حل مشکل زباله های الکترونیک" ارائه شده تأکید کرده است که تولید زباله های الکترونیک ظرف 5 سال آینده با پیشگامی آمریکا و چین افزایش می یابد. این ابتکار عمل نقشه ای را از زباله های الکترونیک دنیا تهیه کرده است.
تاکنون دسترسی به اطلاعات جامع درباره زباله های الکترونیک جهان کار دشواری تلقی می شد و تعریف کشورهای مختلف از زباله الکترونیکی بسیار متغیر است. برای مثال ایالات متحده آمریکا تنها وسایل الکترونیک مصرفی چون تلویزیون و رایانه ها را در این مقوله قرار می دهد اما کشورهای اروپایی هرآنچه که دارای باطری و یا سیم برق بوده را در مقوله زباله الکترونیک قرار می دهند.
رودیگر کوهر از دانشگاه سازمان ملل در آلمان و دبیر اجرایی این ابتکار عمل به اشاره به تنوع تعریف از زباله الکترونیک، دلیل ارائه این نقشه را همین موضوع دانست و گفت: این نخستین بار است که ما اطلاعاتی برای مقایسه عرضه می کنیم. این نقشه مقیاس موضوع را در سطح ملی مشخص می کند از این رو سیاستگذاران نسبت به این موضوع آگاهی بیشتری یافته و اقدام در راستای آن را بررسی می کنند.
این نقشه تعامل اطلاعات 184 کشور جهان را با حجم تخمینی تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی نشان می دهد که وارد بازار شده و همچنین نشان داده است که این تجهیزات سرانجام چه میزان زباله الکترونیک تولید می کنند. این اطلاعات به دولتها و شرکتها کمک می کند حجم زباله الکترونیک خود را کنترل کنند.
سال گذشته در دنیا 54 میلیون تن محصولات الکترونیک و الکتریک استفاده شده، تولید شد که این امر به طور کلی معادل 20 کیلوگرم به ازای هر یک نفر از هفت میلیارد نفری است که روی سیاره زمین زندگی می کنند.
این گروه پیش بینی کرده است که تا سال 2017، میزان زباله های الکترونیک جهان 33 درصد افزایش می یابد و میزان آن به 72 میلیون تن می رسد. این میزان 11 برابر اندازه هرم بزرگ جیزه در مصر است.
..........................
خبر: ابزار جدید برای ردیابی گوشی‌های اندرویدی سرقت شده

شرکت گوگل ابزار ویژه‌ای برای سیستم‌عامل اندروید عرضه کرده است که می‌تواند موقعیت گوشی هوشمند دیگر مبتنی بر اندروید را ردیابی و شناسایی کند.
این ابزار جدید مبتنی بر یک نرم‌افزار اینترنتی فعالیت می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد موقعیت جغرافیایی تمام دستگاه‌هایی که با حساب کاربری گوگل وارد آن شده‌اند، شناسایی شود.
با این ابزار کاربران می‌توانند علاوه بر شناسایی محل گوشی، در صورت اطمینان از سرقت شدن آن اطلاعات شخصی خود را از راه دور روی دستگاه پاک کنند.
شرکت گوگل توضیح داد، این ابزار برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که در خارج از منزل یا محل کار به سر می‌برند و به رایانه دسترسی ندارند تا بتوانند با ابزار اینترنتی گوگل گوشی مفقود شده را ردیابی کنند.
ابزار جدید ردیابی گوگل به صورت رایگان روی فروشگاه اینترنتی Google Play عرضه شده است.
..........................
خبر: پیشنهاد یک میلیارد دلاری مایکروسافت به سامسونگ برای تولید گوشی‌های ویندوزی

شرکت مایکروسافت که به تازگی نوکیا را خریداری کرده است، هم‌اکنون می‌کوشد دیگر تولیدکنندگان بزرگ تلفن‌همراه را نیز به استفاده از سیستم‌عامل ویندزو فون ترغیب کند.
سری گوشی‌های هوشمند Lumia نوکیا 90 درصد بازار جهانی گوشی‌های ویندوزی را در دست دارند. با این وجود پشتیبانی دیگر شرکت‌ها از جمله HTC، هوآوی و سامسونگ از سیستم‌عامل ویندوز فون ضعیف بوده و همین مسئله باعث افزایش نگرانی‌های مایکروسافت در حوزه تلفن همراه شده است.
شرکت مایکروسافت که به تازگی نوکیا را خریداری کرده است، هم‌اکنون می‌کوشد دیگر تولیدکنندگان بزرگ تلفن‌همراه را نیز به استفاده از سیستم‌عامل ویندزو فون ترغیب کند.
بر این اساس منابع آگاه اعلام کردند که شرکت مایکروسافت به تازگی پیشنهاد یک میلیارد دلاری به شرکت کره‌ای سامسونگ داده است تا با دریافت این مبلغ، تولید دستگاه‌های موبایلی خود مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون را افزایش دهد.
"الدر مورتازین"( Eldar Murtazin) از کارشناسان فناوری در این باره در شبکه اجتماعی توئیتر نوشته است: «یک خبر خوب دیگر از سوی مایکروسافت – این شرکت مذاکرات خود را با سامسونگ آغاز کرده است تا با پرداخت یک میلیارد دلار این شرکت را ترغیب کند حمایت بیشتری از گوشی‌های هوشمند ویندوزی انجام دهد».
لازم به ذکر است زمانی که مایکروسافت همکاری‌های خود را نخستین بار با نوکیا آغاز کرده بود پیشنهاد مشابهی به این شرکت فنلاندی داد. شرکت نوکیا به عنوان بخشی از این قرارداد در هر فصل 250 میلیون دلار از مایکروسافت دریافت می‌کرد تا از سیستم‌عامل ویندوز فون پشتیبانی کند.
البته باید گفت که هنوز هیچ خبر رسمی در مورد توافقات مایکروسافت و سامسونگ منتشر نشده است.
..........................
خبر: گوشی 5.5 اینچی 4 هسته‌ای کره‌ای عرضه شد

شرکت ال‌جی از گوشی هوشمند اندرویدی جدید خود رونمایی کرد و توضیح داد که این محصول با نام LG GX با نمایشگر 5.5 اینچی 1080 پیکسلی و پردازنده Snapdragon 600 وارد کره جنوبی شده است.
بررسی اجمالی در مورد این گوشی هوشمند نشان داده است که LG GX از شبکه مخابراتی LTE پشتیبانی می‌کند و در اصل نسخه به‌روز شده گوشی هوشمند Omtimus G Pro محسوب می‌شود.
بر این اساس می‌توان گفت که هر دو گوشی یاد شده نمایشگر مشابه 5.5 اینچی را در خود جا داده‌اند و شامل رم 2 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، دوربین دیجیتالی 13 مگاپیکسلی و باتری 3140 mAh می‌شوند.
گوشی هوشمند LG GX طول، عرض‌ و ضخامتی معادل 150.6، 76.1 و 9.2 میلیمتر دارد و وزن آن هم 167 گرم اعلام شده است. این گوشی هوشمند همچنین در دو رنگ سفید و مشکی به دست کاربران می‌رسد.
گوشی LG GX همراه با نسخه Jelly Bean سیستم‌عامل اندروید عرضه می‌شود و برای آن آخرین نسخه از رابط کاربری ال‌جی در نظر گرفته شده است. از مهم‌ترین قابلیت‌های به کار رفته در این محصول می‌توان به سیستم‌های Knock On، smart TV و Q Remote اشاره کرد.
..........................
خبر: تخمین سن یک سنگ مریخی برای اولین بار

اگرچه دانشمندان تاکنون سن سنگهای سایر سیارات را تعیین کرده‌اند اما این کار همیشه روی زمین انجام شده و اکنون برای اولین بار محققان با موفقیت توانسته‌اند سن یک سنگ مریخی را در سیاره سرخ تخمین بزنند.
این کار که با همکاری محققان موسسه فناوری ماساچوست انجام شده، نه تنها می‌تواد در درک تاریخچه زمین‌شناسی مریخ کمک کند، بلکه همچنین می‌تواند در بررسی شواهد احتمالی حیات باستانی در این سیاره بکار گرفته شود.
بسیاری از تجربیات انجام شده توسط کاوشگر کنجکاوی از بیش از یک دهه قبل توسط دانشمندان ناسا برنامه‌ریزی شده بودند اما کمی پس از پرتاب آن در سال 2011، این برنامه از دانشمندان سراسر جهان خواست تا ایده‌های جدید خود را برای تجربیاتی که می‌توان با ابزار موجود در این مریخ‌نورد انجام داد، ارسال کنند.
طرح پیشنهادی محققان موسسه فناوری ماساچوست، مجموعه‌ای از روشهای مشابه نمونه‌های مورد استفاده در تعیین سن سنگها در زمین را ارائه کرده است.
نتایج این پژوهش که در مجله Science Express منتشر شده، یکی از شش مقاله‌ای است که به گزارش تحلیل داده‌ها و مشاهدات بدست آمده از کاوش مریخ‌نورد کنجکاوی در «خلیج یلونایف» در دهانه گیل سیاره سرخ پرداخته‌اند.
سطح صاف این منطقه از یک سنگ رسوبی دانه ریز یا گل‌سنگ ساخته شده که به تصور دانشمندان، در بستر یک دریاچه باستانی مریخی رسوب کرده بود.
در ماه مارس، کاوشگر کنجکاوی سوراخهایی را در یک گل‌سنگ ایجاد کرده و نمونه‌های سنگ پودر شده را از دو موقعیت با فاصله سه متری جمع‌آوری کرد. به محض انجام حفاری در سنگ، بازوی رباتیک کنجکاوی نمونه‌های پودر را به ابزار تحلیل نمونه در مریخ(SAM) انتقال داد که از آن برای انجام بررسی‌های شیمیایی مختلف از جمله تخمین سن سنگ استفاده می‌شود.
یک روش موسوم به تعیین سن پتاسیم-آرگون، سن یک نمونه سنگ را با اندازه‌گیری محتوای گاز آرگون تعیین می‌کند. با گذشت زمان، اتمهای گونه رادیواکتیوی پتاسیم موسوم به پتاسیم-40 درون سنگ زوال یافته و خودبخود به اتمهای ثابت آرگون-40 تبدیل می‌شوند.
این زوال با یک سرعت شناخته‌شده روی داده، از این رو با اندازه‌گیری میزان آرگون-40 در یک سنگ می‌توان سن آنرا تعیین کرد.
کنجکاوی با استفاده از ابزار SAM، نمونه بدست آمده را تحت دمای بالایی قرار داد تا گازهای درون سنگ آزاد شده و توسط یک طیف‌سنج جرمی آنبرد بررسی شوند.
بررسی‌های انجام شده نشان دادند که سن این گل‌سنگ حدود 3.86 تا 4.56 میلیارد سال است.
پیش از این، محققان با استفاده از روش «شمارش دهانه»، سن دهانه گیل و محیط اطرافش را بین 3.6 تا 4.1 میلیارد سال تخمین زده بودند. روش شمارش دهانه بر یک واقعیت ساده تکیه داشته که سطوح سیارات بطور مکرر با اجسامی بمباران می‌شوند که دهانه‌های برخوردی را در آنها ایجاد می‌کنند. سطوح دارای دهانه‌های بیشتر، بنظر پیرتر از نمونه‌های با دهانه کمتر هستند.
..........................
خبر: کوچک‌ترین دستگاه تنظیم‌کننده ضربان قلب ساخته شد
دانشمندان موفق به ساخت کوچک‌ترین دستگاه تنظیم‌کننده ضربان قلب جهان شدند.
شرکت «مدترونیک» (Medtronic) به موفقیت جدیدی در زمینه مینیاتوری‌کردن سیستم‌ها دست یافته و این بار یک دستگاه‌ تنظیم‌کننده ضربان قلب قابل‌کاشت به بزرگی یک قرص ویتامین بزرگ را ارائه داده است.
«مدترونیک» بهترین شرکت جهان در زمینه فناوری‌های پزشکی است.
اوایل ماه جاری میلادی، این شرکت از نخستین کاشت کوچک‌ترین دستگاه تنظیم‌کننده ضربان قلب را بدون جراحی و به عنوان بخشی از یک آزمایش بالینی جهانی در لینز اتریش گزارش داد.
اندازه دستگاه ابداعی و قابلیت‌ کاشت آن بدون جراحی، ویژگی‌های کلیدی آن عنوان شده‌اند.
ابزار جدید «Micra TPS» نام دارد و حین استفاده از آن به برش قفسه سینه نیازی نیست.
سامانه مزبور هیچ مهره و مولدی ندارد، بلکه می‌توان طی یک فرآیند غیرتهاجمی و بطور مستقیم آن را در قلب وارد کرد.
طول این ابزار 24 میلی‌متر و حجم آن 0.75 میلی‌متر مکعب اعلام شده و بسیار کوچک‌تر از اندازه معمولی یک دستگاه تنظیم‌کننده ضربان قلب عادی است.
می‌توان این سیستم را با استفاده از کاتتری که در رگ فمورال تعبیه‌شده، مستقیما وارد قلب کرد و سپس از خلال این رگ و بوسیله کاتتر آن را در جای مناسب در درون این عضو حیاتی کار گذاشت. این ابزار کوچک کارکردهای سیستم مشابه معمولی را اجرا می‌کند.
همچنین ترکیب این فناوری نوین با فرایند ترانس‌کاتتر (transcatheter) می‌تواند پیچیدگی‌های موجود و همچنین زمان بهبودی بیمار را در مقایسه‌ با کاشتهای معمولی کاهش دهد.
دستگاه ارائه‌شده تکانه‌های الکتریکی را که سرعت قلب را تنظیم می‌کنند، از طریق یک الکترود در انتهای ابزار منتقل می‌کند.
زمانی که این سامانه در قلب تعبیه شد، به طور ایمن به دیواره این عضو متصل می‌شود و در صورت نیاز می‌توان آن را دوباره جاسازی کرد.
آزمایش بالینی Micra TPS بر روی حدود 780 بیمار و در 50 مرکز در سراسر جهان انجام می‌شود و نتایج اولیه 60 بیمار اول پس از سه ماه و در نیمه دوم سال 2014 اعلام می‌شود.
..........................
خبر: ساخت لوله داخل نای قابل انعطاف در کشور

محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موفق به ساخت لوله داخل تراشه‌ای (نای) قابل انعطاف شدند.
سید حسین ذوقی، کارشناس ارشد بیهوشی و مراقبتهای بهداشتی بیمارستان امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازنده این محصول، یکی از کاربردهای این لوله را مخصوص بیماران با لوله گذاری سخت عنوان کرد و افزود: استفاده از این لوله ضریب موفقیت در لوله گذاری نای را دو چندان می‌کند و این ویژگی را دارد که افراد کم تجربه در مراکز درمانی و اورژانس براحتی و با اطمینان از آن استفاده کنند.
وی، سهولت استفاده از آن را در تمامی بیمارانی که نیاز به انتوباسیون دارند، از دیگر ویژگی‌های این لوله برشمرد و اضافه کرد: این لوله در بیماران با درجه لوله گذاری سخت متناسب با شکل آناتومیک دهان - حلق و حنجره قابل استفاده است و انعطاف لازم در این زمینه را دارد و نیازبه شدت عمل در لارنگوسکوپی و انتوباسیون و همچنین نیاز به اکستانسیون شدید در قوس گردنی را ندارد.
وی قابلیت دیگر این لوله را جلوگیری از استفاده کورکورانه در لوله گذاری‌های سخت و موارد خاص عنوان کرد، به دلیل اینکه کاملا شفاف و حاجب اشعه است.
ذوقی، طراحی این لوله پزشکی را حاصل گمانه زنی در بخش درمان و حمایت فکری دوستان نزدیک خود در بخشهای درمانی و راهنمایی‌های استادان بیهوشی دانست و خاطرنشان کرد: دلایل متعدد، از جمله نبود تجارب قبلی در این زمینه باعث شد که ساخت این قطعه زمانبر شود و حدود سه ونیم سال بطول بینجامد.
..........................
خبر: ويتامينها جلوي سکته قلبي و مغزي را نمي گيرند
   
به گفته دانشمندان آمریکایی مولتی ویتامینها و مکملها نقشی در جلوگیری از سکته قلبی و مغزی یا بهبود حافظه ندارند.
به نوشته پایگاه اینترنتی روسی فرست نیوز ، پژوهشگران بر اساس نتایج سه تحقیق جداگانه که طی آنها تاثیر ویتامینها بر جلوگیری از سکته قلبی و سرطان و نیز بهبود حس تشخیص در افراد بالای شصت و پنج سال مورد بررسی قرار گرفته اعلام کرده اند نیمی از آمریکاییها مولتی ویتامین مصرف می کنند ولی آنها در بلند مدت نتیجه خاصی به همراه ندارند و نمی توانند جلو بیماریهای قلبی عروقی و سرطان را بگیرند ولی مصرف بتا کاروتین اضافی خطر ابتلا به سرطان را در افراد سیگاری افزایش می دهد. ضمنا مصرف ویتامین اضافی نمی تواند مانع سکته قلبی دوم شود.
گفتنی است صنعت تولید ویتامین و مکملهای غذایی سالانه دوازده میلیارد دلار برای شرکتها سود دارد.
..........................
خبر: برداشت برنج پيوندي از مزارع چين ادامه دارد
   
برداشت برنج پیوندی از مزارع نمونه در چین ادامه دارد.
موسسه دانشکده کشاورزی استان هونان اعلام کرد برداشت بی سابقه برنج پیوندی موسوم به « برنج سوپر» آغاز شده است.
این نوع برنج که از دهه شصت میلادی در چین تولید می شود نوع ارتقا یافته بذر برنج است که بسیار مرغوب تر از انواع برنج معمولی است. 
..........................
خبر: یک نشانه دیگر از علاقه گوگل به حوزه رباتیک

شرکت بوستون دینامیکز (Boston Dynamics)، یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه تولید ربات در آمریکا، توسط گوگل خریداری شده است.
این هشتمین شرکت ربات‌ساز است که در شش ماه گذشته گوگل خریداری کرده است.
مدیریت شرکت از بیان دلایل این خرید امتناع کرده است، و همین امر گمانه‌زنی در خصوص دلایل احتمالی علاقه گوگل به حوزه رباتیک را شدت بخشیده است.
روزنامه نیویورک تایمز می‌گوید گوگل به دنبال ساخت ربات‌های مستقلی است که می‌تواند در خط تولید محصولات سخت‌افزاری، کار در انبار و دیگر حوزه ها کارایی داشته باشد.
گفتنی شرکت بوستون دینامیکز در سال ۱۹۹۲ تاسیس شده است.
این شرکت خالق ربات‌های حیوان‌نمای مشهوری همچون گربه وحشی (Wildcat) است.
هر چند مارک رایبرت (Marc Raibert) بنیانگذار و رئیس این شرکت، از پیوستن به گوگل ابراز خوشحالی کرده است اما وی پیش‌تر گفته بود «بوستون دینامیکز» را با هدف فروش آن تاسیس نکرده است بلکه این کمپانی به دنبال عملی کردن ایده‌های کارشناسان و محققان پنتاگون است.
..........................
خبر: انگلیس عکس‌های ایران قدیم را آنلاین کرد

عکس هایی از ایران قدیم توسط کتابخانه بریتانیا در سایت فلیکر به صورت آنلاین منتشر شد.
کتابخانه بریتانیا حدود یک میلیون عکس را به صورت رایگان آنلاین در سایت فلیکر به نمایش گذاشت.
این عکس‌ها، از کتاب‌های قرن‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ موجود در کتابخانه اسکن شده‌اند.
البته فناوری و تجهیزات لازم برای اسکن کردن کتاب‌ها را شرکت مایکروسافت در اختیار کتابخانه قرار داده بود.
عکس‌های اسکن شده طیف وسیعی از نقشه‌ها و نمودارها، طراحی‌های زیبا، تصاویر کمیک و کارتون‌ها گرفته تا عکس‌های مناظر و تایپوگرافی‌ها دارند.
در این سایت با جستجوی بعضی از کلیدواژه‌ها مثل persia – iran – persian – tehran عکس‌ها و طراحی‌های جالبی از ایران قدیم یافت می‌شود.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

74241