۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

معامله 2257 میلیارد ریال اوراق در فرابورس

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، در جریان معاملات آخرین روز معاملاتی هفته داد و ستد 366.4 میلیون اوراق بهادار به ارزش 2257.3 میلیارد ریال در 48 هزار و 760 دفعه معامله به ثبت رسید که ذوب آهن اصفهان با جابه‌جایی 39.13 میلیون سهم به ارزش 189.5 میلیارد ریال و پتروشیمی زاگرس با معامله 23.9 میلیون سهم به ارزش 703.4 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش بازار امروز را داشتند.
در بازار امروز نماد حق تقدم بیمه پاسارگاد بدون محدودیت دامنه نوسان معامله شد و 13.29 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد که درنهایت با توجه به فروش تمامی حق تقدم استفاده نشده، این نماد معاملاتی متوقف شد. معاملات شرکت‌های توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد هم با 5 درصد افزایش قیمت پایان یافت و بیمه کارآفرین و بیمه نوین نیز از جمله شرکت‌هایی بودند که بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش 50 هزار برگه مشارکت میدکو تعلق گرفت و در بازارETF هم شاهد معامله 1.1 میلیون واحد صندوق سرمایه‌گذاری آساس بودیم. در جریان معاملات تسهیلات مسکن هم امتیاز تسهیلات مسکن فروردین 90 با بیشترین رشد به قیمت 374 هزار و 495 ریال رسید و امتیاز تسهیلات مسکن آذر 92 هم با بشترین کاهش قیمت به نرخ 375 هزار و 239 ریال معامله شد.
گفتنی است به دلیل رقابت در دقایق پایانی جلسه معاملاتی واگذاری سهام غیرمدیریتی شرکت سرمایه گذاری پارس آریان تا قیمت 2 هزار و 932 ریال، ادامه رقابت به روز شنبه موکول شد.
بازگشایی نمادها پس از شفاف‌سازی
نمادهای معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت، شرکت کود شیمیایی اوره لردگان، شرکت پتروشیمی ممسنی، شرکت پتروشیمی کازرون و شرکت صنایع پتروشیمی زنجان، پس از ارائه اطلاعات شفاف‌سازی امروز چهارشنبه به جریان معاملات بازگشتند.
از سوی دیگر ثبت معاملات نمادهای معاملاتی شرکت سیمان باقران، بانک دی و سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان به دلیل برگزاری مجمع در پایان معاملات امروز متوقف شدند.
...................
پذیرش یک شرکت جدید در فرابورس

در شست و چهارمین جلسه هیات پذیرش فرابورس، با پذیرش شرکت 50 میلیارد ریالی صنایع بهداشتی ساینا در بازار دوم موافقت شد.
به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، هیات پذیرش فرابورس در شصت و چهارمین جلسه خود با پذیرش شرکت صنایع بهداشتی ساینا که زمینه فعالیت آن تهيه و توليد انواع مواد شوينده و پاك كننده، محصولات بهداشتي، آرايشي و شيميائي است در بازار دوم موافقت کرد.
این شرکت، 50 میلیارد ریال سرمایه دارد و شرکت مديريت صنعت شوينده توسعه صنايع بهشهر با مالکیت 99.9درصد سهامدار عمده آن محسوب می شود.
طبق این گزارش، شركت صنايع بهداشتي ساينا دی ماه 80 بر اساس سیاست توسعه فیزیکی مجموعه پاکسان در منطقه صنعتي شهرستان ابهر با مساحت تقريبي6 هكتار تأسيس شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

20341