۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

چالشهای طرح‌های کلان ملی با حضور رئیس جمهور بررسی می‌شود

به گزارش ICTPRESS ، دکتر وحید احمدی در حاشیه یک صدو دوازدهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نیمه بهمن جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با حضور رئیس جمهور برگزار می شود که چالش های موجود در حوزه طرح های کلان و اعتبارات در آن مطرح خواهد شد.
احمدی با بیان اینکه در این جلسه سه موضوع در دستور کار قرار گرفت، افزود: ارائه گزارشی از عملکرد سال 91 دستگاه های مشمول ماده 254 برنامه پنجم توسعه از جمله موضوعات این جلسه بوده است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: بر اساس این قانون دستگاه های اجرایی و مراکز تحقیقاتی که از اعتبارات کشور استفاده می کنند موظف هستند این اعتبارات را متناسب با اولویت های علمی و پژوهشی و اولویت های شورای عتف هزینه کنند.
وی اضافه کرد: هر یک از این دستگاه ها موظف به ارائه گزارش عملکرد خود به شورای عتف هستند و شورا نیز پس از بررسی این گزارش را به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهند داد.
احمدی با بیان اینکه در مجموع 596 دستگاه این قانون می شود، اظهار داشت: از این تعداد تاکنون 62 درصد گزارش خود را به شورای عتف ارائه کردند و 38 درصد که شامل 253 دستگاه می شود هنوز گزارش خود را ارائه نکردند.
وی خاطر نشان کرد: این امر به لحاظ قانونی مشکل دارد و دیوان محاسبات نیز این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
وی همچنین به ماده قانونی دیگر اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس قانون دستگاه ها اعتبارات را باید در دانشگاه ها مراکز پژوهشی هزینه کنند که تاکنون تنها 1.7 دستگاه اعتبارات خود را در مراکز پژوهشی و دانشگاه ها هزینه کردند.
دبیر شورای عتف ساختار سازمانی این شورا را از دیگر دستورجلسات این جلسه نام برد و گفت: در حال حاضر این شورا دارای یازده کمیسیون است که دستگاه ها نیز پیشنهاداتی برای اصلاح عناوین کمیسیون ها ارائه کردند که این امر نیز در دست بررسی است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری همچنین از برگزاری جلسه شورای عتف خبر داد و افزود: در نیمه اول بهمن ماه سال جاری جلسه شورای عتف برگزار خواهد شد و انتظار این است که رئیس جمهور در این جلسه حاضر شود.
به گفته وی در جلسه شورای عتف که با حضور رئیس جمهور برگزار می شود، موضوعاتی چون طرح‌‎های کلان و اعتبارات آن، دغدغه ها و نگرانی های مطرح شده در زمینه طرح های کلان و ارائه برنامه اصلاحی بودجه مطرح خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

98334