۱۴۰۳ شنبه ۱۵ اردیبهشت

استاندار تهران: مخابرات بدون توسعه رشد نخواهد کرد

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس هاشمی، استاندار تهران با بیان این مطلب افزود: سرمایه گذاری در شبکه ارتباطات کشور و توسعه این حوزه در مخابرات امروز بیش از گذشته دیده می شود.
استاندار تهران که در مراسم افتتاح پروژه مخابراتی شهر جدید پرند سخن می گفت با اشاره به اینکه امروز زندگی اجتماعی و اقتصادی انسان ها وابسته به ارتباطات است گفت: از آنجایی که استفاده از تلفن ثابت و همراه بخش مهمی از مشکلات مردم را حل کرده لذا نمی توانیم از پیشرفت سریع ارتباطات که در دنیا اتفاق می افتد، غافل باشیم.
مهندس هاشمی، از شرکت مخابرات ایران به عنوان سردمدار ارتقای تکنولوژی در کشور یاد کرد و افزود: با نگاه توسعه گرایانه ای که از مسئولان مخابرات سراغ دارم مطمئن هستم که در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مطابق با دنیا رشد خواهیم کرد.
وی از شهر پرند به عنوان یک شهر مدرن و به روز دنیا یاد کرد و گفت: خوشحالم که شرکت مخابرات ایران از آخرین دانش فناوری و تکنولوژی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم این شهر استفاده کرده است.
استاندار تهران، استان تهران را به عنوان پیشانی نظام مقدس جمهورس اسلامی دانست و افزود: پیاده سازی دانش و تکنولوژی روز حوزه مخابرات در تهران، پایلوت خوبی برای استان های دیگر کشور است.
مهندس هاشمی در پایان سخنان خود، شرکت مخابرات را پیشرو در سرمایه گذاری طرح های مخابراتی در کشور دانست و گفت: دولت تدبیر و امید هم سعی خواهد کرد هر جا که لازم باشد، از محل صندوق توسعه ملی، از این طرح های مردم پسندانه حمایت کند.
بنابراين گزارش، در این مراسم پس از سخنرانی ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ارائه گزارش روند فعالیت های انجام گرفته شده برای افتتاح پروژه مخابراتی شهر جدید پرند توسط مهندس خلیلی معاون فنی مهندسی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران انجام شد.
وی در این باره  اظهار داشت: مزیت این شهر به وجود 120 هزار واحد مسکن مهر است که در فازهای 3 ، 4 ،‌5 و 6 کاملا این ظرفیت را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از تلفن خطوط ثابت در فازهای صفر ،‌1 و 2 که غیر از مسکن مهر بوده در حال انجام است درباره این پروژه مختص مسکن مهر و ظرفیت آن گفت: بالغ بر 500 دستگاه فیزیکی و سخت‌افزاری در راستای این طرح اختصاص داده شده که در نهایت این پروژه به 140 هزار پورت تلفنی و 45 هزار خط اینترنت پرسرعت‌ می‌رسد.
خلیلی افزود: کارهای مخابراتی واحدهای مسکونی پروژه کوزو در فاز 5 انجام شده و دایره خطوط ثابت این منطقه از امروز شروع می‌شود و خطوط اینترنت پرسرعت نیز از هفته‌های آتی به انجام خواهد رسید.
معاون فنی و مهندسی مدیرعامل شرکت در ادامه گفت: کارهای مربوط به پروژه مپسا نیز به اتمام رسیده و تجهیزات مربوط به آن و همچنین شمال فاز 4 نصب شده و از منظر مخابراتی 90 درصد پیش رفته که در مرحله راه اندازی است.
وی با اشاره به معماری فنی به کار رفته در این پروژه‌ها خاطر نشان کرد: کلیه لایه‌های نصب مخابراتی یا NGN در اینجا ( شهر جدید پرند ) دیده شده و در مرحله پیاده سازی قرار گرفته که یکی از تکنولوژی‌های روز دنیا به شمار می‌رود.
خلیلی با اشاره به خطوط فیبر نوری گفت: سعی کرده‌ایم که در این پروژه فیبر نوری را تا نزدیکترین نقطه مشترکان و در قالب استانداردهای FTTD و FTTC که ظرفیت لایه انتقال را به صورت چشم‌گیری می‌افزاید ، قرار دهیم.
معاون فنی و مهندسی مدیرعامل شرکت افزود: در این معماری از سافت سوئیچ استفاده شده که قابلیت توسعه به AMS را دارد و در دو نقطه از این مرکز مخابراتی واقع شده است.
وی خاطر نشان کرد: ویژگی بزرگ این پروژه الگو گرفتن از استاندارد GPON است و در راستای بهره‌برداری از 140 هزار پرت تلفنی یک رک OLT و یک رک با ظرفیت دو رویتر دیده شده که قابلیت حمل کل ترافیک را دارا هستند و مابقی تجهیزاتی که 15 دستگاه عنوان شد مربوط به تجهیزات لایه انتقال به سمت کاربران نهایی و ساختمان‌های این پروژه است.
خلیلی در ادامه گفت: در راستای اجرای این پروژه 61 کیلومتر کانال سازی،‌74 کیلومتر حفاری، 53 کیلومتر کاشت فیبر خاکی ، 23 کیلومتر کاشت فیبر کانالی، و 75 کیلومتر کاشت ابل خاکی صورت گرفته است.
وی همچنین درباره سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه اذعان کرد: این پروژه از ابتدای سال 90 شروع شده و با توجه به اینکه اواخر سال 92 هستیم نزدیک به سه سال است که ادامه دارد و در بخش اکتیو 10 میلیارد تومان ، در بخش IP بالغ بر 2 میلیارد ، در بخش کنترل سوئیچ 4 میلیارد و دسترسی پاسسیو 11 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که برای تکمیل مابقی فازها نیز 15 میلیارد تومان نیاز است.
معاون فنی و مهندسی مدیرعامل شرکت گفت: مجموع سرمایه گذاری‌های این پروژه 42 میلیارد تومان خواهد بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

33854