۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

رویداد جامع رایانش ابری افتتاح شد / آیت الهی: فناوری اطلاعات مهمترین زیرساخت کارآفرینی

به گزارش ICTPRESS ستاد اطلاع رسانی cloudtech ، کاظم آیت الهی در سخنان خود در مراسم افتتاح این رویداد بر اهمیت هر چه بیشتر فناوری اطلاعات تاکید کرد.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: با فناوری اطلاعات می توان مشکل بی کاری را در جامعه ایران از میان برد و این مهم برنامه ریزی صحیح نیاز دارد.
آیت الهی اظهار داشت: امروز ما در دورانی زندگی می کنیم دیگر پرداختن به موضوع فناوری های نوین یک اجبار یا اختیار نیست بلکه یک فرصت طلایی و یک ضرورت مهم است که باید از آن استفاده کنیم تا شاهد توسعه اقتصادی پایدار باشیم.
رییس سازمان نصر کشور همچنین تصریح کرد: در فناوری اطلاعات مبحث رایانش ابری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جای قدردانی دارد گروهی که به برگزاری این رویداد مهم مبادرت ورزیده اند.
بنابراین گزارش، نخستین رویداد جامع رایانش ابری و مجازی‌سازی ایران با عنوان CloudTech ، با شعار "رایانش ابری، زیرساخت توسعه" و با هدف فرهنگ‌سازی کلان و بسترسازی تخصصی در کشور در حوزه رایانش ابری ، در مرکز همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران، برای نخستین بار در ایران و با همکاری سازمان های دولتی و دانشگاه های معتبر کشور برگزار می شود.
این گزارش می افزاید، رویداد جامع رایانش ابری و مجازی سازی ایران ، شامل بخشهای مختلفی از جمله سخنرانی کلیدی- کنفرانس (ارائه مقاله)- کارگاههای تخصصی- نشست های مدیریتی- نمایشگاه تخصصی- و نمایش محصولات فناورانه است.
بررسی راهکارها و دستاوردهای نوین در عرصه ذخیره سازی اطلاعات و پردازش اطلاعات ، مورد کاوی و ارائه مدل های موفق بین المللی و نمونه های موفق ملی، انتقال تجربیات در خصوص تکنولوژی های مجازی سازی و فناوری ابری ایران ، بررسی امکان استفاده از فناوری ابری در صنعت و دولت الکترونیک و مدلهای آن، خاص سازی دانش مختصصان ، عرضه آخرین دستاوردها، تجهیزات و دانش فنی در قالب نمایشگاه تخصصی، ایجاد بستری برای ورود نیروهای جوان به حوزه فناوریهای ابری و معرفی شرکتهای برتر در حوزه فناوری ابری در کشور، اهداف برگزاری رویداد کلاودتک است.
وب‌سایت این رویداد بزرگ در آدرس اینترنتی: http://cloud-tech.ir در دسترس علاقه مندان است.


 

نظرات : 0

ثبت نظر

19480