۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

قائم مقام وزیر کار و رفاه اجتماعی: رایتل برای حمایت از سرویس‎های ارزش افزوده آماده است

به گزارش ICTPRESS به نقل از سیتنا، دکتر "ابوالحسن فیروزآبادی" قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در دومین گردهمایی بزرگ اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در محل مرکز همایش‌‌های برج میلاد سخن می گفت، خاطرنشان کرد: ما با یک فاصله 250 ساله از انقلاب صنعتی به دوره اطلاعات وارد شده‎ایم و این موج اطلاعات با تکنولوژی فناوری اطلاعات همراه شده است.
وی با اشاره به اینکه نوع نگاه به فناوری اطلاعات، نگاهی چند منظوره است، تاکید کرد: مدرنیت امروز بدون تکنولوژی فناوری اطلاعات امکان پذیر نیست و ما نیز در ورود هر چه بیشتر این تکنولوژه به کشور نباید کوتاهی کنیم؛ چراکه این فناوری بسیار ارزان تر و در عین حال مفیدتر از سایر فناوری ها است.
وی ادامه داد: در حال حاضر دو عامل نیروهای جوان و فارغ التحصیلان مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات که حدود 20 درصد از کل فارغ التحصیلان کشور را به خود اختصاص می دهند از مزیت های کشور ما برای همراهی هر چه بیشتر با موج اطلاعات به شمار می روند.
دکتر فیروزآبادی در ادامه به تشکیل کمیسیون مشترک دو وزارت کار و ارتباطات اشاره و تاکید کرد: یکی از اهداف تشکیل این کمیسیون، تهیه اطلس برای مشاغلی است که می تواند در کشور شکل گیرد که در نهایت اقدامات اینچنینی می تواند کمک شایانی به حل مشکل اشتغال و استفاده کارآمد از نیروهای جوان و فعال در کشور منجر شود.
بنابراين گزارش، رئیس هیات مدیره‎ی شستا، در بخشی دیگر از سخنانش، تاکید کرد: ما در شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی که رایتل با 37 میلیون سهامدار را در خود جای داده است، در تلاشیم تا بتوانیم قدم موثری در کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه صنعت ICT در کشور برداریم و در این راستا از هیچ تلاشی برای تحقق این هدف فروگذار نخواهیم کرد.
وی علت توجه به رایتل را تحقق شعار یو ان دی پی (UNDP) برای دسترسی "هرکسی، در هر مکان و هر زمان به اطلاعات" دانست و تاکید کرد: این مهم تنها در سایه توسعه تلفن همراه میسر خواهد بود؛ چرا که اگر بخواهیم آنلاین بودن را تحقق بخشیم باید به پوشش ملی در سطح وایرلس توجه کنیم که در دنیای فعلی پوشش در سایه 3G در اولویت می باشد و ما نیز در همین راستا گام برداشتیم.
وی ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات بنده در حال حاضر مشترکان 3G در دنیا به بیش از 2.5 میلیارد رسیده اند؛ پس باز می توان تاکید کرد که 3G محقق کننده شعار سازمان ملل برای کاهش شکاف دیجیتالی است.
وی در پایان ضمن دعوت از صاحبان فکر و ایده برای همکاری با رایتل، تاکید کرد: در این راستا رایتل آماده است از هر گونه سرویس ارزش افزوده حمایت کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

51352