۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

طراحی یک الگوریتم رمزگذاری با بهره گیری از اعضای بدن انسان

به گزارش ICTPRESS به نقل از گیزمگ، الگوریتم ها عموما از مجموعه ای از قوانین ساده برای تولید کلیدهای رمزنگاری استفاده می کنندکه به دلیل استفاده از قوانین ثابت و محدود بودن آنها این قوانین محدود هستند در نتیجه می توان با استفاده از رایانه هایی با پردازش بالا قفل رمزگذاری ها را باز کرد. این در حالی است که برخی از الگوریتم ها برای رمزگذاری اطلاعات از یک کلید استفاده می کنند .
اما در روش جدید که با الهام از آناتومی بدن انسان و با استفاده از ارتباط شش ها با قلب ایجاد شده است؛ می توان تعداد نامحدودی از کلیدها را با یکدیگر ترکیب کرد و در نتیجه ارتباطات امنی را ایجاد کرد.
محققان در این روش از دو سامانه استفاده کرده اند که در آن تابعی جفت شده نقش کلید بین آن ها را بازی می کند.
به گفته دانشمندان این روش نسبت به وجود نویزها بسیار مقاوم است در نتیجه می توان اطلاعات را به صورت چند سیگنال همزمان فرستاد.
انعطاف پذیری بالا این روش باعث می شود که بتوان از آن در مواقع مختلف بهره برد.
روش کاردر این زمینه این طور است که در ابتدا سیگنال های داده به فرستنده می رسند و به عنوان پارامتری در تابع جفتی بین دو سامانه ی خودمختار قرار می گیرند که هر دو در فرستنده قرار گرفته اند.
این دو سیگنال تولید شده سپس با استفاده از یک کانال عمومی فرستاده می شوند و پس از رسیدن به انتهای دیگر مسیر با گیرنده هماهنگ می شوند که این با استفاده از یک کلید محرمانه حاوی اطلاعات تابع جفتی امکان پذیر می شود. در نتیجه الگوریتم می تواند پارامترهای اصلی را استنتاج کرده و به بازگشایی رمز اطلاعات بپردازد.

نظرات : 0

ثبت نظر

87304