۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

جزئیات اعطای تسهیلات به نخبگان و استعدادهای برتر در سال 93 اعلام شد

به گزارش ICTPRESS، دکتر سید حسن حسینی در باره جزئیات تسهیلات ارائه شده به نخبگان و استعدادهای برتر در سال 1393 گفت: تسهیلات بسته کمک هزینه علمی و پژوهشی شامل کمک هزینه ماهیانه، کمک هزینه ارائه مقاله، اعتبار پژوهشی استادیاران جوان، پژوهانه، فرصت مطالعاتی، بورس دکتری و پسادکتری و جذب هیات علمی یکی از تسهیلات اعطایی به نخبگان و استعدادهای برتر در سال جاری است که به دانشجویان نمونه، برگزیدگان جشنواره های خوارزمی، رازی، فارابی و شیخ بهایی، منوط به بررسی مدارک و مستندات لازم در شورای نخبگان و بعد از بررسی در شورا و تایید نهایی طبق آیین نامه های مربوطه تعلق می گیرد.
معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: نخبگان و استعدادهای برتر قرآنی، هنری و برگزیدگان جشنواره نوآوری و شکوفایی و همچنین برگزیدگان مسابقات ملی مهارت نیز بر اساس معیارهای دانش آموختگان برتر مورد بررسی قرار خواهند گرفت و شورای نخبگان مسئولیت بررسی را بر عهده خواهد داشت.
دبیر جشنواره های نوآوری و شکوفایی سال 1393 با تاکید براینکه درصد مشارکت مؤثر علمی برای تمامی جشنواره ها از ابتدای سال 1393، از 30 درصد به 45 درصد افزایش یافته است،خاطرنشان کرد: این موضوع در جهت ضرورت افزایش کیفیت طرح ها و ارائه تسهیلات هدفمند به متقاضیان است. همچنین از این پس حضور فرد در زمان ارزیابی تعیین درصد مشارکت برای برگزیدگان در جشنواره نوآوری و شکوفایی الزامی است و فقط مخترعان سطح یک و دو مشمول آیین نامه جذب و نگهداری در دستگاه های اجرایی می‌شوند.
دبیر شورای نخبگان بنیاد ملی نخبگان در خصوص حمایت بنیاد از نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور گفت: بر اساس این شیوه نامه متقاضیان ایرانی خارج از کشور می‌توانند درخواست دریافت تسهیلات را به بنیاد ارائه دهند ولی اعطای این تسهیلات منوط به بازگشت به کشور (اقامت یا تحصیل و یا اشتغال در ایران) و احراز آن توسط بنیاد است.
وی افزود: همچنین دانشجویان و دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور می‌توانند تقاضای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه را از طریق سامانه ثریا ارائه دهند و پس از بررسی و تصویب و مراجعت به کشور از این تسهیلات بهره مند شوند.
معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان در ادامه تاکید کرد: تمام متقاضیان لازم است براي دریافت تسهیلات در سامانه ثریا تشکیل پرونده داده و بعد از طی فرآیند بررسی پرونده امکان درخواست تسهیلات برای ایشان فراهم می‌شود.
وی در پایان از بازنگری در شیوه و آیین نامه اعطای تسهیلات نظام وظیفه در سال جدید خبرداد.

نظرات : 0

ثبت نظر

77002