۱۴۰۳ یکشنبه ۰۹ اردیبهشت

فرهاد آئیش تلفن همراهی شد

به ICTPRESS گزارش به نقل ستادخبری جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، فرهاد آئیش در خصوص پذیرفتن فیلم سازی با تلفن همراه گفت: هم اکنون ما در دوره ای از تاریخ زندگی می کنیم که موبایل  یک پدیده به حساب می آید و زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد، پس  چشم پوشی از آن محال است.
وي در ادامه به حرف هایش علاوه کرد: به جز  این که ازطریق موبایل، در هر لحظه از روز می توانیم ارتباط جهانی و بین المللی داشته باشیم، بیشتر دارندگان تلفن همراه  یک دوربین هم در جیب خود دارند که این دوربین باعث می شود هر کسی عکاسی یا خبرنگاری را تجربه کند و از همه مهمترقادر به ثبت کردن لحظه است.
در گذشته، خیلی اتفاقات می افتاد که از دوربین و اخبار دور بود ولی امروزه هر اتفاقی که می افتد به هر حال یک نفراز آن عکسی گرفته.
این که هر کدام از افراد جامعه یک عکاس هستند خیلی اهمیت دارد و خوبی جشنواره "فیلم وعکس تلفن همراه تهران" این است که  عکاس بودن یا فیلمساز بودن را به چالش می کشد و این خیلی لذت دارد که می شود با یک چشم حساس به اطراف نگاه کرد.
من یکی دو مرتبه به ایده فیلمی که می خواهم بسازم فکر کرده ام . در کل دلم می خواهد، لحظات زندگی را بدون این که دراماتیزه شده باشد با چشم دوربین تلفن همراه ببینم.
کارگردان نمایش "کرگدن "در پاسخ به خبرنگار جشنواره در خصوص استفاده از تلفن همراه این طور توضیح داد: از موبایل فقط برای اموری که لازمه زندگیم است استفاده می کنم .
من دو خط دارم که یکی از آن ها برای خانواده و برای مسائل ضروری که همان لحظه باید بدانم ، تهیه شده ودیگری برای مسائل کاری  که معمولا خاموش است و برای کار از تلفن خانه استفاده می کنم.
بازیگر تئاتر موفق " سقراط"  در پایان افزود: "سقراط" تئاتر موفقی است و معمولا وقتی تئاتری موفق است روی عوامل نمایش خیلی تاثیر می گذارد، به خاطر این که یک انرژی است که می رود و دوباره برمی گردد.
به هر حال" سقراط" اتفاق مهمی در زندگی من است و این نقش برای من همیشه به یاد ماندنی است.
بخش نگاه هنرمند غیر رقابتی بوده و آثار ساخته شده در زمان برگزاری جشنواره به نمایش در خواهند آمد. جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با موضوع فیلم و عکس های موبایلی، دومین دوره خود را از اسفندماه 1392 آغاز کرده و در شهریور ماه 1393 با نمایش آثار منتخب موبایلی برگزار می شود. شرکت در جشنواره از طریق سایت http://www.tfpf.mobi/  امکان پذیر است .ب

نظرات : 0

ثبت نظر

70205