۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

دکتر جهانگیری: دولت، هیچ قدمی که موجب نگرانی مردم شود، برنمی دارد

به گزارش ICTPRESS به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، در بازدید از ستاد هماهنگی پشتیبانی فنی مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: هدفمندی یارانه ها یکی از طرح های اساسی است که از آغاز به کار دولت جدید، پیش رو بود.
وی افزود: یکی از مسائل مهم در این زمینه ایجاد تعادل بین منابع و مصارف انرژی بود، چراکه شدت مصرف انرژی ایران چند برابر دنیا و مصرف سرانه نیز دو برابر است که این امر مشکلاتی را در زمینه افزایش آلایندگی و تسریع جدی در مصرف منابع و هدفمندسازی یارانه ها ایجاد کرده بود.
وی خاطرنشان کرد: هرچند 42 هزار میلیارد تومان درآمد در سال برای هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده بود اما 28 هزار میلیارد تومان ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی کسر می شد و به همین دلیل دولت باید تمرکز ویژه ای برای هدفمندی یارانه ها داشته باشد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی انتقادها در خصوص حذف نشدن سه دهک بالای درآمدی جامعه در برخی از جلسات، گفت: با استفاده از تجربیات گذشته قرار شد هدفمندی یارانه ها با شتاب نباشد و سه دهک بالای درآمدی را حذف نکنیم.
وی با بیان این مطلب که بانک های اطلاعاتی به عنوان امانت دراختیار دولت است، تصریح کرد: برخی از بانک های اطلاعاتی خط قرمز دولت هستند و دولت حاضر نیست که اقتصاد کشور را با بهره گیری از این بانک ها با مشکل مواجه کند که یکی از آنها حساب های مردم در بانک هاست و در هیچ مقطعی استفاده از آن ها، مدنظر نبوده و معتقدیم که بهره گیری از اطلاعات محرمانه به مصلحت دولت و مملکت نیست.
دکتر جهانگیری با بیان این مطلب که به جای حذف دهک ها، تصمیم بر این شد که از مردم درخواست شود افرادی که نیازمند یارانه نیستند و یا اینکه یارانه نقدی تاثیر اندکی بر زندگی آنها دارد، نسبت به انصراف اقدام کنند، تاکید کرد: بر همین اساس و با توجه به اطلاعات موجود نیز تعدادی از هموطنان از ثبت نام در این مرحله خودداری کردند.
وی ادامه داد: این موضوع، افتخار بزرگی برای دولت است که مردم مشکلات در حوزه های مختلف نظیر حوزه های درمانی، تولید و اشتغال و محیط زیست را درک کرده و از ثبت نام در این مرحله خودداری کردند.
وی با اشاره به مصوبه مجلس که در آن خواسته شده تا یارانه ها به نیازمندان متقاضی داده شود اظهار داشت: بر همین اساس، به منظور شناسایی متقاضیان، ثبت نام انجام و به منظور تعیین نیازمندان، سطوح درآمدی مردم در فرم های ثبت نامی، مورد سوال قرار گرفت.
معاون اول رئیس جمهور با بیان این مطلب که مردم مطمئن باشند تصمیم گیری دولت به گونه ای است که نیازمندان به یارانه از دریافت آن حذف نمی شوند تصریح کرد: هر فردی که فکر می کند به یارانه نیاز دارد به آن پرداخت می شود و از گردونه حذف نخواهد شد.
وی با اشاره به ارتقا انواع فناوری ها در کشور، گفت: با استفاده از ابزارهای الکترونیکی می توان در بسیاری از زمینه ها اقدامات لازم را انجام داد و بهره گیری از روش های دستی را از بین برد.
وی افزود: از نظر حجم ورود اطلاعات به صورت همزمان، بزرگترین عملیات ثبت نام صورت پذیرفته وتا کنون چنین حجم همزمان ثبت نام نداشته ایم.
دکتر جهانگیری بااشاره به تعداد بالای واجدین شرایط در روز دوم ثبت نام، اظهار داشت: روز گذشته امتحان خوبی پشت سر گذاشته شد و در روزهای آینده با مشکلی مواجه نخواهیم بود و مردم به راحتی می توانند ثبت نام کنند.
این گزارش حاکی است، مهندس جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گزارش جامعی از تشکیل ستاد هماهنگی پشتیبانی فنی مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها و اقدامات زیرساختی، فنی و نرم افزاری صورت گرفته در این خصوص، ارائه داد.
بر اساس این گزارش، اسحاق جهانگیری روز جمعه به همراه شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، اکبر ایزدی رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها و جمعی از دست اندرکاران اجرای ثبت نام این مرحله از متقاضیان یارانه ها از ستاد هماهنگی پشتیبانی فنی مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها بازدید کرد.
در این بازدید نمایندگان شرکت پست، پست بانک، سازمان فناوری اطلاعات ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران، پلیس +10، دفاتر پیشخوان دولت و برق منطقه ای، گزارشی از اقدامات انجام شده جهت ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ارائه کردند.

نظرات : 0

ثبت نظر

29495