۱۴۰۳ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: تلاش همکاران پست در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها قابل تقدیر است

به گزارش ICTPRESS به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر محمود واعظی در نشست خبری خود در جریان بازدید از ستاد هدفمندی یارانه ها در شرکت پست اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده از اسفندماه 92، ثبت نام اینترنتی طرح اصلی بود و ثبت نام پستی به عنوان کمک در نظر قرار گرفت.
وی با اشاره به این که، تلاش شد از تمام امکانات در این زمینه بهره گرفته شود، یادآور شد با توجه به این که از حدود 60 هزار روستا فقط 10 هزار روستا دفتر پست روستایی دارند برای سایر روستاها نیز تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است. به طوری که در روستاهایی که فاقد دفاتر ICT روستایی هستند، تیم های سیار پستی با هماهنگی به عمل آمده به جمع آوری اطلاعات می پردازند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که از سال گذشته که وزارت ارتباطات مسئولیت ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه را عهده دار شد، از افزایش 40 گیگابایتی ظرفیت ارتباطی کشور در صد روز گذشته خبر داد و افزود: از این ظرفیت، برای تسهیل در ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه بهره گرفته شده است.
واعظی تصریح کرد: نسبت به دور گذشته حجم کار بی سابقه بوده و کاری که در دور قبل در سه ماه صورت گرفت، اکنون در فرصت ده روزه در حال انجام است، لذا، تلاش شد از لحاظ فنی و امنیتی شبکه به صورتی آماده شود که از هرگونه امکان اختلال جلوگیری شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که مشابه ستاد تهران در تمام استان ها با محوریت ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایجاد شده است، گفت: این ستادها دارای ارتباط نزدیک با استانداران و فرمانداران بوده و هرگونه اقدام در این زمینه را با هماهنگی با این نهادها انجام می دهند.
وی با تقدیر از تمام افرادی که ندای مراجع تقلید، رئیس جمهور و دیگر فرهیختگان را پاسخ مثبت داده و از دریافت یارانه به نفع آبادانی کشور صرف نظر کردند، تاکید کرد: کمک به دولت تدبیر و امید در توسعه نظام سلامت، بیمه و زیرساخت های کشور از طریق انصراف از دریافت یارانه اقدامی قابل تحسین است و اینجانب از همه مردم عزیزی که به یاری دولت شتافتند ، تشکر می کنم.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

48429