۱۴۰۳ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت

گلکسی اس 5 (Galaxy S5) سامسونگ رسما در ایران رونمایی شد

به گزارش ICTPRESS ، در مجموع گلکسی اس 5 توانسته فروشی بین 30 تا 100 درصد بیشتر از گلکسی اس 4 را در روز نخست تجربه کند.

فروش گلکسی اس 5 به طور رسمی روز جمعه در 125 کشور جهان شروع شد و در مدت زمان کوتاهی نیز 25 کشور نیز به 125 کشور موجود اضافه خواهند شد.
تفاوت‌های نسل جدید این گوشی با نسل پیشین در اضافه شدن سنسور تشخیص اثر انگشت یکپارچه شده با دکمه Home، سنسور تشخیص ضربان قلب، دوربین اصلی تقویت شده و کسب گواهینامه IP67 است. این بدان معنی است که این گوشی می‌تواند در عمق حداکثر یک متر داخل آب و به مدت 30 دقیقه به طور طبیعی کار کند. همچنین پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون 600 جای خود را به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 801 یا اکتای جدید داده است.
با وجود اینکه حاشیه دور صفحه‌نمایش بسیاری از تلفن‌های هوشمند امسال باریک‌تر شده است، اما سامسونگ ترجیح داده تا همچنان حاشیه دور صفحه را باریک‌تر نکند و اعتقاد دارد این موضوع باعث آسیب‌پذیری صفحه‌نمایش در برخوردهای احتمالی می‌شود. این تلفن همچنین استاندارد IP67 را برای مقاومت در برابر نفود مایعات و گرد‌و‌غبار به داخل دستگاه کسب کرده است. اس ۵ تنها ۸.۱ میلی‌متر ضخامت دارد و جنس لبه‌ها نیز همان پلاستیکی با طرح شبیه به فلز که در تلفن‌های گلکسی نوت و اس ۴ نیز استفاده شده بود برخورد می‌کنیم. در قسمت پایین دستگاه پورت مایکرو USB 3.0 که با یک تکه پلاستیکی پوشیده شده، قابل مشاهده است. این پوشش پلاستیکی قرار است از ورود مایعات به داخل دستگاه جلوگیری کند.
در لبه بالای این تلفن علاوه بر جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، فرستنده اینفرارد برای کنترل لوازم صوتی، تصویری و خانگی و همچنین میکروفون ثانویه برای لغو نویز صدا وجود دارد.

 

مشخصات فنی گلکسی اس ۵ سامسونگ:


- دوربین ۱۶ مگاپیکسل با سنسور ایزوسل،‌ سایز سنسور 1/2.6 اینچ
- دوربین جلو ۲ مگاپیکسل
- سیستم‌عامل اندروید ۴.۴.۲ کیت‌کت به همراه رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ
- پردازنده ۸ هسته‌ای Exynos 5 Octa 5422 با چهار هسته Cortez A15، حداکثر فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز و Cortex-A7 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز به همراه گرافیک Mali-T628 MP6
- ابعاد ۱۴۲ در ۷۲.۵ در ۸.۱ میلی‌متر
- وزن ۱۴۵ گرم
- صفحه‌نمایش ۵.۱ اینچ از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل، تراکم ۴۳۲ پیکسل در اینچ به همراه روکش محافظ گوریلا گلس ۳
- حافظه ذخیره‌سازی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت
- حافظه رم ۲ گیگابایت
- بلوتوث ۴،‌ NFC
- سنسور ضربان قلب و سنسور اثر انگشت
- باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت


اس ۵ در مقایسه با اس ۴ حدود ۱۵ گرم سنگین‌تر شده است؛ اما تنها وقتی دو تلفن را در دو دست خود بگیرید متوجه این موضوع می‌شوید. با وجود افزایش وزن دستگاه هنوز گلکسی اس ۵ در مقایسه با وان M8 و اکسپریا Z2 سبک‌تر است.

سامسونگ در اس ۵ به استفاده از صفحه‌نمایش امولد ادامه داد و این بار سایز آن را به ۵.۱ اینچ افزایش داد. تراکم پیکسل‌ها در این صفحه نمایش به ۴۳۲ پیکسل در اینچ می‌رسد.

در صفحه AMOLED بکار رفته در S5، نه تنها حداکثر شدت روشنایی نسبت به صفحه‌نمایش S4 حدود ۲۲ درصد افزایش یافته، بلکه دقت نمایش رنگ‌ها نیز بهبود یافته و رنگ‌ها به شکل طبیعی و غیراشباع‌ شده نمایش داده می‌شوند. این در حالی است که دیگر قابلیت‌های خوب و منحصر به فرد نمایشگرهای OLED مانند کنتراست بی‌نهایت تصاویر، مشکی عمیق و زاویه دید بسیار وسیع نیز در این تلفن وجود دارند.

روشنایی نمایشگر S5 به ۴۵۰ نیت می‌رسد که آن را از نظر روشنایی هم سطح بهترین LCDهای بازار قرار می‌دهد؛ هر چند که هنوز با نمایشگر آیفون 5S اندکی در این بخش فاصله دارد. نکته قابل‌توجه دیگر بهتر‌شدن اساسی نمایشگر اس ۵ در بازتولید صحیح رنگ‌ها است.
نمایشگر اس 5 در همه زمینه‌ها با پیشرفت اساسی روبه‌رو بوده که آن را تبدیل به یکی از بهترین نمایشگرهای موبایل بازار می‌کند که دیگر فاصله‌‌ای با بهترین LCD های بازار ندارد و شاید در آینده‌ای نزدیک از آن‌ها پیشی بگیرد.
سامسونگ در صفحه‌نمایش اَمولد بکار گرفته شده در اس ۵ توانسته نه تنها رنگ مشکلی عمیق را حفظ کند، بلکه سفید را نیز به شکل واقعی نمایش دهد؛ همین موضوع باعث خوانایی بیشتر متون می‌شود و لذت تماشای ویدیو و اجرای بازی‌ها را در این تلفن دو چندان می‌کند.

سامسونگ حالت‌های مختلف نمایش تصاویر شامل، عکس حرفه‌ای، سینما، دینامیک، استاندارد و غیره را در بخش تنظیمات صفحه‌نمایش قرار داده است تا کاربران بتوانند براساس میل خود یکی از آن‌ها را فعال کنند و رنگ‌ها را براساس سلیقه خود یا شرایط مختلف تغییر دهند.

سنسور اثر انگشت با دکمه فیزیکی خانه (Home) یکپارچه شده است؛ شبیه به آنچه در آیفون 5s نیز شاهد آن بودیم. برای فعال‌کردن سنسور اثر انگشت، سیستم از کاربر درخواست می‌کند تا چندین بار انگشت  را بر روی سنسور بکشید. اگر انگشت خود را به آرامی بر روی سنسور بکشید، عمل تشخیص به خوبی انجام می‌شود. برخلاف آیفون 5s که برای تشخیص اثر انگشت، لازم است تا انگشت خود را بر روی دکمه اصلی قرار دهید، در گلکسی اس ۵ باید انگشت را  از کمی بالاتر از دکمه فیزیکی به سمت پایین بکشید. تشخیص اثر انگشت کاربر در سنسور گلکسی اس ۵ با سرعت و دقت قابل قبولی انجام می‌شود.
سامسونگ از یک سنسور ساخت Synaptics که در زمینه تولید تاچ‌پدهای لپ‌تاپ‌ها نیز فعالیت می‌کند، در گلکسی اس ۵ بهره برده و آن را به خوبی با دکمه فیزیکی یکپارچه کرده است.

اگر شخص دیگری قصد استفاده از تلفن شما را داشته باشد یا به هر دلیلی سنسور تا ۵ بار نتواند اثر انگشت شما را تشخیص دهد، آن‌وقت تنها راه باز‌کردن تلفن وارد‌کردن رمز عبوری است که در زمان فعال‌سازی سنسور اثر انگشت‌خوان وارد کرده‌اید.
یکی از امکانات جدیدی که به گلکسی اس ۵ اضافه شده، سنسور ضربان قلب سنج است. سامسونگ بخش جدیدی را به نرم‌افزار S Health خود اضافه کرده تا از طریق این سنسور امکان سنجش ضربان قلب را میسر کند. هر بار که بخواهید ضربان قلب خود را محاسبه کنید باید انگشت خود را بر روی سنسور پشتی قرار دهید.
این قابلیت احتمالاً برای کاربرانی که به سلامت خود توجه ویژه دارند کارآمد خواهد بود. از آنجایی که قابلیت ضربان سنج در دل نرم‌افزار S Health قرار گرفته، کاربر می‌تواند در هنگام ورزش و در کنار اطلاعات آماری مربوط به حرکات ورزشی خود، به سرعت به این بخش دسترسی داشته و بتواند ضربان قلب خود را مشاهده کند. اما سنسور برای تشخیص ضربان قلب حدود ۵ تا ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد و اگر قصد داشته باشید همواره ضربان قلب خود را تحت‌نظر داشته باشید، احتمالاً مجبور خواهید شد یکی از دو گجت پوشیدنی جدید سامسونگ یعنی Gear Fit یا Gear 2 را تهیه کنید. این دو ابزار هر دو دارای سنسور ضربان سنج هستند که بطور مداوم ضربان قلب کاربر را تحت‌نظر می‌گیرند.
سامسونگ در گلکسی اس ۵ از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسل با سنسور جدید ساخت خود با نام ایزوسل بهره برده است. نرم‌افزار دوربین کلیه امکانات نرم‌افزاری گلکسی اس ۴ و نوت ۳ را داراست و علاوه بر آن، پذیرای چند قابلیت جدید دیگر است. در اس ۵ می‌توانید تأثیر HDR را به صورت زنده و پیش از تصویر‌برداری در صفحه مشاهده کنید؛ قابلیت دیگری با نام Selective Focus نیز چند تصویر را از سوژه می‌گیرد و با ترکیب آن‌ها، چند تصویر با فوکوس‌های مختلف ایجاد می‌کند. این قابلیت بعضی اوقات خوب عمل نمی‌کند و بخشی از تصویر بصورت مات ذخیره می‌شود.

گلکسی اس 5 به قابلیت عکاسی HDR نیز مجهز است. هدف از عکاسی HDR افزایش جزئیات بخش‌های تاریک و نورانی تصویر است. این عکس‌ها حاصل ترکیب چند عکس در فاصله‌ی زمانی بسیار کوتاه هستند. گلکسی اس 5 در واسط گرافیکی نرم‌افزار دوربین خود، آیکونی برای فعال‌کردن این قابلیت در سمت چپ قرار داده تا دسترسی به آن سریع و ساده باشد. همچنین امکان مشاهده نتیجه عکاسی HDR به صورت زنده نیز وجود دارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

73576