۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

پوشش دهی 20 سایت تلفن همراه در استان بوشهر پیگیری می شود

به گزارش ICTPRESS به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی سملیان گفت: با توجه به انجام مکان یابی پوشش دهی 20 سایت تلفن همراه در استان بوشهر، تاریخ اجرای این طرح، در سال 93 بستگی به قرارداد مجری خدمات عمومی اجباری (USO) با یکی از اپراتورهای تلفن سیار دارد.
وی بر لزوم استفاده روستائیان از خدمات اینترنتی تأکید کرد و گفت: با تلاش همکاران در استان بوشهر، امسال، 86 روستای استان، تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفته است.
سملیان به راه اندازی مرکز عملیات امنیت (SOC) در استان اشاره کرد و افزود: ایجاد و تجهیز آزمایشگاه امنیت در پژوهشکده استان بوشهر از دیگر فعالیت های این استان در سال جاری خواهد بود.
وی با تاکید بر افتتاح پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با تلاش همکاران و پیگیری مستمر ترمیم مسیر فیبرنوری گناوه خارک در سال 92 انجام شد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: کارگروه ICT روستایی و فعال کردن آن در شهرستان های استان از دیگراقدامات این اداره کل است.
وی شناسایی و پیگیری در خصوص اتصال 137 روستای استان به ADSL را ضروری برشمرد و ادامه داد: امیدواریم تلاش های این اداره کل در تحقق و افزایش پهنای باند اینترنت و اینترانت در استان براي خدمت رسانی بهتر به مردم قرار گیرد.
سملیان اظهار کرد: در این اداره کل، آموزش های تخصصی به کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاههای اجرایی ، با هدف بالا بردن ضریب امنیتی در استان انجام شد تا همکاران استانی دیدگاه جامعی نسبت به موضوع امنیت در فناوری های اطلاعات، داشته باشند.
وی به نصب سیستم های هانی نت در دستگاه های اجرایی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران اشاره کرد و گفت: تهیه سامانه جامع و یکپارچه دریافت طرح های پژوهشی از دیگر فعالیت های استان بوشهر در سال جاری خواهد بود.
سملیان برایجاد هماهنگی بین اپراتورهای تلفن همراه دراستان، در شرایط بحرانی مثل زلزله تاکید کردوافزود: با همت همکاران استان بوشهر، واگذاری خدمات ارتباط تلفنی به 10 روستای فاقد ارتباط از محل USO نیزانجام شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

50267