نارضایتی شرکت PAP از وضعیت شبکه انتقال
به گزارش ICTPRESS ، وی با بیان اینکه یک ماه پیش وزیر ارتباطات به شرکت ارتباطات زیرساخت ماموریت داد مسائلی که به عدم کیفیت اینترنت کشور منجر میشود را برطرف سازد، گفت: پس از اعلام این ماموریت شرکت ارتباطات زیرساخت جلسات معتعددی در این زمینه برگزار کرد، اما با این حال همچنان مشکلات پابرجاست.
موضوع انتقال پهنای باند یکی از مواردی بود که از روز اول در این جلسات مورد بحث قرار می گرفت.
اکنون همه میدانیم که ظرفیت شبکه بالا رفته و در این موضوع هم شکی نیست که یک زیرساخت خوب فیبر نوری در کشور وجود دارد که بنای آن در سالهای گذشته ایجاد شده است، اما به هرحال نگهداری از این شبکه وظیفه شرکتهای ارائهکننده اینترنت نیست و ما تنها وظیفه داریم اینترنت را از شرکت زیرساخت یا مخابرات گرفته و به مردم تحویل دهیم.
وی با اشاره به 70 تا 80 درصد قطعی ها که از بهمن ماه هر روز در حال افزایش است؛ گفت: بیشتر قطعی های ما در این مدت روی شبکه ای که از زیر ساخت برای ایجاد آن مشاوره گرفته ایم بوجود آمده است تا آنجا که در هفته گذشته از 10 ساعت تا 8 ساعت قطعی داشته ایم. 2هزار مگ پهنای باندی که به 100 هزار مشترک می رسد دچار اختلال می شود و کسی هم در شرکت زیرساخت پاسخگوی ما نیست.
وی با بیان اینکه زیرساخت باید پهنای باندی را که تحویل می دهد باید حداقل استاندارد شبکه ای را داشته باشد یا اینکه اگر قرار است در STM16 قطعی در شبکه داشته باشیم به شرکت ها اعلام کنند تا ما هم به کاربران اطلاع رسانی کنیم، گفت: واقعیت این است که متولی مسیرهای اصلی انتقال کشور زیرساخت است اما هر اتفاقی در بحث فنی روی می دهد می گویند مشکل از شرکت های انتقال دهنده است.
یوسفی زاده در ادامه با تاکید بر اینکه این شرکت آمادگی پرداخت خسارت به کاربران خود را دارد، اظهار کرد: در بسیاری موارد با توجه به اینکه مسیرهایی که اینترنت به دست شرکتهای ارائهکننده خدمات میرسد متفاوت است در شرایطی که ما دچار قطعی شدهایم ممکن است شرکتهای دیگر خدماتی را به کاربران خود ارائه دهند که همین مساله باعث میشود مردم به این موضوع فکر کنند که مشکل از سوی شرکتهای ارائهکننده است.
یوسفیزاده ادامه داد: حال اگر ما بخواهیم به این کاربران خسارت را براساس SLA پرداخت کنیم شرکت ارتباطات زیرساخت تا حداقل دو ماه این رقم را به ما برنخواهد گرداند و در نهایت اگر قرار باشد رقمی به ما تعلق گیرد پس از حدود دوماه این اتفاق میافتد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه هم اکنون ما هر شب، هر روز و هر لحظه در شبکه زیرساخت مورد حملات اینترنتی قرار میگیریم که هیچ کنترلی روی این حملات وجود ندارد، گفت: باگ هایی در حال حاضر از طریق لینک بین الملل روی شبکه داریم که لازم است با استفاده از فناوریهای روز شرکت ارتباطات زیرساخت در بدو ورود این حملات را رصد و IPهای آنها را مسدود کنند.
این در حالی است که رباتهای این کار در دنیا وجود دارد و میتوان در بدو ورود این حملات را رصد و IP های آنها را مسدود کرد تا شبکه اینترنت تمیزی تحویل داخل شود.
وی با بیان اینکه این حملات فضایی را در لینک بینالملل پر میکند تا اینکه در روتر اول دراپ (مسدود) میشود گفت: در این میان کاربرانی که از آن پهنای باند استفاده میکنند اینترنتشان مختل می شود و نکته مهمی که درباره این حملات وجود دارد آنکه در بسیاری از موارد به واسطه حملههای صورت گرفته حجم کاربر به طور یکباره تمام میشود و این مساله باعث میشود کاربران فکر کنند شرکت کمفروشی میکند.
نظرات : 0