۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

ايران به جمع كشورهاي صاحب فناوري توليد UPS سه فاز مي پيوندد

به گزارش شبكه خبري ICTPRESS، مديرعامل شركت آبان UPS در اين خصوص گفت : ملك مورد نظر براي احداث كارخانه جديد طي چند روز گذشته تهيه شده است و اكنون كارهاي مقدماتي و مذاكره با شركت هايي از دو قاره اروپا و آسيا براي آغاز پرو‍ژه در حال انجام است.
كيوان حسين زاده افزود : اكنون در حال اخذ مجوز لازم از وزرات صنعت، معدن و تجارت براي توليد و ارائه محصولات جديد در حوزه UPS هاي سه فاز، براي نخستين بار در كشور با " انتقال فناوري " هستيم.
وي خاطر خاطر نشان كرد : اين نخستين بار در كشور است كه شركتي اقدام به ‌" انتقال تكنولو‍ژي " براي توليد UPS هاي  سه فاز مي كند و اميدواريم بتوانيم خط توليد اين محصولات را در داخل كشور راه اندازي كنيم.
مديرعامل شركت آبان با اشاره به نامگذاري امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي از سوي رهبر معظم انقلاب و تاكيد معظم اله مبني بر تقويت روحيه جهادي در امر اقتصاد بيان داشت : در اين راستا ضمن كمك به اشتغال زايي و كارآفريني ميان نخبگان و كارشناسان، بطور جدي بحث " انتقال تكنولو‍ژي " را پياده سازي خواهيم كرد.
وي خاطر نشان كرد : اهداف اصلي شركت آبان جهت آغاز‌ توليد و " انتقال تكنولوژي " درخصوص پروژه ياد شده در سه سرفصل زير تعريف مي شود :
1-     در كوتاه مدت " توليد " و " انتقال تكنولوژي " صرفاً سرمايه گذاي محسوب مي شود.
2-     توليد با " انتقال تكنولوژي " به كشور موجب پر شدن خلاء موجود تكنيكي در حوزه  UPS هاي سه فاز خواهد شد.
3-    در شرايط فعلي كشور، ايجاد اشتغال براي نيروهاي متخصص و كارآفريني يك ارزش براي شركت آبان محسوب  مي شود.
مهندس حسين زاده يادآور شد : البته در دراز مدت و در پي ارز آوري به كشور و كمك به اقتصاد پايدار، سودآوري براي شركت آبان نيز خواهد داشت.
مدير عامل شركت آبان UPS تصريح كرد : اما بحث خيلي مهم كه متاسفانه كمتر به آن توجه مي شود اين است كه از " توليدي " بايد حمايت شود كه اولاً به لحاظ " كيفيت " برابر يا برتر از نوع خارجي باشد و ثانياً " قيمت تمام شده " كمتر يا مشابه محصول خارجي باشد و گرنه با عدم رعايت اين دو موضوع، اساساً توليد هر محصولي صرفاً به منزله هدر رفتن نهاده ها و از بين رفتن ثروت ملي خوهد شد.
وي افزود : بنابراين براي برون رفت از اين چالش، بايد اجازه " توليد " و " انتقال تكنولوژي " به صنايعي داده شود كه به افزايش توليد ناخالص ملي و توسعه ثروت ملي كمك كنند و نهايتاً توانايي صادرات داشته باشند، در غير اين صورت پنهان شدن " پشت شعار حمايت از توليد داخل " صرفاً هيچ كمكي در دراز مدت به كشور نخواهد كرد.
وي گفت : شركت هايي داريم كه در برخي بخش ها مشغول به فعاليتند و صرفاً با دريافت ارز دولتي و افزايش تعرفه هاي گمركي سر پا هستند و در طول ساليان سال فعاليت، هيچ تكنولوژي قابل توجه اي را به كشور منتقل نكرده اند و هنوز مصرف كننده محصولات شركت هاي " خارجي " با پز " توليد داخلي " ! هستند.
حسين زاده اظهار داشت : متاسفانه داستان به همين جا ختم نمي شود و برخي از همين شركت ها كه در صنف UPS هم مشاهده مي شوند مقدار كمي از محصول لازم براي فروش را توليد مي كنند و بقيه را از خارج وارد كرده و سپس اقدام به تعويض مارك ايراني با مارك خارجي مي كنند، اما صرفاً با داشتن جواز تولید در قالب يك شركت توليدي معرفي مي شوند.!!
وي گفت :  البته وجود چنين رويه نابخردانه اي در بسياري از صنايع، وضعيت توليد داخل و اشتغال را در ايران با  بحران جدي روبرو كرده است كه در اين راستا برخي از كارگزاران دولتي، سهم بسيار زيادي در دامن زدن به اين ناهنجاري دارند، چون آنها با ايجاد زمينه رانت براي اين گونه شركت ها و خريد " جنس خارجي " با " مارك داخلي " عملاً باعث از بين رفتن راه هاي انتقال تكنولوژي و توسعه توليد ملي مي شوند.
وي در ادامه با مثالي از اين صنعت گفت :‌ اين در حالي است كه طي دهه اخير، كشور همسايه تركيه با برنامه ريزي دقيق، توانسته ضمن توليد و صادرات محصولات ياد شده، به ميزان قابل توجهي از بازار منطقه و جهان را به خود اختصاص دهد و هم اكنون به 63 كشور جهان UPS صادر مي كند.
مدير عامل شركت آبان UPS گفت براي راه اندازي فاز اول، از ابتداي تابستان و در آستانه عید فطر، برنامه ريزي و مقدمات كار را آغاز كرديم و بنا داريم تا پايان تابستان، بخش هاي مختلف اعم از خط توليد، تعميرات، خدمات پس از فروش و تحقيق و توسعه را به كارخانه جديد منتقل كنيم.
حسين زاده گفت : كشورمان سال هاست كه به اين فناوري نياز دارد و اميد داريم با اجراي اين پروژه، ايران به جمع كشور هاي صاحب فناوري توليد UPS هاي سه فاز بپيوندد.
مديرعامل شركت آبان UPS گفت : به اميد خدا در سه ماه پاياني سال 1393، محصولات با فناوري جديد به بازار عرضه خواهيم كرد.


********
خدمات شركت آبان UPS
1-     سرويس و پشتيباني انواع دستگاه هاي U.P.S داخلي و خارجي
2-     نمايندگي انحصاري U.P.S هاي تك فاز و سه فاز، برند JETPOWER تايوان
3-    نمايندگي U.P.S  هاي سه فاز و صنعتي، برندهاي AEG آلمان و INTERBERG اسپانيا و ELEN تركيه
4-    نمايندگي رسمي باتري هاي سيلد ليد اسيد ( خشك ) و NI – CD
5-    نمايندگي رسمي  توربين هاي بادي و تجهيزات خورشيدي
6-    ارائه و كوپل ديزل ژنراتور، برندهاي، Perkins،Volvo،Cummins تا توان M.V.A2
به گزارش شبكه خبري ICTPRESS، شركت آبان در راستاي ارائه خدمات كيفي و تكريم مشتريان ضمن پاسخگويي حتي در روزهاي تعطيل، به ارائه گارانتي تا 5 سال مبادرت مي ورزد و مشاوره فني با متخصصان اين شركت نيز كاملاً رايگان است.     دارا بودن گواهينامه هاي بين المللي ISO 9001  و ISO 10004 در مديريت كيفيت و مشتري مداري، ضامن آسودگي مشتريان اين شركت است.
******
ارتباط با دفاتر شركت آبان UPS :
·         دفتر مركزي : تهران، خ وليعصر، بالاتر از زرتشت، كوچه پزشك پور، پلاك 9، طبقه اول / كدپستي : 559484613
تلفن : 87798-021 فكس : 88903440-021
ایمیل شرکت : aban@abanenergy.com
ايميل مديرعامل ( كيوان حسين زاده ) : manager@abanenergy.com
·         دفتر خدمات پس از فروش : تهران، خ جردن، خ ناهيد شرقي،‌پ 26، مجتمع اداري ناهيد شرقي، ط 2، واحد 5
كدپستي : 1915684853
تلفكس : 22059906 – 22054616-021
·         دفتر چابهار : منطقه آزاد چابهار، مجتمع اداري پرديس، ط2، واحد 2
تلفن : 4443492-0545 فكس : 4443493-0545
ايميل :  info@dpcfz.com
·         كارخانه : تهران، بعد از سه راه تهرانپارس، بلوار بابائيان، بعد از پمپ بنزين، پ 22

 


 

نظرات : 0

ثبت نظر

81474