۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهاي طلايي يكشنبه 5 مرداد ماه

ICTPRESS گزارش می دهد :
خبر: حراج عجیب سریع‌ترین موشک جوی جهان
نوعی حراج نادر به علاقه‌مندان حوزه فضا امکان در اختیارداشتن سریع‌ترین موشک جهان را می‌دهد.
این سامانه موشکی که Kholod Hypersonic نام دارد، توسط سیستم هیدروژن مایع به نام scramjet به جلو رانده می‌شود.
این موشک که می‌تواند به سرعتی بالغ بر ۶۹۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، نتیجه پروژه ۱۰۱ میلیون دلاری ناسا و «موسسه پیشرانه‌های جدید» روسیه است و اوایل دهه ۱۹۹۰ تکمیل شد.
فناوری مزبور بین سال‌های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۱ پس از رسیدن به سرعت ۶.۴۷ ماخ، رکورددار سرعت جوی دنیا شد و این رقم دو برابر سرعت سریع‌ترین هواپیمای جهان به نام Blackbird SR-71 است. این موشک سریع‌ترین ماشینی است که به صورت سریالی تولید شده و تاکنون در جو زمین حرکت کرده است.
۹ موشک Kholod بین سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۸ ساخته شدند اما پنج مورد از آن‌ها طی پروازهای آزمایشی نابود شدند. یکی از موشک‌های باقی‌مانده نیز توسط یک مجموعه‌دار خصوصی در خاورمیانه خریداری شد و مابقی در کازمودروم بایکنور قزاقستان نگه‌داری می‌شوند.
سریع‌ترین موشک جهان در هشتم سپتامبر در حراج RM Auctions در لندن فروش می‌رود و هنوز بهای دقیقی برای آن تعیین نشده است.
.........................

خبر: کدام شرکت ها از مواد بهتری در ساخت گوشی های خود استفاده می کنند ؟
در شرایطی که عملکرد گوشی های هوشمند کمتر از گذشته دغدغه اصلی خریداران محسوب می شود، به نظر می رسد که اولویت بندی کاربران برای خرید گوشی های هوشمند جدید عوض شده است.
بدیهی است که نمی توان گفت، طراحی اولویت اصلی خریداران محسوب می شود اما قطعاً جامعه خریداران و به ویژه کاربران اصلی در حال حاضر خواستار توجه بیشتر و بیشتر به نوع مواد سازنده تلفن های همراه هستند خصوصاً در شرایطی که باید مبلغی برابر با ۷۰۰ دلار برای خرید یک گوشی هوشمند برجسته هزینه كنند.
امروزه، پلی کربنات که اصلی ترین ماده در ساخت گوشی های هوشمند بوده است، از مد افتاده و بنابراین فشار مضاعفی برای استفاده از مواد ویژه و منحصربفرد برای تولید گوشی های برجسته دنیا بر تولیدکنندگان وارد شده است.
در شرایطی که ظاهر گوشی های هوشمند مدتی است به دغدغه تولیدکنندگان تبدیل شده است، برخی از سازندگان اسمارت فون ها پیش از این از مواد کاملاً منحصر بفرد برای ساخت محصولات خود استفاده کرده اند.
همه محصولاتی که با این رویه تولید شده اند، البته به استثنای یک مورد، یک احساس بسیار برجسته و خاص را به دارندگان این قبیل محصولات القا می کنند. در ادامه با شش شرکتی که این ویژگی را رعایت کرده اند، و همچنین محصولات برجسته آنها آشنا خواهید شد.
۱. اپل
Apple
کمپانی اپل که تغییر رویه از شیشه به آلومینیوم را با آیفون ۵ آغاز کرد، از آن زمان تاکنون گوشی هایی به بازار معرفی کرده است که نه تنها خارق العاده و عالی هستند، بلکه از مواد بسیار خاص و برجسته ساخته شده اند. آیفون ۵ و آیفون ۵s که از آلومینیوم در ساخت آنها استفاده شده است، (حداقل تا جاییکه به مواد سازنده مربوط می شود) همچنان جزء گوشی های هوشمند منحصر بفرد جهان بوده و هستند.
البته نمی توان بطور صد در صد اظهارنظر کرد اما انتظار می رود که هر دو نسخه ۴.۷ و ۵.۵ اینچی آیفون ۶ نیز آلومینیوم ساخته شوند. قطعاً آلومینیوم بهتر از پلاستیک است که در آیفون ۵c بکار رفته است.
۲. اچ تی سی
HTC
HTC هم مانند اپل بخاطر استفاده از مواد باکیفیت و منحصر بفرد در ساخت گوشی های خود شهرت یافته است. HTC که این رویه را با HTC One S که پوشش سرامیکی و آلومینیوم هواپیما داشت، آغاز کرد. بعد از مدتی تولید گوشی های تماماً آلومینیومی را در دستور کار خود قرار داد. گوشی های One M7 و One M8 هر دو دارای پوشش یکپارچه آلومینیومی هستند و کاربردهای بسیاری در زندگی واقعی دارند.
۳. موتورولا
Motorola
شرکت موتورولا با تولید و عرضه Moto X اساساً به بنیانگذار رویه ای تبدیل شد که سایر تولیدکنندگان را هم به پیروی از آن متقاعد ساخت. یکی از ویژگی هایی که پس از موتو ایکس توسط تولیدکنندگان بسیاری تکرار شد، ساخت پنل های عقب اسمارت فون ها از مواد عجیب و غریب بود. اگر در ایالات متحده زندگی می کنید، می توانید موتو X خود را با پنل پشت گردو، بامبو، چوب ساج، و یا آبنوس واقعی سفارش دهید. در دست داشتن این طراحی منحصر بفرد چه حسی دارد؟
۴. لنوو
Lenovo
به نظر می رسد، Lenovo واقعاً عاشق فلز است؛ این مطلب بیش از هر چیز در خط تولید محصول برجسته این شرکت یعنی گوشی های K قابل مشاهده است. اگر تا به حال از نزدیک Lenovo K900 را مشاهده نکرده اید، بهتر است بدانید که طراحی این محصول و احساسی که به کاربر القا می کند، بسیار جذاب و چشمگیر و فوق العاده است. همچنین به نظر می رسد که مدل جدید گوشی همراه Lenovo یعنی K920 هم از فلز ساخته شده است، بنابراین پیش بینی می شود که استفاده از مواد باکیفیت رویه کوتاه مدت این شرکت (که در حال حاضر صاحب موتورولا هم هست!) نخواهد بود.
۵. ژیائومی
Xiaomi
Xiaomi که یک تولیدکننده چینی سوپراستار شناخته می شود، چند روز پیش از Mi 4 پرده برداری کرد. درست است که این گوشی هوشمند برجسته از نظر قطعات الکترونیک بکار رفته در آن و ویژگی های فنی، در نوع خود بسیار چشمگیر می باشد اما نکته ای که واقعاً تأثیر انگیز است، الگوبرداری از گوشی های موتورولا توسط این شرکت است. همانطور که می بینید، Xiaomi واقعاً در جهت کاهش محدودیت ها قدم برداشته و در همین راستا، قول داده است که پنل عقب Mi 4 را از جنس چرم گاو معرفی تولید و عرضه کند!
البته برای قضاوت درباره واقعی یا تقلبی بودن این کاورها، باید منتظر ماند. هرچند، این پیشنهاد در نوع خود جالب است.
۶. وان پلاس
OnePlus
OnePlus One اولین تلفن همراه این شرکت است که تنها در دو نسخه موجود است: یک مدل ۱۶ گیگابایتی با طراحی و جنس بسیار خاص سفید مات که حسی شبیه به خامه را به ببینده القا می کند و دیگری،مدل ۶۴ گیگابایتی این گوشی که Sandstone Black نام دارد و حقیقتاً هم به سیاهی و البته لطافت ماسه است. پیش از این بررسی های متعددی درباره مدل دوم این گوشی انجام شده است و همگی اتفاق نظر دارند که طراحی این محصول بسیار برجسته، واقعی و به یاد ماندنی است.
اما این همه ماجرا نیست. چند روز پیش، OnePlus اعلام کرد که یک کاور مخصوص از جنس بامبو نیز برای این گوشی طراحی کرده و در آینده نزدیک در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. (این خبر، قابل تعویض بودن کاور پشت گوشی های One را تأیید می کند.
.........................

خبر: گرمای تابستان یک مشکل بزرگ را در گوگل گلاس پدیدار کرد
تا قبل از امروز تقریبا تمامی خبر هایی که پیرامون عینک هوشمند گوگل گلاس منتشر می شد حکایت از ویژگی ها و قابلیت های بی نظیر آن بود.اما امروز گوگل گلاس با یک مشکل بزرگ روبرو شده است.طبق گزارش ها شیشه گوگل گلاس در گرمای زیاد با حباب‌های هوا ترک می‌خورد!
همانطور که قبلا هم بسیار شنیده ایم ، نحوه عملکرد گوگل گلاس به این صورت است که پروژکتور آن تصویر بازتاب شده از آینه داخلی را دریافت و سپس به صورت عمودی به چشم انسان منتقل می کند.حال ظاهرا شیشه نمایشگر این گجت در مقابل گرما دوام نیاورده و حباب های از هوا در آن پدیدار می گردد که کار را برای کاربر آن بسیار دشوار کرده است.هرچند که این حباب ها تاثیری در عملکرد کلی این عینک هوشمند ندارد.
google-glass-1
این مشکل تا جایی پیش رفته که برخی از کاربران گزارش داده اند که گوگل گلاس حتی در دمای پایین تر از ۴۰ درجه سانتی گراد هم دچار این ضعف می گردد.
google-glass-2
با اینکه هنوز گوگل واکنش رسمی به این موضوع نشان نداده است اما ظاهرا این شرکت در پی رفع این نقص بوده و به احتمال زیاد در آینده نه چندان دور عینک های فروخته شده را تعویض خواهد کرد.با این تفاسیر به نظر می رسد که نسخه جدید گوگل گلاس که مجهز به دو گیگابایت رم و برخی بهینه سازی های دیگر است ، دچار چنین مشکلی نشود.
.........................

خبر: انتشار اطلاعاتی بیشتر در مورد اولین گوشی ویندوزفون ال جی
حدود دو هفته پیش بود که برای اولین بار خبر از احتمال عرضه یک اسمارت فون توسط ال جی با سیستم عامل ویندوزفون ۸.۱ منتشر گردید.اکنون Alan Mendelevich بنیان گذار network AdDuplex عقیده دارد اسمارت فون جدیدی از سوی ال جی با نام D635 طراحی شده است که در حال حاضر ویندزو فون ۸.۱ روی آن آزمایش می شود.
بنا به این گزارش اندازه صفحه نمایش این گوشی جدید ۵ اینچ بوده که دارای وضوح ۷۲۰ در ۱,۲۸۰ پیکسل است. متاسفانه اطلاعات بدست آمده درباره D635 بسیار ناچیز است اما طبق اخبار موجود احتمال عرضه این اسمارت فون با بسیار زیاد است.
اگر این اطلاعات صحت داشته باشد ، قطعا در روز های آینده اخبار و مشخصات بیشتری از این محصول جدید ال جی منتشر خواهد شد.
.........................

خبر: اسمارت فون های Project Tango گوگل به فضا می روند
google-project-tango-smartphone
خبر ارسال  بعضی از دستگاه های گوگل به فضا چیز جدیدی نیست و این بار پس از Nexus S و One حالا نوبت به Project Tango رسیده است. این اسمارت فون شرکت غول موتور جستجو که از سنسور سه بعدی برخوردار است قادر می باشد تمام چیز هایی که در اطرافش قرار دارد را ردگیری و ترسیم کند.
این دستگاه با قابلیت های ذکر شده، قرار است در تثبیت موقعیت، تعامل، تغییر جهت و برنامه ماهواره ای تجربی همگام شده ناسا نقشی داشته باشد که البته این برنامه SPHERES یا همان گوی ها شناخته می شود.
همانطور که خبرگزاری رویترز گفته، در آینده این گوی های ماهواره ای می توانند کارهای کوچک روزمره فضانوردان یا حتی وظایف خطرناک بیرون از ایستگاه فضایی را انجام دهند.
بنا به خبری که در ۱۱ جولای منتشر شد، فعالیت ناسا و گوگل در خصوص قول اجرای برنامه اسمارت فون های Project Tago خوب پیش می رود و قرار است این اسمارت فون ها به عنوان چشم و گوش ولی در اندازه توپ بولینگ برای ربات های ایستگاه فضایی بین المللی مورد استفاده قرار گیرند.
Chris Provencher، مدیر SPHERES Project به رویترز گفته که آنها قصد اضافه کردند قدرت پردازش سریع، و دوربین با کیفیت و چندین سنسور به روبات ها بودند و این اسمارت فون ها راه حل آنها بوده است.
.........................

خبر: ثبت تصویری شگفت انگیز از کهکشان گرداب توسط تلسکوپ فضایی چاندرا
ستاره‌شناسان تلسکوپ فضایی پرتو ایکس چاندرا ناسا در کاوش‌های کیهانی خود توانست کهکشان مسیه ۵۱ (M51) با نام مستعار «کهکشان گرداب» را در بهترین زاویه رصد کنند.
تصاویر ارسالی تلسکوپ ناسا که حاصل بیش از ۲۵۰ ساعت جست‌وجوی فضایی است، ۵۰۰ منبع اشعه ایکس را در اطراف کهکشان مسیه ۵۱ شکار کرد. نورهای بنفش رنگ در این کهکشان نتیجه پرتوهای ایکس دوگانه، ستارگان نوترونی، سیاهچاله‌ها و انفجارهایی بوده که میلیون‌ها سال پیش اتفاق افتاده است.
کهکشان گرداب که NGC 5194 نیز نامیده می شود، در واقع یک کهکشان مارپیچی کلاسیک است که در فاصله ایی تنها برابر ۳۰ میلیون سال نوری و با ۶۰ هزار سال نوری گستردگی،  یکی از پرنورترین و زیباترین کهکشان ها در آسمان است. ۱۰ رشته از پرتوهای دوگانه اشعه ایکس در کهکشان گرداب بسیار درخشان‌تر به نظر می‌رسند و ستاره‌شناسان ناسا معتقدند این پرتوها به همراه ابر ستارگان اطراف، مقدمات پیدایش سیاهچاله‌ها را فراهم خواهند آورد.
تلسکوپ فضایی چاندرا، با طول ۱۴ متر و وزنی معادل ۲.۵ تن، ۱۵ سال پیش توسط شاتل فضایی کلمبیا به فضا پرتاب شد. این تلسکوپ یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلاری تاکنون تصاویر فوق‌العاده‌ای از اجرام کیهانی به زمین مخابره کرده است.
.........................

خبر: برخی دانشمندان ادعای ناسا مبنی بر خروج فضاپیمای وویجر ۱ از منظومه شمسی را رد کردند !
با وجود ادعای ناسا درخصوص خروج قطعی فضاپیمای وویجر ۱ از منظومه شمسی، محققان علوم فضایی عنوان می‌کنند که این امر تا سال ۲۰۱۵ امکانپذیر نیست.
فضاپیماهای دوقلوی وویجر ۲ و ۱ در مأموریت اصلی بررسی سیارات مشتری و زحل در سال ۱۹۷۷ میلادی به فضا پرتاب شده و موفق به کشف جزئیات جدیدی در خصوص ماهیت حلقه‌های زحل و شناسایی قمر آیو سیاره مشتری شدند.
فضاپیمای وویجر ۲ سپس بسمت اورانوس و نپتون حرکت کرد و وویجر ۱ سفر طولانی برای ورود به فضای بین‌ستاره‌ای را در پیش گرفت.
موقعیت دقیق فضاپیمای وویجر همواره مورد بحث دانشمندان بوده است، چراکه هیچ تصوری در خصوص خروج از مرز منظومه شمسی و ورود به فضای بین ستاره‌ای وجود ندارد؛ اما محققان آژانس فضایی آمریکا سال گذشته بطور رسمی اعلام کردند که فضاپیمای وویجر ۱ در اوت ۲۰۱۲ میلادی (مرداد ۹۱) از منظومه شمسی خارج و وارد فضای بین‌ستاره‌ای شده است.
به گفته محققان، وویجر ۱ پس از گذشت ۳۷ سال از آغاز مأموریت بررسی سیارات منظومه شمسی، در حال حاضر در فاصله تقریبی ۲۰ میلیارد کیلومتری از خورشید و در بخش تاریک و سرد فضا جایی بین ستارگان قرار دارد.
طی ماه جاری میلادی (ژوئیه ۲۰۱۴) ناسا بار دیگر اعلام کرد، داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط وویجر ۱ حاکی از خروج قطعی فضاپیما از منظومه شمسی و ورود به فضای بین‌ستاره‌ای است.
با این حال محققان با رد ادعای ناسا عنوان می‌کنند که وویجر ۱ همچنان در داخل منظومه شمسی قرار داشته و ورود فضاپیما به فضای بین‌ستاره‌ای تا اواسط ۲۰۱۵ امکانپذیر نیست.
دو محقق علوم جوی، اقیانوسی و فضایی دانشگاه میشیگان تیم مأموریت وویجر برای خاتمه دادن به این مشاجرات، آزمونی را برای تعیین خروج قطعی فضاپیما از منظومه شمسی توسعه داده‌اند؛ طی دو سال آینده وویجر ۱ از current sheet – سطح درون منظومه شمسی که در آن قطب میدان مغناطیسی خورشید از شمال به جنوب تغییر می‌کند عبور می‌کند.
درصورتیکه وویجر همچنان در هلیوسفر حباب عظیمی از ذرات باردار و میادین مغناطیسی اطراف خورشید قرار داشته باشد می‌تواند این تغییرات را در میدان مغناطیسی تشخیص دهد؛ اما اگر تغییرات در داده‌ها مشاهده نشود، به معنای ورود قطعی فضاپیما به فضای بین‌ستاره‌ای است.
شرح کامل آزمون جدید در مجله Geophysical Research Letters منتشر شده است.
.........................

خبر: دوچرخه برقی تاشو مجهز به اینترنت هم از راه رسید
طراحان انگلیسی دوچرخه تاشو جدیدی طراحی کرده‌اند که با کمک یک موتور کوچک تعبیه شده در چرخ جلو، امکان حرکت با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت را برای دوچرخه‌سوار فراهم می‌کند.در دوچرخه‌های معمولی به مرور زمان، زنجیر چرخ کشیده، زنگ زده و خراب می‌شود که باعث کاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدی بهره‌وری دوچرخه می‌شود.
اما دوچرخه تاشوی Jive bike فاقد زنجیر چرخ بوده و به‌جای آن ترکیبی از شفت و دیسک تسمه درون یک قاب قرار داده شده است؛ حدود ۹۵ درصد انرژی تولید شده از طریق پدال زدن نیز به چرخ جلو منتقل می‌شود.
بدنه دوچرخه از جنس آلومینیوم ساخته شده است که براحتی جمع می‌شود؛ یک باتری پلیمر لیتیوم که در مدت دو ساعت شارژ می‌شود، نیاز برق ترمزهای دیسکی هیدرولیک و ارتباط بی‌سیم تلفن همراه هوشمند از طریق بلوتوث را تأمین می‌کند.
موتور کوچک برقی ۲۵۰ وات در توپی چرخ جلو تعبیه شده است؛ با کمک این موتور و شارژ کامل باتری، امکان پیمودن ۳۰ کیلومتر در حالت تمام برقی مشابه اسکوتر فراهم می‌شود؛ وضعیت‌های نیمه برقی و بدون استفاده از موتور نیز برای دوچرخه در نظر گرفته شده است.
یک رایانه کوچک Arduino در داشبورد جلوی دوچرخه نصب شده است که امکان اتصال به تلفن همراه را از طریق برنامه نرم‌افزاری Jive فراهم می کند؛ نقشه‌های گوگل، سرعت‌سنج، کیلومتر شمار، میزان کالری سوزانده شده و سایر اطلاعات مفید روی رایانه قابل دسترسی است.
تاکنون بیش از ۴۵۰۰ دوچرخه برقی Jive bike با قیمت ۲۵۰۰ دلار سفارش داده شده‌اند، اما با شروع تولید تجاری از تابستان ۲۰۱۵ این محصول با قیمت ۳۲۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.
.........................

خبر: نباید به گوگل اجازه داد تاریخ را سانسور کند
جیمی ویلز بنیانگذار دائرةالمعارف آنلاین ویکی پدیا در اظهار نظری تند گفت گوگل نباید بر اساس حکم دیوان عالی اتحادیه اروپا فرصت یابد تا تاریخ را سانسور کند.
پس از آنکه نهادهای قضایی اتحادیه اروپا حق فراموش شدن در فضای مجازی را برای شهروندان این اتحادیه به رسمیت شناختند گوگل موظف شد تا به درخواست‌های آنها برای حذف لینک‌های مرتبط از موتور جستجوی خود توجه نشان دهد.
بر همین اساس گوگل تا به حال بیش از صدهزار لینک را از موتور جستجوی خود حذف کرده تا سوابق نامطلوب برخی شهروندان اروپایی در سال‌های گذشته نمایش داده نشود. این رویه با اعتراض صاحب نظران و حقوقدانانی مواجه شده که معتقدند گوگل با این کار در حال حذف تاریخچه وب است.
البته حذف این لینک‌ها فعلا تنها در قاره اروپا رخ می‌دهد و با توجه به اعتراض‌های شدید قرار است مایکروسافت، یاهو و گوگل در مورد تبعات این طرح و نحوه اجرای درست آن با رگولاتوری اروپا مذاکره کنند.
جیمی ویلز در ادامه صحبت‌های خود در این زمینه قانون یاد شده را کاملا گیج کننده دانست و افزود: پایان این راه مشخص نیست و تفسیر این قانون هم بسیار دشوار است. با این کار گوگل در حال حذف لینک به وب سایت هایی است که مطالبی صادقانه و قانونی را منتشر کرده اند.
وی ادامه داد: ادامه این مسیر خطرناک و به معنای سانسور کردن تاریخ است. ما نباید کاری کنیم که یک شرکت خصوصی چنین تصمیماتی بگیرد. ما باید توصیه‌هایی به منظور اصلاح این قانون به عمل آوریم.
.........................

خبر: اختلال گسترده در صدور ویزای سایت وزرات خارجه آمریکا
وقوع نقص فنی در پایگاه داده وزارت خارجه آمریکا موجب شد تا فرایند صدور ویزا و گذرنامه در این وزارتخانه با تاخیر مواجه شده و هزاران نفر در سراسر جهان دچار مشکل شوند.
با توجه به اینکه سفارتخانه های آمریکا در دنیا هم از همین پایگاه داده برای صدور گذرنامه و ویزا استفاده می‌کنند قطع این فرایند امور را به طور کامل مختل کرد.
بعد از چندین ساعت قطع سامانه مرتبط با این پایگاه داده راه اندازی آن با سرعت و ظرفیت محدود صورت گرفت و مشکلات آن ادامه یافت.
این پایگاه داده حاوی اطلاعات و عکس‌های دهها میلیون متقاضی روادید است و بر مبنای نرم افزارها و فناوری شرکت اوراکل طراحی شده است. تداوم این وضعیت موجب شد تا برخی کنسولگری‌های آمریکا در کشورهای مختلف مجبور به نصب پیام عذرخواهی و ارائه توضیحات در وب سایت خود شوند.
مقامات مسئول احتمال هرگونه خرابکاری یا حمله هکری را رد کرده و می‌گویند نقص فنی و مشکلات مربوط به نگهداری دیتابیس عامل این مساله بوده است. جزییات فنی این مساله و مدت زمان رفع آن هنوز از سوی وزارت خارجه آمریکا اعلام نشده است.
.........................

خبر: افزایش وضوح در بازکن‌های تصویری با فناوری جدید
استفاده از فناوری TFT یا تکنولوژی شناخت در صفحه نمایش که امروزه در تمام نمایشگر‌های LCD به کار می‌رود برای نخستین ‌بار در ایران در طراحی و تولید دربازکن‌های تصویری استفاده شد.
TFT تکنولوژی‌ای مدرن در صنعت نمایشگرهای تصویری است که به‌دلیل مصرف انرژی کم‌تر، خطرهای زیست‌محیطی پایین‌تر و کیفیت تصویر بالاتر، امروز تقریبا در تمام نمایشگرهای LCD به کار می‌رود؛ اما با وجود استفاده گسترده از TFT در تولید نمایشگرهای تلویزیونی و مانیتورها در تولید دربازکن‌های تصویری به کار گرفته نمی‌شد.
به تازگی یک شرکت ایرانی با هدف رفع خلأ تکنولوژیکی موجود در این زمینه، موفق به طراحی و تولید نسل جدید نمایشگرهای TFT شد.
برتری این نسل از نمایشگرهای TFT در کیفیت بالاتر و امکان ارتقا، به‌روزرسانی، و همگام‌سازی آن‌ها با یافته‌های تکنولوژیکی روز دنیاست.
TFT ، تکنولوژی شناخت در صفحه نمایش و مخفف عبارتThin Film Transistor است وترانزیستورهای این نمایشگرها به صورت لایه ای نازک در پشت آن ها قرار گرفته است.استفاده از این قطعه در ساخت گوشی‌های تصویری باعث ارتقا سطح کیفیت، وضوح بالای تصویری، درخشندگی تصویر، عدم لرزش تصویر، صرفه جویی در مصرف انرژی عمر مفید و طولانی تر محصول می شود.
.........................

خبر: آمریکا در معرض خطر جدی حملات سایبری
ایالات متحده آمریکا برای مقابله با تهدیدات جدید سایبری شکست خورده است و به شدت در معرض حملات ویرانگر سایبری با نام 11 سپتامبر قرار دارد، این کشور جایگاه دهم را در دنیا برای برخورد با چنین حملاتی دارد.
نویسندگان گزارش حملات 2001، رئیس کمیسیون یازدهم سپتامبر، تام کین، به دولت ایالات متحده امریکا در خصوص احتمال آسیب پذیری این کشور در مقابل حملات سایبری خبر داد.
در ماه جولای 2004، کمیسیون مستقل یازدهم سپتامبر گزارشی مشروح 600 صفحه ای با توصیه های فراوان برای به روز رسانی مکانیسم امنیتی ایالات متحده امریکا برای جلوگیری از فجایع بالقوه حملات سایبری ارائه داد.
ده سال بعد اعضای سابق کمیسیون اعلام کردند که یک سهل انگاری به وقوع پیوسته است و اشاره کردند که شکافی میان امنیت ایالات متحده امریکا و افزایش خطر حملات سایبری به زیرساخت ها، از جمله انرژی، حمل و نقل و سیستم های مالی ایجاد شده است و همچنین این سیستم ها برای تضمین امنیت سرقت مالکیت معنوی بخش خصوصی هنوز امنیت کافی را ندارد.
رئیس کمیسیون مستقل یازدهم سپتامبر در میزگرد امنیت میهن مجلس پس از جلسات گسترده با مقامات امنیت ملی، خطاب به تک تک اعضا گفت: ایالات متحده امریکا به اندازه کافی در برابر حفاظت کشور در برابر تهدیدات سایبری امنیت ندارد.
وی افزود: «و از آنجایی که سرقت اطلاعات مردم امریکا به صورت نامرئی انجام می شود، هیچ کس متوجه نیست که چه فاجعه ای در حال وقوع است.»
گزارش جدید اخطار داده است که جنگ علیه تروریسم به حوزه جدیدی وارد شده است و مرحله خطرناک توسط احساس خستگی در مبارزه با تروریسم با نقابی برای فوریت برای رسیدگی به تهدیدات در حال ظهور پوشانده شده است.
یکی از رهبران ارشد سابق امنیت ملی می گوید: «از نظر آمادگی های اینترنتی در جایگاه دهم قرار داریم.»
جیمی گورلیک، عضو کمیسیون مستقل یازدهم سپتامبر، هشدار داد که دشمنان می توانند نیروی ایالات متحده امریکا را از بین ببرند و مشکلات واقعی برای کشور ایجاد نمایند.
رئیس سابق کمیسیون اشاره کرد که دولت بایستی برای غلبه بر این شرایط از بخش خصوصی کمک بگیرد.
برای ماه ها کنگره و کاخ سفید قوانین مشترک سایبری را به اشتراک گذاشته اند تا بتوانند در مورد تهدیدات سایبری میان مقامات فدرال و شرکت ها در بخش های استراتژیک اطلاعات رایزنی های لازم را انجام دهند.
اما چیزی که همچنان باقی می ماند، نگرانی هایی است که درباره محرمانه بودن اطلاعات شخصی وجود دارد.
.........................

خبر: شبکه‌های اجتماعی که به کاربرانشان پول می‌دهند
به تازگی دو شبکه اجتماعی راه اندازی شده اند که به جای تلاش برای کسب درآمد از کاربرانشان، به ازای ارسال مطالب مختلف به آنان پول پرداخت می‌کنند.
این دو شبکه بونزو می و بابل نیوز نام دارند و به ترتیب یک ماه پیش و یک هفته قبل راه اندازی شده اند. این دو سایت که مدتی هم در مرحله آزمایشی بوده اند تلاش دارند تا چشم انداز آتی شبکه های اجتماعی را تغییر دهند.
گردانندگان شبکه اجتماعی بونزو می، می‌گویند بابت پست‌های ارسالی محبوب شده کاربران تا 80 درصد از درآمد تبلیغاتی مرتبط را خواهند پرداخت. این شبکه اجتماعی فعلا تنها چند هزار کاربر دارد، اما تا به حال حدود سی هزار دلار به کاربران خود که پست‌های پرطرفداری ارسال کرده اند، پرداخته است.
اما پرداخت پول در بابل نیوز بر اساس تعداد کلیک‌ها بر روی پست های ارسالی و میزان فعالیت آنلاین کاربران صورت می گیرد. همچنین پست های طولانی و بامفهوم در این شبکه اجتماعی هم بیشتر مورد توجه و اقبال خواهد بود. استفاده از این شیوه پرداخت باعث شده تا کاربران این شبکه حداکثر بتوانند 50 دلار بابت مطالبی که ارسال کرده اند، پول به دست آورند. اما در مقابل احتمال اینکه در بابل نیوز بتوانید پولی به جیب بزنید بیش از بونزو می است.

نظرات : 0

ثبت نظر

75700