۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

علم ابزاری برای سوء استفاده از کشورها

به گزارش ICTPRESS، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی با بیان این‌که ملت ایران در دانش هسته‌ ای به دنبال آن است که از علم و دانش در عرصه‌های مختلف زندگی استفاده کند، تاکید کرد: دشمنان با این موضوع مخالف هستند.
کشورهایی مثل آمریکا می خواهند علم و دانش را در انحصار خود و به عنوان ابزاری برای سوء استفاده از کشورها مورد بهره برداری قرار دهند.
نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور با تاکید بر ضرورت گسترش وقف خصوصا در حوزه علم اظهار داشت: با وقف کردن سرمایه ها در واقع ثبات و دوام آن‌ها افزایش می‌یابد.
نکته مهم این است که اداره کردن سرمایه وقف شده نیز به عهده خود واقف است و فقط او می‌تواند دراین مورد تصمیم گیری کند.
دکتر محمدرضا حافظی، رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در همایش علمی تجلیل از نخبگان و رتبه های برتر کنکور که به همت بنیاد علمی آموزشی قلم چی و با حضور جمعی از چهره های ماندگار علمی برگزار شد، اظهار داشت: کلام خداوند مژده می دهد که کسب علم و دانش از عباداتی است که باید به جا بیاوریم و از جمله بالاترین فرایض محسوب می‌شود.

وی گفت: جامعه خیرین مدرسه‌ساز در هفدهمین سال موجودیت خودش قرار دارد و باید در مسیر اعتلای بیشتر گام بردارد.
کاظم قلم چی هم در سخنانی با بیان این که گسترش عدالت آموزشی باید در سرلوحه فعالیت‌ها و امور قرار گیرد، گفت: همه باید امکانات برابری برای کسب علم و دانش داشته باشند.
عدالت آموزشی از موضوعاتی است که باید به عنوان امری مهم در سرلوحه امور قرار گیرد.
متولي بنيادعلمي آموزشي قلم‌چي با تاكيد بر اين‌كه بايد به عدالت در حوزه آموزش توجه و عنايت خاصي شود گفت: همه بايد امكانات برابري براي كسب علم و دانش داشته باشند، موضوع عدالت آموزشي از موضوعاتي است كه بايد به عنوان امري مهم در سرلوحه امور قرار گيرد.
وی در بخشي از سخنان خود گفت: به دلايل مختلف از جمله افزايش تعداد رتبه‌هاي يك رقمي در چهار رشته (رياضي، تجربي، انساني و هنر) و محدود بودن فضاي محل برگزاري مراسم نتوانستيم از رتبه‌هاي برتر زبان براي حضور در اين مراسم دعوت به عمل بياوريم.
همچنین در این مراسم از رتبه های زیر هزار نابینایان در کنکور قدردانی شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

35964