۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

دبیرکل سازمان نصر: وزارت صنعت، فناوری اطلاعات را جزو صنایع گزینشی و استراتژیک قرار دهد

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، وی با بیان اینکه یکی از استراتژي‌های اثربخش سازمان نصر برای رونق صنعت و صنف فناوری اطلاعات ایران، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی است؛ عنوان کرد: تنوع فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات ایجاب می‌کند برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با موضوع خاص در کشور رواج پیدا کند تا بخش تقاضا بتواند منسجم‌تر، متمرکزتر و با اثربخشی بالاتری به عرضه‌کنندگان مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.
وی افزود: سازمان نظام صنفی اعتقاد دارد در نمایشگاه‌های تخصصی نتیجه بهتری عاید طرفین عرضه و تقاضا خواهد شد و با قاطعیت از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی حمایت خواهد کرد.
پاشنه طلا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مساله امینت اطلاعات، یکی از مهم‌ترین مسایلی است که در تمام کشورهای دنیا مورد توجه است؛ افزود: لازم است ارکان حاکمیت به فراخور مسوولیت و توان خود از شرکت‌های فعال در این بخش حمایت ویژه به عمل آورند.
دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور همچنین گفت: براساس مصوبه هیات محترم وزیران، لازم است وزارتخانه‌های ذیربط از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های حوزه افتا به گونه‌ای حمایت کنند که 80 درصد نیاز بازار داخل، از طریق محصولات و خدمات امنیتی بومی تامین شود.
او افزود: جای تاسف است که این مصوبه مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار نگرفته است و شرکت‌های فناوری اطلاعات به‌ویژه شرکت‌های حوزه امنیت فناوری اطلاعات زیر چتر حمایتی قرار ندارند.
او ابراز امیدواری کرد: همان‌قدر که صنعت خودرو مورد توجه وزیر محترم صنعت قرار دارد، صنعت فناوری اطلاعات که از حیث راهبردی بودن و از لحاظ ایجاد ارزش افزوده اقتصادی در همه جای دنیا در کانون توجه قرار دارد، در کشور ما نیز مورد توجه جدی‌تری قرار گیرد.
 او با اشاره به اینکه پروژه عظیم کارت هوشمند سوخت با درایت آقای نعمت زاده عملیاتی شد، افزود: طبق صحبت‌هایی که از قبل با ایشان داشته‌ام از وقوف ایشان به اهمیت این صنعت آگاهم و امیدوارم دستور ویژه ایشان موجب حمایت‌های آشکارتری از این صنعت شود و ما در بزرگ‌ترین جامعه مدنی حوزه فناوری اطلاعات ایران نیز آماده کمک در ابعاد فنی و مدیریتی به این وزارتخانه هستیم.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

68895