۱۴۰۳ یکشنبه ۱۳ خرداد

ایران تلکام 2014 : ظرفیت سازی 5/3 میلیون مشترک اینترنت برای سال جاری

به گزارش ICTPRESS ، محمدرضا حاجی محمدی با بیان اینکه مقدمات برنامه ده در ده تا پایان کار که تا سال 97 است انجام شده، افزود: همچنین در سال جاری ظرفیت سازی سه و نیم میلیون مشترک اینترنت و 3/1 میلیون مشترک تلفن خواهیم داشت.

معاون شبکه شرکت مخابرات درباره هزینه راه اندازی یک خط تلفن ثابت با اینترنت گفت : این هزینه بستگی به شهری و روستایی بودن و کاربرد آن دارد ، اما حدود 700 تا 800 هزار تومان است که البته اگر بخواهیم این خدمات را از ابتدا در نظر بگیریم رقمی بیش از این میزان می¬شود که این هزینه در مناطق روستایی بیشتر است و امیدواریم با طرح های جدید این هزینه کم شود .

وی یادآور شد : متوسط درآمد خط به طور میانگین 5 یا 6 هزار تومان است .

مهندس حاجی محمدی درباره وضعیت شبکه شرکت مخابرات ایران به لحاظ فنی گفت : تکنولوژی که در حال استفاده از آن هستیم TDM محور است و طی یک دوره گذار از سیستم آنالوگ به دیجیتال در دهه 70 سیستم به TDM تبدیل شد و در حال حاضر هم استان های کمی وجود دارد که از بعضی سافت سوئیچ ها استفاده می کنند.

معاون شرکت مخابرات ایران در ادامه با بیان اینکه در زمینه هم کد کردن جلسات زیادی با شرکت¬ها داشتیم گفت : در این زمینه درصددیم تا قراردادهایی با شرکت ها ببندیم که ارتقاء سخت افزار و نرم افزاری صورت بگیرد تا بتوانیم شماره استانها را به هشت رقمی تبدیل کنیم .

حاجی محمدی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد : تکنولوژی دنیا به سمت IP محور شدن حرکت می کند و به این ترتیب شرکتها نیز به سمت تولید تجهیزات مبتنی بر فناوری های نوین حرکت می کنند .

وی در عین حال بیان کرد : در مورد قطعات یدکی و تعمیرات به مشکل بر می خوریم و پشتیبانی ها محدود شده اند .

وی همچنین تاکید کرد در حال حاضر ظرفیت شبکه هسته¬ای ما در کل کشور 808 گیگابیت در ثانیه است که این شامل اینترنت، اینترانت و MPLS می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

99902