۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

پیشنهادهای بانک تجارت به شورای سیاستگذاری مسابقات برنامه نویسی موبایل ایران موبی کد +2014

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، چکیده پیشنهادهای ارائه شده بانک تجارت که توسط مهندس رمضانیان ارائه شد، عبارتند از:
الف) از تجربه برندهای معتبر جهان مانند  Startup Weekend , Google for Entrepreneurs برای غنی تر شدن این جشنواره بهره گرفته شود.
ب) در بخش ایده ها می توان از تجربه های بنگاههای match maker بهره برداری کرد. در این مدل سرمایه داران در یک طرف میز می نشینند و دارندگان ایده فرصت می یابند که در یک روز و ظرف مدت مشخصی به نوبت ایده های خود را با سرمایه گذاران حاضر در میان گذارند و پس از آن مدت (مثلا یک ربع) به میز بعدی بروند. آشکار است که ایده های که سرمایه گذاران بپسندند و پیشنهاد سرمایه گذاری در آن را بدهند ارزش تجاری سازی بالاتری خواهد داشت.
پ) برای داوری محصولات می توانند از روش شناسی Webby Awards که جایگاهی در حد اسکار برای سامانه های وب را دارد بهره گیرند. به این ترتیب افزون بر محصولات منتخب هیات داوران، محصول برگزیده توسط مردم نیز در هر بخش معرفی می شود و پاداش می گیرد. به این ترتیب جشنواره مردمی تر می شود و تاکید بیشتری روی کاربرپسند بودن محصولات خواهد شد.
ت) برای محصولاتی که پذیرفته نمی شوند، یک گزارش موردی از دلایل نپذیرفته شدن محصول ارائه شود. به این ترتیب داوران به آفریننده محصول کمک می کنند تا برای فرصتهای بعدی کاستی های محصول یا روش خود را اصلاح کند. این کار همچنین باعث می شود تا فرایند داوری شفاف تر شود.
ث) جایگاه قانونی جشنواره در برنامه توسعه ی کشور تبیین شود. به این ترتیب جشنواره خواهد توانست از بودجه دولتی، کمکهای مالی نهادهای کشور و نیز از کمکهای مالی بلاعوض نهادهای جهانی (Grant ) برخوردار شود.
ج) غرفه یا غرفه هایی در جشنواره تدارک دیده شود که در آن وکلا و حقوقدانان متخصص در زمینه مالکیت معنوی، شرکت کنندگان جوان جشنواره را با ویژگیهای حقوقی قوانین مالکیت معنوی در جهان و راههای برخورداری از امتیازات آن و پرهیز از مشکلات حقوقی آشنا کنند.
چ) این رخداد با دیگر رخدادهای هم سوی ایران و منطقه پیوند داده شود. برای نمونه از تیم های المپیادی، روبوکاپ جهانی، یا برگزیدگان خوارزمی جوان، مسابقات ملی روبوتیک ایران اپن دعوت شود تا از جشنواره دیدن کنند و تجربیات و دلایل موفقیت خود در رقابتهای جهانی را با شرکت کنندگان در جشنواره در میان گذارند.
به این ترتیب برای برگزیدگان جشنواره های دیگر هم این حس پدید می آید که زنجیره ی موفقیتهای ایشان کوتاه و فراموش شدنی نبوده است.
بنابراین گزارش، نماینده بانک تجارت درمورد پیشنهادی درباره ارائه بخشی برای داوری سیستمهای بانکداری و همخوانی آنها با نرم افزارهای موبایلی در این مسابقات گفت: سیستمهای بانکداری، سامانه های بسیار بزرگ و تخصصی هستند که نمی توان مقایسه و داوری درمورد بلوغ یا خامی آنها را در جشنواره ای که اهداف دیگری غیر از بانکداری دارد با جامعیت بررسی کرد و از آن دستاوردهای روشنی انتظار داشت.
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، دومین جلسه شورای سیاستگذاری مسابقات ایده پردازی و برنامه نویسی ابزارهای هوشمند موسوم به (ایران موبی کد +2014) شامگاه 21 آبان ماه 93 در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر تهران با حضور برخی از فعال ترین های حوزه موبایل ، تجارت همراه ، ارائه دهندگان سرویس ها و خدمات بانکی و نمایندگانی از فناوری اطلاعات بانک ها ، کمیته علمی و اجرایی این مسابقات برگزار شد.
دومین دوره مسابقات ایده پردازی و برنامه نویسی ابزارهای هوشمند (ایران موبی کد +2014) با شعار " ابزار هوشمند در خدمت اقتصاد و فرهنگ " ، 8 لغایت 11 آذر 93 در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیر کبیر به همراه برپایی نمایشگاه تخصصی و کارگاه های آموزشی جانبی برگزار می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

14468