۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

معرفی بزرگترین غول های فناوری رایانش ابری جهان/IBM در جایگاه اول

در سالهای اخیر رقابت گسترده ای میان بزرگترین شرکتهای فناوری جهان در زمینه پیشروی به سوی رایانش ابری شکل گرفته و بسیاری از این شرکتها رایانش ابری را یکی از اصلی ترین نیازهای فناوری اطلاعات در تجارت امروز می دانند .
به گزارش ICTPRESS به نقل از " Marketwired" به تازگی یک شرکت بزرگ مشاوره ای مدیریتی به نام " Strategy" یک رده بندی سالانه از بزرگترین 50 شرکت نخست جهان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) منتشر کرده است .
این 50 شرکت عمدتا دیجیتالیزه کردن زیرساختهای نهادهای خصوصی و البته دولتی را عهده دار هستند .
به گزارش ICTPRESS ، در این رده بندی همچون سال گذشته شرکت IBM در راس قرار گرفته و پس از آن مایکروسافت ،SAP، اوراکل و سیسکو در رده های بعدی این رده بندی قرار گرفته اند .
این 5 شرکت که تمامی آنها محصولات و خدمات پورتفولیو خود را به سمت رایانش ابری پیش برده اند دو سال متوالی است که این جایگاهها را برای خود حفظ کرده اند .
اما به غیر از این 5 شرکت جایگاه بسیاری از این شرکت ها در رده بندی سال 2014 نسبت به سال 2013 تغییر کرده به طوری که جایگاه بیش از 20 درصد شرکتها در رده بندی جدید با رده بندی سال گذشته تفاوت دارند .
طبق گفته "تام کسی" یکی از مدیران ارشد این شرکت مشاوره ای ،مطالعات جدید نشان می دهد که در سال جاری رقابت میان شرکتها بسیار شدیدتر از سال گذشته بوده و به خصوص 5 شرکت اول این فهرست تلاش زیادی در جهت نوآوری در حوزه رایانش ابری داشته اند.
وی افزود :فهرست شرکتهای سال 2014 نشان می دهد که اهمیت مقوله رایانش ابری در میان شرکتها رو به افزایش است و شرکتهایی که در این زمینه کمتر فعالیت داشته اند با افت جایگاه زیادی در این فهرست روبرو شده اند .
به گزارش آی سی تی پرس، در این گزارش میزان درآمد 50 شرکت برتر فعال در زمینه فناوری اطلاعات جهان در سال 2014 ، 2.22 هزار میلیارد دلار برآورد شده که نسبت به درآمد 2.18 هزار میلیارد دلاری این شرکتها در سال گذشته رشد 2 درصدی داشته است .

نظرات : 0

ثبت نظر

39734