۱۴۰۳ یکشنبه ۰۹ اردیبهشت

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات44 ساله شد

به گزارش ICTPRESS، دکتر خوانساری گفت: بازگرداندن روحیه نشاط علمی و پویایی در زمینه پژوهش و نوآوری درحوزه ICT و هدایت ظرفیت ‌های موجود به سوی رفع نیازهای عملیاتی و زیرساختی، در دستورکار این پژوهشگاه قراردارد.
وی با بیان اینکه پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات، ( مرکز تحقیقات مخابرات ایران ) قدیمی ‌ترین نهاد پژوهشی حوزه ICT در کشور محسوب می شود افزود: این مرکز با شایستگی درون خانواده بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته و مادر تحقیقاتی این مجموعه محسوب می‌ شود.
وی با بیان اینکه امکان توسعه پایدار درکشور بدون توجه به علم و فناوری به وجود نخواهد آمد افزود: ثبات ساختاری و توسعه صنعت بومی با بهره گیری از اقتصاد مقاومتی، خصوصاً در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، از اصلی‌ ترین راهبردهای دولت تدبیر و امید در پژوهشگاه ارتباطات است.
خوانساری اظهارکرد: پژوهشگاه ارتباطات با قدمت چندین ساله خود، نقطه ثقل تحولات پژوهش و نوآوری در حوزه فاوای کشور محسوب می‌شود و همواره کوشیدیم با بهره گیری از تجربیات بزرگان این حوزه، درکنار نیروهای نخبه و جوان نسبت به  شناسایی نیازهای پژوهشی کشور درحوزه  ICT اقدام کنیم .
وی با اشاره به ۱۰ اسفند ماه که مصادف  با تصویب قانون تاسیس این مرکز است گفت: ما به دنبال آن هستیم که به حول و قوه الهی، این پژوهشگاه، با عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری نسبت به گذشته ،جایگاهی موفق تر و آینده ای روشن تر در کشور داشته باشد.
خوانساری پاسخگویی به نیازهای ذینفعان حوزه  ict از مسیر تحقیق، نوآوری و تحول دانش پایه را ضروری برشمرد و ادامه داد: تنها جامعه ای می‌تواند رضایتمندی  مخاطبان در حوزه ict رافراهم می کند که زیرساختهای تحقیقاتی لازم را دارا باشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

61579