۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت

خبرهاي طلايی شنبه 16 اسفند ماه

                                                             
                                        
ICTPRESS گزارش مي دهد :


خبر:  راه‌های مقابله با هنگ کردن گوشی
افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند طی سالهای اخیر موجب شده است در موارد متعدد کاربران با مشکل هنگ کردن گوشی مواجه شوند.
پائین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن‌های متعدد از جمله مشکلاتی است که بسیاری از صاحبان گوشی‌های هوشمند با آن درگیرند، اما شاید با رعایت نکاتی کوچک بتوان تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد.
بنابر اظهارات کارشناسان، در اکثر مواقع یکی از مهم ترین دلایلی که باعث کند شدن یا هنگ کردن گوشی یا تبلت‌ها می‌شود استفاده بیش از حد از حافظه داخلی آنها است.
در حال حاضر با توجه به نرم‌افزارها و بازیهای متعدد موجود در بازار، بسیاری از کاربران نسبت به نصب حجم بالایی از آن‌ها روی گوشی خود اقدام می کنند که این مسئله خود موجب کاهش سرعت گوشی خواهد شد.
بر همین اساس لازم است تا جایی که امکان دارد از نصب بازی و نرم افزارهای بلا استفاده پرهیز شود. علاوه بر این در موارد متعدد می توان با انتقال این اطلاعات روی حافظه خارجی (رم یا مموری کارت) که برای انتقال اطلاعات مورد استفاده قرار می ‌گیرد بخشی از این مشکل را برطرف کرد.
همچنین نرم افزارهای متعددی نیز وجود دارند که با استفاده از آنها قادر خواهید بود اطلاعات اضافه که بر روی سیستم شما نصب شده را حذف کرده و با این کار به سبک‌ تر شدن گوشی و کاهش فضای اشغال شده در حافظه بپردازید.
به طور کلی هنگامی که شما برنامه‌ای را بر روی سیستم‌عامل اندروید نصب می‌کنید، به‌طور پیش‌فرض حافظه داخلی دستگاه برای ذخیره‌سازی انتخاب می‌شود به همین‌دلیل احتمال این وجود دارد که هنگام نصب برنامه‌های جدید با مشکل فضای ذخیره‌سازی مواجه شوید، اما با انتقال بخشی از داده‌ها روی مموری کارت این مشکل تاحد قابل توجهی قابل کنترل خواهد بود.
همچنین خرید محصول جعلی و تقلبی یا به قول معروف مشابه و طرح، آلوده شدن گوشی به ویروس و بدافزار به دلیل عدم استفاده از یک نرم افزار ضد ویروس خوب و معتبر و اصلی و نصب بیش از یک نرم افزار آنتی ویروس روی گوشی از دیگر عواملی هستند که می‌توانند باعث ایجاد چنین مشکلاتی برای گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها شوند.
بنا بر اظهارات کارشناسان، گاه نیز افراد گوشی‌هایی باسرعت CPU پایین خریداری کرده و اطلاعات فراوان بر روی آن می ریزند که همین مسئله باعث پایین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن آن می‌شود. به همین دلیل لازم است افراد زمانی که یک گوشی می‌خرند دقت داشته باشند که سرعت CPU آن از چه قرار است و چه قدر حجم آن گوشی برای فعالیت آن‌ها کفایت می‌کند.
البته در برخی موارد خرید گوشی های تقلبی و یا برندهای نامناسب هم می تواند به این مشکلات دامن بزند اما در موارد بسیاری هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه به بحث نحوه استفاده از آن‌ها بازمی‌ گردد.
نکته دیگر آنکه اگر به عنوان مثال یک گوشی دو گیگ حافظه دارد نباید بیش از 1.5 گیگ آن پر شود چرا که در غیر این صورت سرعت گوشی به شدت کاهش پیدا می‌کند و بر همین اساس برای باز شدن برنامه‌ها زمان زیادی صرف شده و فرد مجبور می‌شود اطلاعات خود را پاک کرده و یا نسبت به فلش کردن گوشی اقدام کند.
نکته دیگر آنکه هرگاه هنگ کردن‌های گوشی بیش از حد متعارف شده و امکان استفاده مناسب از گوشی و برنامه های آن را ندهد لازم است نسبت به ریست کردن آن اقدام شود که دراین خصوص سه راهکار وجود دارد، در مرحله اول شما می توانید گوشی خود را به طور معمولی ریست کنید اما اگر با این اقدام مشکل شما برطرف نشد، در مرحله دوم می توانید گوشی خود را به طور کلی ریست کرده و تنظیمات آن را به حالت کارخانه درآورید.
البته لازم است قبل از این مرحله از تمام اطلاعات لازم یک کپی تهیه کنید چون که با این اقدام تمام اطلاعات گوشی شما از بین رفته و گوشی همان طور که گفته شد به حالت تنظیمات کارخانه باز می گردد.
علاوه بر این شما می توانید با فلش کردن گوشی نیز این مشکلات را برطرف کنید اما لازم است به طور کلی سعی کنید هر چند وقت یک بار حافظه خارجی یا گوشی خود را با نرم افزارهای ویروس یاب، ویروس کشی کنید. برای این کار نیاز به هزینه ندارید و لازم نیست حتما دیگران این کار را انجام دهند بلکه تنها کافی است یکی از آنتی ویروس‌های قوی را دانلود و نصب کرده و سپس گوشی خود را به سیستم متصل کرده و ویروس یابی را انجام دهید.
نکته دیگر آنکه تا جایی که می توانید سعی کنید نرم افزارهای فیلترشکن رایگان را روی گوشی خود نصب نکنید چراکه این نرم افزارها علاوه بر مشکلات امنیتی، مشکلات نرم افزاری نیز برای گوشی ایجاد می کنند.
............................
خبر :  کنترل تلفن‌همراه با برچسب‌ پوستی
محققان آلمانی موفق به ساخت برچسب‌ هوشمند و انعطاف‌پذیری شدند که می‌تواند برای پخش موسیقی و کنترل برخی عملکردهای تلفن‌همراه مورد استفاده قرار گیرد.
استفاده از ساعت‌های هوشمند با عملکردهای مختلف در هنگام حرکت در خیابان، راحت‌تر از استفاده از تلفن‌همراه هوشمند است، اما صفحه نمایش کوچک این ساعت‌ها، یکی از معایب اصلی آنها محسوب می‌شود.
محققان دانشگاه زارلند با همکاری محققان دانشگاه کارنگی ‌ملون آمریکا، برچسب‌ سیلیکونی iSkin را تولید کردند که شامل حسگرهای خازنی و مقاومتی برای تشخیص تماس انگشت و ارسال داده به صورت سیگنال به تلفن‌همراه هوشمند است.
این برچسب انعطاف‌پذیر و ارتجاعی روی پوست قرار گرفته و پس از استفاده، براحتی رول و جمع‌آوری می‌شود.
از کاربردهای پیش‌بینی شده برای برچسب‌ سیلیکونی iSkin می‌توان به پخش موسیقی، پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی، تایپ و ارسال کردن پیام‌های متنی اشاره کرد.
این برچسب را می‌توان در هر اندازه و به هرشکلی تولید و حتی از آن برای تشخیص های پزشکی استفاده کرد.
نمونه اولیه‌ای از این برچسب تولید شده که به صورت مستقیم به رایانه متصل می‌شود، اما انتظار می‌رود در آینده نزدیک، نسخه‌ای با قابلیت اتصال بی‌سیم به سایر دستگاه‌ها تولید و به بازار عرضه شود.
............................
خبر :  تلاش برای نفوذ اندروید به هدست‌های واقعیت مجازی
با افزایش تولید هدست‌های واقعیت مجازی توسط شرکت‌های مختلف فناوری، رقابت برای تسخیر نرم افزاری آنها نیز بالا گرفته است.
گوگل امیدوار است اندروید به سیستم عامل برتر هدست‌های واقعیت مجازی مبدل شود. این در حالی است که فیس بوک با پرداخت دو میلیارد دلار یکی از شرکت‌های مشهور فعال در این زمینه موسوم به Oculus VR را خریداری کرده و احتمال دارد بخواهد در این زمینه به طور گسترده‌تری سرمایه گذاری کند.
گوگل گروهی از مهندسان خود را هم مسئول طراحی نسخه‌ای خاص از اندروید برای اجرای برنامه‌های متناسب با هدست های واقعیت مجازی کرده است.
منابع مطلع می‌گویند هم اکنون در گوگل دهها نفر در حال کار روی این طرح هستند و نسخه ای از اندروید که به این منظور طراحی خواهد شد نیز رایگان خواهد بود.
گوگل پیش از این اندروید را برای گوشی های همراه عرضه کرده بود که هم اکنون روی یک میلیارد گوشی هوشمند در جهان در حال استفاده است. سپس نسخه ای از این سیستم عامل که با ساعت های هوشمند سازگاری دارد نیز طراحی و عرضه شده که البته موفقیت کمتری داشته و حال گوگل به سراغ هدست های واقعیت مجازی رفته است.
............................
خبر :  خدمات بی‌سیم گوگل فقط برای نکسوس 6
اگر چه ارائه خدمات بی سیم و مشابه با اپراتورهای تلفن همراه توسط گوگل موجب نگرانی شرکت‌های رقیب شده، اما ممکن است این خدمات تنها برای کاربران گوشی نکسوس 6 در دسترس باشد.
گوشی نکسوس 6 توسط گوگل طراحی شده و ساخت آن توسط شرکت موتورولا صورت گرفته است. پیش از این هم مدل های مختلفی از گوشی نکسوس با پشتیبانی گوگل روانه بازار شده بودند. اما ظاهرا خدمات بی سیم یاد شده روی این مدل‌های قدیمی و از جمله گوشی نکسوس 5 که توسط ال جی ساخت شده بود نیز در دسترس نخواهند بود.
هنوز خبر قطعی در این زمینه منتشر نشده، اما رقبای گوگل مانند وریزون، تی موبایل، ای تی ان تی و ... از انتشار چنین اخباری خوشحال شدند، زیرا نگران بودند که تبدیل گوگل به یک اپراتور مخابراتی درآمد آنها را کاهش دهد.
گوگل هدف از این کار را افزایش درآمدهای سخت افزاری، نرم افزاری و افزایش تنوع خدمات ارتباطی خود دانسته است.
با ارائه این خدمات می توان تلفن های همراه را به شبکه های وای فای و سلولی متصل کرد. خدمات مذکور بهره گیری از شبکه های T-Mobile  و  Sprintو همین طور تعدادی از شبکه های وای فای را ممکن می‌کند.
............................
خبر:  الگوریتمی برای آشکارسازی چگونگی چروک‌خوردن صورت
محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) الگوریتمی ارائه دادند که چگونگی چین ‌و چروک‌ خوردن هر چیزی از صورت تا کشمش را توضیح می‌دهد.
دانشمندان مدعی هستند که این الگوریتم برای نخستین‌بار قادر به توضیح دقیق ظهور چروک‌های یک سطح انحنادار است. زمانی که انگوری به تدریج خشک می‌شود، سطح آن چروک می‌خورد و در نهایت به شکل یک کشمش چروک‌خورده در می‌آید.
الگوهای مشابهی روی سطوح مواد خشک‌شده دیگر و همچنین اثرانگشت انسان وجود دارند. در حالی که این الگوها مدت‌های مدیدی است در طبیعت و همچنین در آزمایشات اخیر مشاهده شدند، دانشمندان تا پیش از این قادر به یافتن راهی برای توضیح چگونگی ایجاد این الگوها در سیستم‌های انحنادار مانند میکرولنزها نبودند.
محققان موسسه فناوری ماساچوست موفق به ارائه الگوریتم ریاضیاتی شدند که چگونگی شکل‌گیری این چروک‌ها را توضیح می‌دهد.
محاسبات محققان نشان می‌دهد، یکی از پارامترهای اصلی یعنی "انحنا" بر نوع شکل‌گیری این الگوها غالب است، بر این اساس، هر چه سطوح انحنادارتر باشند، الگوهای سطح آن‌ها بیشتر شبیه یک شبکه بلورمانند خواهند بود.
نتایج این تحقیق در مجله Nature Materials منتشر شده است.
............................
خبر:  سخت‌ترین ماده جهان، الهام‌بخش نمایشگرهای آینده
صدف کوهی که اخیرا توسط دانشمندان به عنوان سخت‌ترین ماده طبیعی جهان شناخته شده، اکنون نشان داده که می‌تواند الهام‌بخش نمایشگرهای شفاف جدید در آینده نیز باشد.
تحقیقات مشترک محققان دانشگاه هاروارد و موسسه فناوری ماساچوست (ام‌آی‌تی) نشان داده که نوع خاصی از پوسته صدف کوهی ممکن است در آینده، کلید طراحی نمایشگرهای شفافی باشد که به منبع نور داخلی نیاز نخواهند داشت.
صدف مورد بحث نوعی صدف کوهی دارای پرتو آبی است که از نوارهای آبی درخشان بر روی پوسته شفاف خود برخوردار است. باورها بر این است که این نوارها توسط صدف برای فریب دادن شکارچی‌ و ایجاد تصور مار سمی که از نوارهای آبی‌رنگ برخوردار است، استفاده می‌شوند.
خطوط رنگین‌کمانی به این دلیل آبی دیده می‌شوند که ماده پوسته در این مناطق به بازتاب طیف آبی نور ورودی می‌پردازد، درحالیکه سایر نورها جذب می‌شوند.
برخی ویژگی‌های دیگر این حیوان، مانند بال‌های پروانه‌ای نیز به منظور تولید رنگ‌های کاملا زنده بازتابی به دستکاری نور می‌پردازند. درحالی که این کار با استفاده از ساختارهای آلی مانند فلس‌ها انجام می‌شود، اما صدف کوهی پرتو آبی اولین نمونه شناخته‌شده از موجوداتی است که با استفاده از ترکیبات ساختاری اجزای سازه معدنی غیرآلی به انجام این‌کار می ‌پردازند.
دانشمندان برای درک چگونگی امکان ‌پذیر بودن این امر، از ترکیبی از تحلیل ساختار دو بعدی و سه ‌بعدی وضوح بالا برای بررسی نانوساختار نوارهای صدف کوهی استفاده کرده و دریافتند که لایه‌های بالایی و پائینی پوسته در این مناطق نسبتا یکنواخت بوده و از انباشت‌های پلاکتهای کربنات کلسیم و لایه‌های آلی نازک تشکیل شدند.
اگرچه حدود 30 میکرون زیر سطح، چیدمان این پلاکت‌ها به شکل یک ساختار چند لایه با فواصل منظم بین لایه‌های کربنات کلسیم و با الگوی زیگ‌زاگ تغییر می‌کند. فواصل بین پلاکت‌ها در این ساختار، عریض‌تر از نواحی دیگر پوسته صدف بوده و همچنین در زیر این ساختار، لایه‌ای از کره‌ها قرار دارد که بطور تصادفی پراکنده شدند.
دانشمندان دریافتند که به دلیل زاویه ساختار زیگ‌زاگ نسبت به سطح پوسته صدف، این سازه مسئول انعکاس نور سبز و آبی است و اینکه ذرات کروی، سایر رنگ‌ها را جذب می‌کنند.
آن‌ها اکنون امیدوارند که بتوانند از تنظیمات مشابه در فناوری‌های بشری بهره ببرند. این فناوری‌ها می‌توانند شامل شیشه‌هایی باشند که کاملا شفاف هستند، اما در برخی نواحی خاص با انعکاس رنگ معینی از نور بجای رد کردن آن، به نمایش متون یا محتواهای دیگر می‌پردازند.
این تحقیق در مجله Nature Communications منتشر شده است.
............................
خبر :  نانوذرات حامل دارو برای نابودی تومور در ریه
محققان آلمانی موفق به تولید نانوذرات حاوی دارو شدند که از قابلیت هدف قرار دادن بافت سرطان در ریه برخوردار هستند.
نانوذرات، فرصت‌های امیدوارکننده‌ای را در مسیر مقابله با سرطان پیش روی محققان قرار دادند. دو حوزه اصلی تحقیقات در این زمینه شامل چگونگی مهندسی‌ساز کردن این نانوذرات برای حمله به سلول‌های سرطانی بادقت بالاتر و چگونگی استفاده از آنها برای تشخیص زودهنگام سرطان است، حتی برخی تحقیقات بر دو حوزه بصورت همزمان متمرکز هستند.
محققان مرکز تحقیقات هلم‌هولتس مونیخ (HMGU) با همکاری دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان (LMU) موفق به تولید نانوذراتی با هدف نابود کردن بافت سرطانی در ریه شدند.
این کار تنها از طریق آزاد کردن محموله دارویی در محل دقیق تومور انجام می‌شود که باعث به حداقل رسیدن عوارض جانبی درمان می شود.
یک لایه محافظ به نانوذرات افزوده شد که از انتشار دارو در زمان ورود به بدن جلوگیری می‌کند، لایه محافظ تنها به وسیله آنزیم خاصی که در غلظت‌های بالا در تومور ریه یافت می‌شود، شکسته می‌شود.
غلظت این آنزیم در بافت سالم بسیار پایین است، درنتیجه داروهای نابودکننده سلول‌های سرطانی در طول حرکت در بدن تا رسیدن به سایت هدف (محل تومور) در بدن منتشر نمی‌شوند، در این حالت اثربخشی دارو در بافت تومور 10 تا 25 برابر افزایش پیدا می‌کند.
با انتشار هدفمند دارو در محل دقیق تومور، این امید وجود دارد که نیاز به دوزهای اضافی و عوارض جانبی درمان‌های متداول به حداقل برسند.
محققان قصد دارند در ادامه تحقیقات، ایمنی و اثربخشی این روش را در آزمایشگاه و با استفاده مدل‌های پیشرفته تومور ریه در موش‌ها مورد آزمایش قرار دهند.
نتایج این تحقیق در مجله ACS Nano منتشر شد.
............................
خبر :   تولید ابراتم‌ برای خانواده جدید ابررسانا
دانشمندان آمریکایی گام‌ بلندی برای تولید خانواده جدیدی از مواد ابررسانا برداشتند که در دماهای نسبتا بالا کاربرد دارد.
زمانی که الکترون‌ها از داخل مدار یکپارچه عبور می‌کنند، به طور مداوم به نارسایی‌های میکروسکوپی موجود در درون سیم رسانا برخورد و مقاومت الکتریکی تولید می‌ کنند که منجر به آزادشدن انرژی به شکل گرما می‌شود. گرمای اتلافی، مشکلی عمده بر سر راه طراحان و کاربران نهایی ابزار الکترونیکی است و نمی‌توان با استفاده از مواد کنونی از چنین مشکلی اجتناب کرد.
ابررساناها قادرند بدون هیچ گونه مقاومتی، حامل الکتریسیته باشند و برای کارکردهای ویژه از جمله ام‌آر‌آی، قطارهای ماگلو و شتاب‌دهنده ذرات کارآمد باشند.
ابزار الکترونیکی ابررسانا‌محور بسیار کارآمد هستند، زیرا آن‌ها هیچ گرمای تلف شده‌ای تولید نمی‌کنند، اما این واقعیت که این مواد فقط در دماهای نزدیک به صفر مطلق عمل می‌کنند، آن‌ها را غیرقابل‌ عملیاتی می‌کند.
به تازگی تیمی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به رهبری "ویتالی کرسین"، خانواده‌ای جدید از ابررساناها را تولید کردند که در دماهای نسبتا بالا عمل می‌کنند.
محققان دریافتند، در حالی که اتم‌های منفرد آلومینیوم در دماهای بسیار پایین ابررسانا می‌شوند، ابراتم‌های آلومینیومی جدید (خوشه‌ای از اتم‌ها که به عنوانی اتمی منفرد عمل می‌کنند) در دماهای بسیار بالاتر و حدود 100 درجه کلوین ابررسانا می‌شوند.
ابررسانایی زمانی رخ می‌دهد که جفت‌های کوپر (Cooper) در درون ماده‌ شکل می‌گیرند. جفت‌های کوپر، جفت‌های الکترونی هستند که به صورت بسیار ضعیف به سمت یکدیگر جذب می‌شوند و مکانیسمی را فعال می‌کنند که توسط آن، الکترون‌ها زمانی که به نارسایی در درون ماده برخورد می‌کنند، گرما را از دست نمی‌دهند.
چون نیروی جاذبه بین الکترون‌ها (که فقط تحت شرایط خاصی رخ می‌دهد) بسیار ضعیف است، حتی مقادیر کوچکی از انرژی خارجی می‌تواند این تعادل را بر هم بزند و چنین انرژی می‌تواند به شکل گرما تزریق شود، به همین دلیل است که ابررساناها فقط در دماهای پایین عمل می‌کنند.
دانشمندان حاضر در این مطالعه، مجموعه‌ای از ابراتم‌های آلومینیومی ارائه دادند که اندازه آن‌ها بین 32 و 95 اتم آلومینیوم است. دانشمندان در ابراتم‌های حاوی 37، 44 و 66 اتم آلومینیوم، شواهدی مبنی بر رخداد جفت‌های کوپر را یافتند که این آلومینیوم را به ابررسانا تبدیل کردند.
محققان بر این باورند که خلق ابراتم‌های فلزات مختلف می‌تواند به ارائه ابررساناهای مشابهی بی انجامد که در دماهای نسبتا بالا عمل می‌کنند. این موفقیت دارای کاربردهایی در تحقیقات فیزیک، تصویربرداری پزشکی و ابزار الکترونیکی مصرفی خواهد بود.
جزئیات این تحقیق در مجله Nano Letters قابل‌ مشاهده است.
..........................
خبر :  اتاق چشم‌پزشکی ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی
ناسا به دنبال ارسال نوعی سامانه جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) است تا دلایل از کاهش بینایی و از شکل‌افتادن ساختار چشم فضانوردان در طول مأموریت‌های فضایی رمزگشایی کند.
حدود 60 درصد بدن انسان از مایعات تشکیل شده و زمانی که این مایعات در معرض محیط میکرو گرانش ایستگاه فضایی قرار می‌گیرند، رفتار عادی از خود بروز نمی‌دهند. تغییر نامعمول در رفتار این مایعات، موجب بروز وضعیتی موسوم به سندروم "نقص بینایی و فشار داخل جمجمه" (VIIP) می‌شود.
این شرایط منجر به انباشت مایع در مغز فضانورد و انحراف ساختار چشم وی می‌شود و چنین وضعیتی بر نیمی از فضانوردانی که به آن سوی پوسته محافظتی جو زمین سفر کردند، اثر می‌گذارد.
هدف "گروه مهندسی و علم و فناوری Wyle" ناسا، ارزیابی تغییرات در مایعات بدن به منظور مشاهده این موضوع است که این مواد به کدام نقطه از بدن می‌روند و این که تغییر در آ‌ن‌ها چگونه بر وضعیت افراد مختلف اثر می‌گذارد. دومین هدف تیم علمی، کشف ارتباط حرکت این مایعات با بروز تغییرات در بینایی، ساختار چشم و ظهور جنبه‌های دیگر سندروم VIIP اعلام شده است.
سوژه‌های مطالعاتی این پروژه "اسکات کلی" فضانورد و "میخائیل کورنیکو" کیهان‌نورد گزارش شدند.
ناسا قصد دارد با استفاده از ابزار جدید موسوم به Fluid Shifts، تغییرات چشم و بینایی فضانوردان را مورد بررسی دقیق قرار دهد، این ابزار اوایل سال جاری میلادی راهی ایستگاه فضایی خواهد شد.
عزم ناسا برای مقابله با بروز تغییر در مایعات بدن خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، یکی از اهداف تحقیقاتی این آژانس برای حفظ سلامتی فضانوردان در طول اقامت در فضا است.
این تحقیق همچنین به فضانوردانی کمک می‌کند که هنگام بازگشت به زمین، از شرایطی مانند ورم مغز رنج می‌برند یا این که مجبورند برای بازه‌های زمانی طولانی بستری شوند.
.........................
خبر:  نقش ‌آفرینی جوهرهای زیستی روی پوست انسان با اهداف بهداشتی
تیمی از محققان دانشگاه کالیفرنیا در سان‌دیه‌گو، جوهرهای زیستی ارائه دادند که با استفاده از یک خودکار معمولی روی پوست بدن یا برگ گیاه کشیده شده و می‌توان از آن برای اندازه‌گیری گلوکز موجود در پوست یا آلاینده‌های موجود روی برگ‌ استفاده کرد.
در هر یک از این جوهرها، بسته به نوع ماده شیمیایی که برای شناسایی آن‌ها طراحی شده، آنزیم‌های خاصی به کار می‌روند. در جوهرهای مزبور، ماده پلی‌اتیلن گلیکول به عنوان یک اتصال‌دهنده عمل می‌کند، پودر گرافیت برای رسانایی الکتریسیته به کار می‌رود، پودر کیتوزان به چسبیدن جوهر به سطوح کمک می‌کند، زایلیتول نیز آنزیم‌ها را تثبیت می‌کند. چنین ترکیبی برای استفاده انسان ایمن است و برای بازه‌های زمانی طولانی دوام دارد.
این جوهرهای زیستی با موفقیت برای اندازه‌ گیری گلوکز موجود در زیر پوست و آلاینده‌های موجود در برگ‌ها به کار رفتند و یک خودکار معمولی حاوی این جوهر، برای انجام 500 آزمایش‌ گلوکز کفایت می‌کند.
محققان معتقدند که از این جوهرهای زیستی می‌توان برای افزودن توانایی نظارت شخصی بر سلامتی در گوشی‌های هوشمند یا نظارت بر آلاینده ‌های گازی سمی موجود در دیوارهای ساختمان‌ها استفاده کرد، همچنین می‌توان از این جوهرها برای شناسایی مواد منفجره در میادین جنگ استفاده کرد.
نتایج این دستاورد در مجله Advanced Healthcare Materials ارائه شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

25142