۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت

سازمان فناوری اطلاعات ایران ازR و D برای تولید محصول حمایت می کند

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط‌ عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس خسرو سلجوقی ضمن حضور در نشست هم اندیشی فعالان حوزه نرم افزارهای آزاد/متن باز گفت: در همین راستا حتی در بحث وام وجوه اداره شده ظرفیت مان را می گذاریم در جایی که تحقیق و توسعه (RوD) اتفاق افتاده است.
وی خاطر نشان کرد: کسانی که در بخش تحقیق و توسعه فعالیت انجام می دهند، باید دقت و تمرکز بیشتری داشته باشند تا تولید ثروت بیشتری کنند و این تولید ثروت برای خود شرکت و نظام ICT کشور ماندگار است.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه افزود: باید تمرکزمان را معطوف به موضوعی  کنیم که در آن دارای مزیت نسبی هستیم و در این راه توانایی مان را به اشتراک بگذاریم و از جزیره ای عمل کردن بپرهیزم، در این صورت می توانیم رقابت جهانی داشته باشیم و در بازار منطقه و همچنین کشورهای اسلامی نقش آفرینی کنیم .
سلجوقی در راستای کاهش تصدی گری دولت گفت: پیشنهاد ما این است که بنیاد علمی بخش خصوصی ایجاد شود، تا این بنیاد بتواند در تصمیم گیری ها به دولت کمک کند و خود تصمیم ساز باشد.
نشست هم اندیشی فعالان حوزه نرم افزارهای آزاد/متن باز، با حضور نمایندگان شرکت های خصوصی و برخی از سازمان های دولتی با حمایت سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد و این نمایندگان به بحث و تبادل نظر در خصوص توسعه بکارگیری نرم افزارهای متن  بازپرداختند و مشکلات و موانع موجود را با هدف بهبود بکارگیری نرم افزارهای آزاد بیان کردند .

نظرات : 0

ثبت نظر

65843