۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

سیم‌کارت کودک و نوجوان از سوی اپراتورها تا اردیبهشت سال ۹۴ ارائه می شود

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر عمیدیان گفت: در پی تصویب "ضوابط صیانت از کودکان و نوجوانان در خدمات تلفن همراه باند پهن" از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی اپراتورهای تلفن همراه موظف شدند سیم‌کارت کودک و نوجوان را برای استفاده افراد زیر ۱۸ سال طراحی و ارائه کنند.
وی افزود: سیم‌کارت تلفن‌ همراه کودک و نوجوان، امکان اعمال محدودیت در دسترسی به برخی از خدمات تلفن ‌همراه باند پهن و اضافه کردن بعضی از خدمات باند پهن همراه را برای مشترک فراهم می‌کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره زمان ارائه این سیم‌کارت‌ها در بازار اظهار کرد: شرکت خدمات ارتباطی رایتل قبل از ابلاغ مصوبه برای ارائه سیم‌ کارت کودک و نوجوان بررسی و مطالعه لازم را انجام داده بود و در حال حاضر این سیم‌کارتها با دسترسی دیتا به صورت محدود، در بازار عرضه شده و امکان مکالمه کنترل شده روی این سیم‌کارت‌ها تا اردیبهشت سال ۹۴ فراهم می‌شود.
عمیدیان افزود: اپراتور همراه اول نیز با معرفی طرح درسا، شرایط عرضه سیم‌ کارت کودک را فراهم کرده که پس از آماده ‌سازی کامل، تا اردیبهشت ۹۴ به طور رسمی در بازار عرضه می ‌شود و اپراتور ایرانسل نیز در حال انجام اقدامات فنی طراحی سیم‌کارت و پورتال است تا بتواند سیم‌کارت را در اردیبهشت ۹۴ ارائه کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

18288