۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

در کارگروه مشورتی ستاد اجرای نقشه جامع علمی کشور عنوان شد

به گزارش ICTPRESS ، در این جلسه که به بررسی اقدامات ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در راستای اجرایی شدن سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی اختصاص داشت، گزارش این ستاد توسط دبیر آن ارائه شد.
دکتر عصاره، دبیر توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در این گزارش گفت: یکی از اهدف سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی، کسب سهم 20 درصد ارزش بازار داروی انسانی و دامپزشکی کشور در سال 1404 توسط محصولات تایید شده مبتنی بر داروهای گیاهی و محصولات طبیعی است.
وی افزود: با حمایت‌های این ستاد تعداد داروها و فرآورده‌های گیاهی تولید شده در کشور در بخش انسانی از حدود 800 قلم در اول سال 93 به 1149 قلم و تعداد داروهای گیاهی مورد استفاده در دامپزشکی از حدود 20 قلم در این مدت به حدود 50 قلم رسیده است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: تعداد 428 قلم داروی طب سنتی مجوز وزارت بهداشت را اخذ کرده و تعداد 56 قلم داروی گیاهی با حمایت ستاد، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.
عصاره گفت: تهیه و تدوین پیش نویس سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی از سال 89 در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز و بصورت سند پیشنهادی به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه شد.
وی در پایان افزود: این سند پیشنهادی پس از چند جلسه بررسی در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع تایید و برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد که شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای سال 1392 این سند را تصویب کرد و هم اکنون با ابلاغ رئیس جمهور این سند لازم الاجرا است.

نظرات : 0

ثبت نظر

60671