۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه 23 اردیبهشت

ICTPRESS گزارش می دهد :

خبر:  رونمایی از اولین تبلت غول اپراتور امریکا
"اتی اند تی" برترین اپراتور امریکایی است که خبر از ساخت و عرضه اولین تبلت خود را منتشر کرده است.
AT&T بزرگ‌ترین شرکت مخابرات تلفن ثابت، سرویس‌ دهنده اینترنت پهن‌ باند، اشتراک تلویزیون‌ های اینترنتی و برترین اپراتور تلفن همراه آمریکایی است که فعالیت های جدیدی را آغاز کرده است.
این اپراتور خبر از عرضه تبلتی با نام AT&T Trek HD را منتشر کرده که از ویژگی های آن می توان به مواردی مانند پردازنده ۱.۶ GHz چهار هسته ای کوآلکوم، Snapdragon ۴۰۰ و  ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و قابلیت ارتقاء تا ۳۲ گیگابایت و باطری ۴۰۶۰ میلی آمپری را نام برد.
از دیگر قابلیت های این محصول می توان به مواردی مانند دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و دوربین جلویی ۲ مگاپیکلسی را نام برد. این تبلت با توجه به ساعات و میزان استفاده می تواند تا ۸ ساعت شارژ را نگه دارد. این تبلت تنها در شبکه اپراتور AT&T قابل استفاده خواهد بود و هنوز قابلیت های بیشتر این محصول مانند رم یا قیمت نهایی آن اعلام نشده است.
...................................
خبر:  حرکت دانشمندان به سوی مدل نهایی آب
محققان آزمایشگاه ملی فیزیک انگلستان و دانشگاه ادینبرو نخستین مدل مفهومی ساده اما کاربردی برای آب را ارائه دادند.
در حالی که آب در شکل گاز، مایع یا جامد یکی از شایع‌ترین مواد روی زمین است، بسیاری از ویژگی‌های حفظ‌کننده حیات آن هنوز در حد معما هستند.
درک این موضوع که چگونه مولکولی به این سادگی ظاهری می‌تواند رفتار غیرمعمولی و پیچیده را در فشارها و دماهای مختلف داشته باشد، همواره برای دانشمندان دشوار بوده است.
محققان حاضر در این مطالعه، استراتژی جدیدی را برای توصیف این ماده در مقیاس اتمی و بر اساس نمایش ساده‌ شده‌ای از اثرات الکترونیکی و مکانیک کوانتومی آن ارائه دادند.
تیم علمی نشان داد "مدل کوانتومی Drude" آن‌ها، واکنش‌های الکترونیکی مولکول‌های آب را نشان می‌دهد و این موضوع برای پیش‌بینی کامل ویژگی‌های این ماده، حیاتی است؛ این ویژگی‌ها شامل تعادل فاز مایع، گاز آب از دمای انجماد گرفته تا نقطه بحرانی آن است.
موفقیت این مدل در توصیف یک سیستم چالش‌برانگیز مانند آب بدین معنا است که می‌توان آن را به صورت کلی‌تر برای برخوردکردن با مشکلات جدید در علم مواد اعمال کرد و دیدگاه‌هایی را درباره منشأ مولکولی این پیچیدگی در علوم زیستی و فیزیک ارائه داد.
جزئیات این تحقیق در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ارائه شده است.
..................................
خبر:  تولید نخستین پارچه کاملا الکترونیکی جهان
یک تیم بین‌المللی از محققان موفق به تولید نخستین پارچه کاملا الکترونیکی جهان با استفاده از گرافن شدند.
محققان دانشگاه اکستر، موسسه مهندسی سیستم‌ها و رایانه، میکروسیستم‌ها و نانوفناوری در لیسبون، دانشگاه لیزبون، شرکت Aveiro در پرتغال و مرکز تحقیقات نساجی بلژیک توانستند یک روش جدید را برای ادغام الکترودهای منعطف و شفاف گرافن در الیاف پارچه ابداع کنند.
این کشف می‌تواند تولید دستگاه‌های الکترونیک پوشیدنی سبک، بادوام و قابل حمل آسان مانند پوشاک حاوی رایانه، تلفن همراه و پخش‌کننده‌های MP3 را متحول کند.
گرافن با ضخامت یک اتم، نازکترین ماده موجود با قابلیت رسانایی برق است. این ماده بسیار منعطف بوده و یکی از محکمترین مواد شناخته‌شده است. در سالهای اخیر، دانشمندان و مهندسان در تلاش بودند تا بتوانند از گرافن در دستگاه‌های الکترونیک پوشیدنی بهره ببرند.
تحقیقات جدید نشان داده گرافن تک‌لایه که از ویژگی‌های استثنایی الکتریکی، مکانیکی و نوری برخوردار است، آن را به یک پیشنهاد جذاب به عنوان یک الکترود شفاف برای کاربری در الکترونیک پوشیدنی تبدیل کرده است.
در این روش، گرافن توسط یک روش رشد موسوم به رسوب شیمیایی بخار(CVD) روی سیم‌پیچ مسی و با استفاده از یک سیستم جدید نانوCVD تولید شد.
محققان یک روش جدید را برای انتقال گرافن از سیم‌پیچ مسی به الیاف پلی‌پروپیلن ابداع کردند که در حال حاضر در صنعت نساجی مورد استفاده است.
به گفته دانشمندان، این دستاورد می‌تواند به بخشهای گسترده‌ای از حوزه دفاعی گرفته تا مراقبتهای بهداشتی کمک کند.
نتایج این تحقیق در مجله Scientific Reports منتشر شده است.
..................................
خبر:  دستاورد دانشمندان در تولید گاوهایی با سطوح بالاتر امگا سه
محققان چینی با انتقال یک ژن کرم نماتود به گاوها، نخستین شواهد از امکان تولید نژاد جدید از گاوهای دارای ارزش غذایی بالاتر از نظر ترکیبات اسید چرب را ارائه کردند.
رژیم غنی از روغن‌های امگا سه می‌تواند از بیماری‌های قلبی‌عروقی، چاقی و بیماری‌های مخرب عصبی مانند آلزایمر جلوگیری کند؛ اما سطح این اسیدهای چرب در برخی موادغذایی پرمصرف مانند گوشت کم است.
اکنون دانشمندان دانشگاه علم و فناوری حیوانات Northwest A&F و مرکز ملی ارتقای گوشت گاو در چین با انتقال ژن بدست آمده از کرم نموتاد به سلولهای جنینی گاو ، توانستند این اسیدهای چرب را در گوشت گاو افزایش دهند.
آن‌ها ژن fat1 را از ژنوم کرم نموتاد جدا کرده و به سلول‌های جنینی گاوLuxi Yellow منتقل کردند که در پی آن، اسیدهای چرب امگا شش به روغن سالم امگا سه تبدیل خواهد شد. معرفی این ژن به بدن گاو باعث افزایش پنج برابری میزان روغن‌های مفید در آن شد.
البته بیشتر گوساله‌ها پیش از چهارماهگی مردند که این امر نشانگر سختی موجود در انجام این گونه تغییرات تراریختی است. از میان 14 گوساله دارای ژن fat1 ، یازده مورد در اثر التهاب و سپتی‌سمی خونریزی‌دهنده که نوعی عفونت رایج در میان گاوهاست، مردند.
تصور می‌شود که این اختلالات در اثر برنامه‌ریزی ناقص سلول‌ها یا غیر فعال یا فعال شدن سایر ژنها در زمان تولید جنین ایجاد شده باشند.
دانشمندان در حال حاضر راه زیادی تا تولید گوشت گاو غنی از امگا سه در پیش دارند و امیدوارند که این تحقیق بتواند در آینده مواد غذایی بهتری را برای انسان‌ها ارائه کند.
این نتایج در مجله Biotechnology Letters منتشر شده است.
..................................
خبر:  بازگشت فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی به تعویق افتاد
ناسا و شرکای بین‌المللی‌ آن، بازگشت "تری ویرتس" فضانورد ناسا، "آنتون شکاپلروف"، کیهان‌نورد روس و "سامانتا کریستوفرتی"، فضانورد آژانس بین‌المللی اروپا به زمین را تا اوایل ماه ژوئن به تعویق انداختند.
قرار بود این فضانوردان 13 ماه می (23 اردیبهشت) از ایستگاه عازم زمین شوند اما تصمیم ناسا پس از آگاهی از جزئیات جدید درباره ناکامی فضاپیمای باری پروگرس 59 روسیه اتخاذ شد.
در واقع ناسا پس از یافته‌های مقدماتی آژانس فضایی فدرال روسیه درباره نقص فنی و در نهایت نابودی پروگرس، بازگشت خدمه ایستگاه بین‌المللی فضایی به زمین را به تعویق انداخت.
آن‌ها تاریخ دقیقی درباره فرود آتی این فضانوردان ارائه ندادند اما گفتند این تاریخ هفته‌های آتی اعلام می‌شود.
کپسول باری پروگرس 59 روسیه در تاریخ 28 آوریل‌ (هشتم اردیبهشت) پس از پرتاب به سوی ایستگاه بین‌المللی فضایی دچار نقص فنی شد و مهندسان نتوانستند کنترل آن را بر عهده بگیرند، در نهایت، این کشتی باری در هفتم ماه جاری میلادی (17 اردیبهشت) در جو زمین نابود شد.
تاخیر در بازگشت خدمه ایستگاه بین‌المللی فضایی با تصمیم ناسا و شرکایش برای به تعویق‌انداختن ماموریت سرنشین‌دار بعدی به ایستگاه بین‌المللی فضایی از 26 می (پنجم خرداد) به اواخر جولای، نیز مرتبط است. قرار است در ماموریت سرنشین‌دار بعدی، موشک سایوز با اوج‌گیری از ایستگاه بایکونور قزاقستان، "کجل لیندگرن" از ناسا، "اولگ کونونکو" از آژانس فضایی فدرال روسیه و "کیمیا یو" از آژانس تفحص فضایی ژاپن را به ایستگاه بین‌المللی فضایی ببرد.
در عین حال، قرار است سامانه باری پروگرس بعدی به نام "پروگرس 60" اوایل ماه جولای پرتاب شود. کپسول رباتیک دراگون شرکت اسپیس‌ایکس نیز 19 ژوئن (29 خرداد) ماموریت بازتجهیز بعدی خود به ایستگاه بین‌المللی فضایی را انجام خواهد داد اما تاریخ این پرواز هنوز تحت بازبینی است.
اسپیس‌ایکس بر اساس یک قرارداد 1.6 میلیارد دلاری با ناسا، دست کم 12 ماموریت باری را به ایستگاه بین‌المللی انجام می‌دهد و اوج‌گیری بعدی دراگون در واقع هفتمین ماموریت اسپیس‌ایکس به ایستگاه تحت این قرارداد است.
هنوز خطر تمام‌شدن آذوقه، شش فضانورد حاضر در ایستگاه بین‌المللی را تهدید نمی‌کند و این ایستگاه تجهیزات کافی را تا پاییز آتی دارد.
ویرتس، شکاپلروف و کریستوفورتی، ماه نوامبر به ایستگاه بین‌المللی رسیدند و "اسکات کیلی" فضانورد ناسا، کیهان‌نوردان روسی به نام‌های "میخائیل کورنیکو" و "گنادی پادالکا" اواخر ماه مارس به ایستگاه بین‌المللی رسیدند.
کلی و کورنیکو برای یک سال در ایستگاه خواهند ماند تا به محققان در درک بهتر اثرات روانشناختی و فیزیولوژیکی پرواز فضایی طولانی‌مدت کمک کنند. چنین اطلاعاتی راه را برای سفرهای سرنشین‌دار به مریخ و دیگر مقصدهای دوردست هموار خواهد کرد. پادالکا نیز برای شش ماه دیگر میهمان ایستگاه خواهد بود.
..................................
خبر:  جریمه 158 میلیون دلاری دو اپراتور آمریکایی به علت صدور قبض های گران برای مشتریان
کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا دو اپراتور اسپرینت و وریزون را به علت تحمیل هزینه های اضافی به مشتریانش و صدور قبض‌های گران قیمت 158 میلیون دلار جریمه کرده است.
این دو اپراتور بدون اینکه مشترکانشان را در جریان قرار دهند بابت ارائه ناخواسته برخی خدمات متنی مانند طالع بینی و ... ازآنها مبالغی را دریافت کرده‌اند. این رقم در مورد اسپرینت 90 میلیون دلار و در مورد اسپرینت 68 میلیون دلار بوده است.
از رقم 158 میلیون دلار جریمه درنظر گرفته شده، 120 میلیون دلار به مشترکانی که مبالغ مذکور را به زور پرداخت کردند مسترد خواهد شد. بررسی ها نشان می دهد دریافت این مبالغ به طور متوسط موجب تحمیل هزینه 14 دلاری اضافی در هر ماه به هر مشترک شده و درآمد وریزون و اسپرینت را به ترتیب 30 و 35 درصد افزایش داده است.
کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا از این اپراتورهای متخلف خواسته برای بلوکه کردن خدمات متنی ناخواسته امکاناتی رایگان را به طور مناسب در اختیار همه مشترکان قرار دهد و قبل از ارائه این خدمات رضایت آنها را جلب کند. دو اپراتور AT&T  و  T-Mobile هم به همین علت در سال گذشته 105 و 90 میلیون دلار جریمه شده بودند.
..................................
خبر:  راه اندازی عمومی مترجم آنی اسکایپ به 50 زبان برای همه کاربران
شرکت مایکروسافت از نسخه پیش نمایش مترجم برنامه تلفن اینترنتی اسکایپ رونمایی کرد. این نسخه روی ویندوز 8.1 و همین طور نسخه پیش نمایش ویندوز 10 بدون ثبت نام یا هرگونه انتظار قابل استفاده است.
کاربران با بارگذاری برنامه همراه مربوطه از سایت مایکروسافت می توانند از قابلیت های آن بهره مند شوند. مترجم اسکایپ به بیش از 50 زبان زنده دنیا و از جمله زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، ایتالیایی، چینی یا اسپانیایی و برای استفاده افراد مختلف در دسترس است.
مایکروسافت می گوید مجموعه زبان های درنظر گرفته شده برای ترجمه آنی در اسکایپ 95 درصد از جمعیت کره زمین را پوشش می دهد و البته فعالیت هایی برای توسعه پشتیبانی از برخی از این زبان ها در جریان است.
برای فعال کردن ترجمه باید دکمه ترجمه را که زیر نام هر یک از کاربران موجود در فهرست تماس قرار دارد فشار داد. همچنین کاربر باید زبان پیش فرضی که هر یک از کاربران به آن زبان صحبت می کنند را انتخاب کند. این شرکت به کاربران توصیه کرده برای افزایش کیفیت ترجمه و درک مناسب آن از هدست و میکروفون و اینترنت پرسرعت دی اس ال و نه بی سیم استفاده کنند.
..................................
خبر:  برنامه‌های خبر و آب و هوای گوگل برای ساعت اپل عرضه شد
سرانجام گوگل هم برنامه های خود را برای استفاده روی ساعت اپل به روز کرد و از جمله دو برنامه خبر و آب و هوای این شرکت برای محصول مذکور در دسترس قرار گرفتند.
کاربران باید برای به بازار آمدن برنامه های محبوب تر همچون جیمیل، جستجوگر، تقویم، Hangouts، گوگل پلاس و ... مدتی منتظر بمانند.
با توجه به کوچک بودن نمایشگر این ساعت با استفاده از آن تنها می توان سرخط اخبار مهم روز را مشاهده کرد. با چرخاندن مهره ساعت هم عکس های مرتبط نمایش داده می شود. اما خواندن کل اخبار روی ساعت ممکن نیست.
تنها قابلیت دیگر این برنامه افزودن آیتم های خبری به فهرست مطالعه در مرورگر سافاری اپل است.
با توجه به ارائه برنامه های خبرخوان رقیب توسط سی ان ان، Circa، نیویورک تایمز و ... مشخص نیست چقدر از این برنامه استقبال شود. برنامه آب و هوای گوگل هم امکانات محدودی را در حد مشاهده ساده و گرافیکی وضعیت آب و هوا فراهم می کند.
................................
خبر:  ارتباط بین نورهای مصنوعی و افزایش وزن
مطالعات محققان هلندی نشان می دهد، تماس بیش از حد با نورهای مصنوعی با افزایش وزن و چاقی در ارتباط است.
بسیاری از افراد معمولا مدت زمان زیادی از روز در محیط های اداری و زیر لامپ های مصنوعی سپری می کنند. مطالعات پیشین محققان نشان داده بود که نشستن طولانی مدت برای سلامتی انسان ها خطرناک و مضر است اما اکنون نتایج مطالعات محققان هلندی به اثبات رسانده که نشستن طولانی مدت در زیر نورهای مصنوعی می تواند با افزایش وزن و چاقی همراه باشد.
نورهای مصنوعی در مکان هایی مانند اداره ها، رستوران ها، مراکز خرید و ... برای روشنایی استفاده می شوند.
پاتریک رنسن سرپرست این تیم تحقیقاتی در رابطه با این مطالعه می گوید: "در این بررسی، موش ها در برابر نورهای مصنوعی که در محیط اداری یا منازل وجود دارند، قرار گرفتند. سپس موش ها به دو گروه تقسیم شده، گروه اول به مدت ۱۲ ساعت در برابر نورهای مصنوعی و گروه دوم به مدت ۱۲ ساعت در تاریکی قرار گرفتند. نتایج مطالعات نشان داد، موش هایی که در برابر نورهای مصنوعی قرار گرفته بودند با افزایش وزن و چاقی مواجه شدند با وجود اینکه هر دو گروه از رژیم غذایی و تمرینات مشترکی برخوردار بودند."
زندگی امروزی به دلایلی مانند عدم قرار گرفتن کافی در معرض نور طبیعی خورشید یا تماس بیش از حد با نورهای مصنوعی باعث برهم خوردن چرخه طبیعی زندگی می شود.
.................................
خبر:  پشتیبانی آی پد از ویندوز با استفاده از یک کابل پشتیبان
شرکت Duet Display قابلیت تازه‌ای را به آی پد افزوده که تاکنون کسی تصور آن را نمی کرد و آن چیزی نیست جز پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز.
با استفاده از یک برنامه همراه و یک کابل ساده که توسط شرکت مذکور طراحی شده می توان آی پد را به نمایشگر دومی برای نمایش محتوای رایانه های ویندوزی مبدل کرد. این برنامه از دستگاه‌هایی که مجهز به ویندوز 7 یا 8 هستند پشتیبانی می کند.
با توجه به اینکه مهندسان Duet Display  قبلا کارمند اپل بودند، گفته می شود برنامه خوبی را که با iOS سازگاری مناسبی دارد طراحی کردند.
البته کارشناسان معتقدند بعید است کاربران اپل که معمولا برای استفاده از نرم افزارها و سیستم عامل های اپل تعصب دارند جز در شرایط اضطراری و به خاطر انجام امور خاص بخواهند از آی پد به عنوان ابزاری برای نمایش سیستم عامل ویندوز استفاده کنند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

40973