۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

ساخت گوشی بلک بری با سیستم عامل اندروید

به گزارش ICTPRESS، در این گزارش به جزئیات چندانی اشاره نشده و مشخص نیست که آیا اندروید این گوشی بلک بری از برند گوگل برخوردار خواهد بود و در آن دسترسی به پلی استور ممکن است یا خیر.
برای مثال تبلت ها و گوشی های فایر آمازون با نسخه‌های سیستم عامل منبع آزاد اندروید کار می‌کنند در حالی که گوگل مجوز آنها را نداده و بنابراین به پلی‌استور گوگل دسترسی ندارند و صرفا از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه‌ آمازون استفاده می‌کنند.
شرکت‌های درگیر در این ماجرا در این باره اظهار‌نظر نکردند.
اقدام برای ساخت یک گوشی بلک بری با سیستم عامل اندروید گام دیگری به سمت ادغام صنایع است.
گوشی هوشمند استورم که در سال 2008 عرضه شد به عنوان پاسخی به محبوبیت آیفون اپل بود و اولین گوشی بلک بری بود که هیچ‌گونه صفحه کلید فیزیکی نداشت. در سال 2013 عرضه نسخه 10 سیستم عامل بلک بری آن را به عنوان یک سیستم عامل که در آن اپلیکیشن در اولویت قرار دارد معرفی کرد به طوری که حتی با اپلیکیشن‌های ساخته شده برای اندروید سازگاری داشت.
شرکت بلک بری زمانی که گوشی های ویندوزی مایکروسافت در سال 2013 یک جهش را در بازار تجربه کردند، به رده چهارم شرکت‌های بزرگ صادر‌کننده تلفن همراه تنزل پیدا کرد.
بلک بری اندرویدی احتمالا به زودی ساخته خواهد شد. البته سوال اساسی این است که آیا این گوشی به پلی‌استور گوگل دسترسی خواهد داشت یا خیر.

نظرات : 0

ثبت نظر

65933