۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

با انتقال پایتخت مشکلی از مشکلات تهران حل نمی شود

به گزارش ICTPRESS،  مهندس محمد حقّانی افزود: در این میان، سوأل اساسی این است که آیا در صورت انتقال پایتخت از تهران، تمام مسائل این کلان شهر یک شبه حل می شود یا مشکلات آن همچنان باقی خواهد ماند؟
وی با اشاره به این که تهران از نظر محیط زیست در هر سه عنصر حیاتی آب و هوا و خاک در مضیقه است، اظهار کرد: با توجه به جمعیت 9 میلیون نفری که در تهران اقامت و سکونت دارند، این کلان شهر و شهروندان آن از نظر عناصر اصلی زیست محیطی در محدودیت قرار دارند.
مهندس حقّانی با بیان این که باید به دنبال راهکارهای بنیادین برای حل مسائل تهران باشیم و به نظر نمی رسد انتقال پایتخت، راه حل انبوه معضلاتی باشد که تهران با آن ها رو به روست و با این اقدام مشکلی از مشکلات این کلان شهر حل نمی شود، تصریح کرد: در یک بازه زمانی میان مدت، باید از نظر جمعیت پذیری از جمعیت روزانه ده و نیم میلیون نفری تهران کاسته شده و سقف جمعیتی این کلان شهر، مورد تجدید نظر قرار گیرد.
رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که تهران با توجه به منابع طبیعی و توان زیست محیطی، بیش از این ظرفیت پذیرش جمعیت را ندارد، خاطرنشان کرد: راهکار تعدیل جمعیت تهران این است که امکانات و پتانسیل هایی که در این کلان شهر وجود دارد را کم کنیم و با توجه به طرح آمایش سرزمین و ظرفیت هایی که در سایر نقاط کشور تعریف شده، این امکانات را به آن نقاط منتقل نماییم.
گفتنی است شورای اسلامی شهر تهران در پی موافقت شورای نگهبان با طرح "امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران"، نسبت به تشکیل کارگروه های تخصصی به منظور بررسی موضوع انتقال پایتخت اقدام کرده است.  

نظرات : 0

ثبت نظر

39667