۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

دومین جلسه شورای راهبری، سیاستگزاری و هماهنگی امور استانها برگزار شد

به گزارش ICTPRESS، در این جلسه دکتر براری با بیان اینکه بررسی و اعلام پروژه های قابل افتتاح برای سفر دکتر واعظی به استان سیستان و بلوچستان در دستور کار این جلسه قراردارد گفت: دکتر واعظی صرف منابع در استان سیستان و بلوچستان را در اولویت قرار دادند.
همچنین، مهندس رضایی مدیرعامل مخابرات استان که از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشت، مشکلات استان در حوزه مخابرات را اعلام کرد و خواستار مساعدت وزارت ارتباطات در این زمینه شد.
در ادامه مهندس قاسمی مدیرکل سازمان تنظیم مقررات منطقه جنوب شرق با بیان اینکه لازم است شهرستانهای زاهدان، زابل، خاش، سراوان، کنارک، ایرانشهر و نیک شهر از خدمات 3G بهره مند شوند، گزارشی از چالش ها و اقدامات آن سازمان در این استان ارائه کرد.
درادامه، فروزان مدیرکل پست بانک استان اظهارکرد:61 مورد صندوق در روستایی پیش بینی شده که از آن تعداد 31 مورد به بهره برداری رسیده است.
غلامیان مدیرکل پست استان ادامه داد: افتتاح تعدادی از دفاتر روستایی و سرویس های نوین پستی همزمان با سفر دکتر واعظی به استان صورت خواهد گرفت.
ایرانی مدیر کل امور استانهای شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: 700 کیلومتر پروژه فیبر نوری در سفر مقام عالی وزارت به استان بهره برداری خواهد شد.
در پایان نیز مقرر شد، باهماهنگی سازمان تنظیم مقررات، همه روستاهای فاقد ارتباط تلفن ثابت که بالای 10 و 20 خانوار در استان سیستان هستند، از طرح USO  برخوردارشوند وتا پایان سال جاری با هماهنگی اداره کل تنظیم منطقه جنوب شرق و مدیرکل ICT استان تحت پوشش قرارگیرند.                              
دومین جلسه شورای راهبری ،سیاستگزاری و هماهنگی امور استانها با حضور دکتر براری معاون امور دولت، مجلس و استانها، مهندس رضوانی مشاور رئیس سازمان تنظیم مقررات، مهندس ایرانی مدیرکل امور استانهای شرکت زیرساخت، مهندس طاهری ، مهندس رضایی، مهندس قاسمی، مهندس فروزان، مهندس غلامیان، مدیران کل بخش ICT استان سیستان و بلوچستان و مدیرکل، معاون و تعدادی از همکاران دفتر هماهنگی امور استانها برگزار شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق بودجه: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فراهم‌ کردن شرایط مطلوب دراستانها، ضروری است               
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق بودجه درجلسه ویدئو کنفرانس با مدیران کل استانی گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فراهم‌آوری شرایط مطلوب دراستانها ضروری است          
در این جلسه مهندس موثقی با اشاره به زیربخشهای حوزه ICT گفت: در سه موضوع خدمات سرویس، صنعت و بازرگانی نیازمند تلاش بیشتر هستیم.
وی با اشاره به اینکه برش استانی برای برنامه توسعه، نگاه دولت به حوزه فناوری و اطلاعات است، افزود: تسهیل در امر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فراهم‌آوری شرایط مطلوب برای فعالیت این بخش در کسب و کار و مدیریت یکپارچه رفتار توسعه ICT از اهمیت بسزایی برخوردار باشد .
موثقی تصریح کرد: اعتقاد ما بر پایه نگاه یکپارچه در بخش ICT در کشور است که برای دریافت نتیجه، نیازمند یاری تمامی همکاران در ادرات کل استانی هستیم.
وی اظهارکرد: باید از وضعیت موجود تصویری روشن ارائه کنیم که دراین میان در مباحث مختلف کمیته‌های تخصصی ایجاد شده است که هر کمیته وضعیت خاص خود را دارا است در موضوعی خاص فعالیت خود را انجام خواهد داد.
موثقی ادامه داد: وظایف هریک از کمیته های تخصصی تهیه پیش‌نویس وظایف شش گانه تعیین شده توسط شورای برنامه‌ریزی و پیشنهاد موضوعات خاص مرتبط با بخش است.
وی اظهارکرد: کمیته های تخصصی در حوزه های خدمات زیر بخش پست، زیر بخش‌های مخابرات و فناوری و کمیته تخصصی تولید و بازرگانی زیربخش‌های پست، مخابرات و فناوری اطلاعات که تمام کمیته‌ها زیرنظر کمیسیون تلفیق برنامه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت خواهند کرد.
در ادامه جلسه مهندس موثقی از مدیران کل ICT استانی خواست تا وضعیت موجود صنعت محتوا، کاربردها و شبکه را احصا کرده و در قالب فرمت مشخص ارائه کنند.
وی همچنین بر هدف گذاری و مشخص  کردن روند کار دراستانها تاکید کرد و افزود: تعامل با حوزه صنعت و حوزه فرهنگ (دربحث محتوا) نیز، حائز اهمیت است.
این جلسه با حضور آقایان مهندس موثقی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق بودجه، مهندس نیکخواه، مدیرکل دفتر هماهنگی اموراستانها، مهدیقلی، معاون دفتر هماهنگی اموراستانها و تعدادی از همکاران این دفتر به صورت ویدئوکنفرانس با مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سراسر کشور برگزار شد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

91723