۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات: با تولیدات پژوهش محور برای کشور تولید ارزش و ثروت کنیم

به گزارش ICTPRESS، دکتر خوانساری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این همایش که با حضور مسئولان و مدیران اپراتورهای کشور، برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این همایش ها کمک به صنعت و دانشگاه برای پیدا کردن مسیر و جهت پژوهشی است.
وی این همایش را بسترساز فناوریهای جدید از نظر شناسایی پژوهش و تولید و به کارگیری آنها در داخل کشور برشمرد و گفت: این همایش با هدف جهت گیری فعالیت های پژوهشی در کشور برگزار شده تا با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و شرکتی به سرانجام برسد.
خوانساری با اشاره به این که هر فناوری جدید باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد، گفت: نیازهای جوامع به تکامل فناوری های موجود یا انقلاب در فناوریها انجامیده و از این رو، فناوری نسل 5 نیز باید پاسخگوی نیازها و توجیه کننده سرمایه گذاری شرکت ها و دانشگاه ها در سراسر دنیا باشد.
وی با تاکید بر مطالبات مردم در سراسر دنیا از ارائه خدمات اپراتورها افزود: کاربران امروزه مطالبات فراوانی در خصوص توسعه شبکه های مخابراتی دارندکه باید مد نظر قرار گیرد.
وی با اشاره به نیازهای ارتباطی جامعه گفت: باید دید با توجه به این نیازها، آیا معماری نسل 4 به تنهایی پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.
وی خاطر نشان کرد: نسل 5 یک فناوری مخابراتی و ارتباطی صرف نیست و تمام صنایع را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر صنعتی خود را با این فناوری تطبیق ندهد دچار چالش می شود.
خوانساری با اشاره به شروع مطالعات در این مورد از یکسال پیش ابراز امیدواری کرد: این همایش بتواند جهت گیری پژوهشی همه دست اندرکاران را مشخص کرده و منجر به مشارکت در تولید علم در این حوزه شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

84433