۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

دکتر واعظی در سفر به استان مرکزی: اینترنت ابزاری برای ارتقاء کیفیت زندگی و کار مردم است

به گزارش ICTPRESS، دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با ابراز خرسندی از به روز بودن واگذاری تلفن ثابت در این استان و تقدیر از مسئولان در این خصوص گفت: برای آینده استان برنامه های خوبی تهیه شده است.
وی با بیان این که این استان به عنوان پشتیبان به استانهای دیگر وصل است، اظهار داشت: امروز 5 شهرستان به کابل فیبرنوری وصل می شوند و تا پایان سال نیز 4 شهرستان دیگر وصل خواهند شد و به این ترتیب، از نظر پهنای باند وضعیت استان خوب می شود.
وزیر ارتباطات برنامه سال گذشته را فراهم کردن زیرساخت ها برشمرد و با اشاره به تلاش شرکت زیرساخت در سراسر کشور افزود: امسال در نظر داریم، استفاده سازمانها و مردم را از ICT کشور به ویژه پهنای باند فراهم کنیم و خوشبختانه هر چه پیش می رویم اقبال مردم هم بیشتر می شود.
دکتر واعظی با توصیف نقش اینترنت در همه ابعاد زندگی، دانشگاه، تجارت و آموزش ادامه داد: اینترنت ابزاری برای ارتقاء کیفیت زندگی و کار مردم است و ما برای آینده برنامه داریم.
وی برنامه سال جاری را تولید محتوا، ارائه خدمات و اپلیکیشن های مختلف که به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد دانست و افزود: به دنبال تحقق دولت الکترونیک هستیم تا کلیه امور مربوط به دولت از طریق آن صورت گیرد و علاوه بر افزایش سرعت، از تبعیض و فساد جلوگیری شود.
وزیر ارتباطات انجام این مهم را توسط بخش خصوصی برشمرد و گفت: اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری، انجام کارها توسط مردم و بخش خصوصی است و از این رو، ما حمایت از شرکت های مختلف و حل مشکلات و فراهم کردن بستر برای آنها را بر عهده داریم تا هر کسی در هر نقطه ای از ایران که امکانات و توانایی دارد، بتواند فعالیت کند.
دکتر واعظی با اشاره به بحث صادرات نرم افزار نیز اظهار داشت: می توان برنامه های خوبی در این زمینه داشت.
وزیر ارتباطات در پایان با تقدیر از استاندار استان و اشاره به زیربناهای صنعتی و کشاورزی مناسب این استان گفت: امیدوارم بتوانیم با کمک شما آنچه وظیفه ماست، برای مردم خوب استان انجام دهیم.

نظرات : 0

ثبت نظر

52105