۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

90 درصد روستاهای استان خوزستان تا پایان سال، از تلفن و اینترنت بهره‌مند می​شوند

به گزارش ICTPRESS، علیرضا ملکی جهان در سمینار تخصصی افتا در اهواز گفت: یکی از کارهای مورد توجه دولت الکترونیک، رساندن اینترنت به روستاها است و لازم است تمام روستاها به اینترنت مجهز شوند و تجهیزات مورد نیاز این کار نیز تامین شده است.
وی اظهارکرد: تا پایان امسال 90 درصد روستاهای استان از تلفن و اینترنت بهره‌مند می​شوند.
ملکی جهان افزود: دولت برای کوچک و چابک​سازی، افزایش شفافیت، پاسخگویی به مراجعه کنندگان و افزایش کارآمدی و اثربخشی بر اجرای این طرح تاکید بسیار دارد.
ملکی جهان برحذف مقاومت دستگاهها درمقابل دولت الکترونیکی تاکید کرد وادامه داد: 1400 خدمت در 14 خوشه در اقدامات اولیه دولت الکترونیک دیده شده که تمام اطلاعات، مراحل مختلف زندگی و کلیه فرآیندها از بدو تولد تا مرگ در آن ثبت خواهد شد.
وی راه‌اندازی مرکز انتقال داده‌ها توسط بخش خصوصی را بسیارمهم برشمرد و ادامه داد: اخیرا راه اندازی دیتا سنتر توسط بخش خصوصی، به عنوان پیشنهاد برگزیده در سازمان فناوری اطلاعات مطرح و از آن استقبال شده است.
مدیرکل ICT استان خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر برای اجرای بسته ارتباطی و زیرساخت دولت الکترونیک به عنوان پایلوت کشوری در دستگاه​های اجرایی استان آمادگی داریم.
وی ادامه داد: برخی معتقدند زیرساخت​های ما قابلیت توسعه دولت الکترونیک را ندارند اما خوشبختانه در حال حاضر مراکز IT، ICT در استان فعال شده است.
وی تصریح کرد: انتقال داده​های ما با پهنای باند خیلی بالایی انجام می​شود به طوری که اکنون پهنای باند شرکت ارتباطات و زیرساخت استان 16 گیگ است و با توجه به اقدامات انجام گرفته درصدد هستیم تا فیبر را به درب منازل ببریم.
ملکی جهان عنوان کرد: در شبکه‌های همراه اول، نیاز به کابل​های فیبری کمتر و اقدامات خوبی در این بخش انجام شده است اما در شبکه ایرانسل و رایتل با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم. اگر چه در این بخش مشترکان زیادی داریم اما میزان پوشش جاده​ای و ریلی ما از این شبکه‌ها در حد پایین است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه اپراتورهای نسل سوم و چهارم تلفن همراه در سراسر استان فعال می​شوند تا بتوانیم از فضای مجازی نهایت استفاده را ببریم.
وی با اشاره به عملکرد استان در بخش ICI در سال گذشته ادامه داد: خوشبختانه رتبه خوزستان در این بخش ارتقاء یافت و از جایگاه 22 کشوری به 16 رسیدیم. با توجه به اطلاعات احصاء شده، خوزستان امسال به جایگاه 10 خواهد رسید و ارتقاء رتبه استان نشان​ دهنده فعالیت بسیار خوب در بخش ICI است.
ملکی جهان عنوان کرد: از آنجایی که دولت با الکترونیکی شدن به دنبال یکپارچه​سازی است، باید اینترنت به دورترین نقطه شهرها و روستاها برسد.
وی حذف مراجعات چهره به چهره را ازدستاوردهای دولت الکترونیک دانست وافزود امیدواریم به جای سازمان محوری، شاهد خدمت محوری باشیم.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

72342