۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

وزیر ارتباطات در جمع فعالان، کارآفرینان و پژوهشگران ICT استان مرکزی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد

به گزارش ICTPRESS، دکتر محمود واعظی در این نشست، نتیجه این رویکرد را خودکفایی، شکوفایی اقتصادی، اشتغال زایی و صادارات کالا و ارز آوری دانست و افزود: این سیاست توسط دولت دنبال می شود و ما هم به تبع دولت آن را دنبال می کنیم.
وی با اشاره به استعدادهای فراوان استان در حوزه ICT گفت: ایجاد اشتغال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به دیگر بخشها کم هزینه تر است و باید روی آن بیشتر کار کرد.
دکتر واعظی با تاکید بر حمایت از شرکتهای دانش بنیان استانی گفت: شرکتهای دانش بنیان اشتغال زا هستند و حمایت از آنها با جدیت دنبال می شود. امسال 120 میلیارد تومان به شرکتهایی که موجب رونق کسب و کار شوند، وام ارائه خواهد داد.
وی اظهار داشت: معاونت عملی نهاد ریاست جمهوری نیز در زمینه حمایت از شرکتهای دانش بنیان با ما هم عقیده است و به این شرکتها، امتیازها و مزایایی تعلق می گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد، با برخورداری شرکتهای دانش بنیان از این مزایا، حوزه ICT در داخل و خارج کشور شکوفا شود.
وزیر ارتباطات در ادامه با حمایت از پیشنهاد ایجاد پژوهشکده ICT توسط بخش خصوصی گفت: این پیشنهاد مورد موافقت ما است و در حد معقول کمک خواهیم کرد، در این زمینه حتی اگر نیاز به ایجاد شهرک ICT هم باشد حمایت خواهیم کرد.
وی در بخش دیگر سخنان خود، صادارات نرم افزار در سال گذشته را 200 میلیون دلار برشمرد و افزود: هر چه ارز بیشتری وارد کشور شود، باعث رشد صنعت می شود و مورد حمایت ما قرار دارد.
وزیر ارتباطات با تاکید بر رونق کسب و کار در استانها خاطر نشان کرد: هر شغلی در استان ایجاد شود چهار برابر ایجاد شغل در پایتخت تاثیر گذار است و ما از آن حمایت می کنیم.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

45694