۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

نتایج اولیه آزمون "کنکور" سراسری 94 اعلام شد/شهرستانی ها برترین های کنکور 94

به گزارش ICTPRESS ، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی پژمان شهبازی دستجردی از اصفهان، محمدرسول یزدیان از قم، وحید بالازاده مرشت از بابلسر، مهدی لطافتی از شیراز، امیر حسینی از شیراز، کیانوش عباسی از شمیرانات، محمدسعید مسیحا از یزد، سینا رنج کش زاده از ارومیه، کیمیا اسدی جوزانی از تهران و مسعود امیری ‌کندبن از تهران به ترتیب رتبه های اول تا دهم را کسب کردند.


در گروه آزمایشی علوم تجربی سارا همتی از تبریز، کیانا تدبیر واجارگاه از لنگرود، فائزه قایم دوست از زاهدان، مهران نعمتی زاده از یزد، احسان طاهری فرد از شیراز، عرفان طاهری فرد از شیراز، کیارش زارع از بیرجند، معین علا از نور، میثم فرج پور نیری از اردبیل و نیکان زرگرزاده از تهران نیز به ترتیب اول تا دهم شدند.

همچنین در گروه آزمایشی علوم انسانی علی کیانی نیستانکی از تهران، سیدابوالفضل میررضی از اصفهان، ابوالفضل مشیری از اصفهان، فائزه کرمی از تهران، کیان فرح زا از یزد، زینب صالحی دولابی از تهران، فاطمه غلامی از نجف آباد، صدف وفا  از شیراز، محمدرضا اقبالی زارچ از یزد و محمدرضا سلطانی علی آباد از یزد رتبه های اول تا دهم را به خود اختصاص دادند.

 



در گروه آزمایشی هنر نیز آناهیتا هدایتی از تهران، المیرا آشفته از تهران و غزاله پژند از کرج اول تا سوم شدند.

همچنین در گروه آزمایشی زبان های خارجی پویا همدانیان خوزانی از کاشان، یاسمین فروتنی از شیراز و زینب شیرزاد مقدم از شمیرانات رتبه های برتر اول تا سوم را کسب کردند.

 

اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری، فردا

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ساعت ۱۸ سه شنبه ۳۰ تیر اعلام می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری گفت:  نتایج اولیه داوطلبان به صورت کارنامه تنظیم شده است و از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org اعلام می شود.

در آزمون سراسری امسال 878 هزار و 74 داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد 516 هزار و 493 داوطلب زن و 361 هزار و 581 نفر مرد بودند؛ 795 هزار و 677 داوطلب در جلسه این آزمون حاضر بودند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز گفت: انتخاب رشته آزمون سراسری سال 94 از پنج مرداد آغاز و تا 10 مرداد ادامه دارد.

ابراهیم خدایی افزود:  پاسخنامه آزمون سراسری روز چهارشنبه 31 تیر و اعلام نتایج رشته های خاص چهار مرداد منتشر می شود.

وی گفت: امسال 75 هزار نفر در گروه های علوم انسانی و ریاضی و 10 هزار نفر در گروه های هنر و زبان های خارجی شرکت کرده اند.

خدایی افزود: تغییرات شکلی از جمله تغییراتی است که در انتخاب رشته آزمون سراسری امسال رخ داده است و از جمله این تغییرات می توان به تغییر دفترچه انتخاب رشته براساس نوع دانشگاه اشاره کرد، چنانچه در سال های گذشته این دفترچه انتخاب رشته براساس نوع دوره بوده است.

رئیس سازمان سنجش گفت: تغییر قانون داوطلبان ایثارگر، تغییر سیستم بومی گزینی برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در رابطه با تخصیص 30 درصدی به استان های محروم، تغییر در پذیرش نیمه متمرکز رشته های هنر و برداشتن محدودیت انتخاب رشته های خاص چهار تغییر شکلی دیگری بوده است که در انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور امسال رخ داده است.

 

نفرات برتر هر يك از گروههاي ازمايشي پنجگانه علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبان آزمون سراسري سال 1394 به شرح ذيل اعلام مي شود.

 

1- گروه آزمايشي علوم رياضي و فني

2-گروه ازمايشي علوم تجربي

3- گروه آزمايشي علوم انساني

4- گروه آزمايشي هنر

5- گروه آزمايشي زبان


نظرات : 0

ثبت نظر

34580