۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

سمپوزیوم بین المللی انیمیشن بازی های رایانه ای در تهران برگزار می شود

به گزارش ICTPRESS، رئیس سمپوزیوم بین المللی انیمشن بازی های رایانه ای عصر دیروز در نشست مطبوعاتی، هدف از اجرای این سمپوزیوم را اعتلا و ارتقاء سطح هنر انیمیشن و بازی های رایانه ای در افق چشم انداز 1404 و قرار گرفتن صنعت انیمیشن و بازی های رایانه ای به عنوان شاخص صادرات غیر نفتی کشور ذکر کرد.
سید محمدحسین سجادی نیری افزود: در این سمپوزیوم اهداف دیگری همچون انتقال معنویت دینی و کرامت انسانی با استفاده از ابزار هنر به نسل انقلاب، کشف استعدادهای جدید در این عرصه و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی برای ساخت انیمیشن و بازی های رایانه ای با استانداردهای جهانی را دنبال می کنیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما همواره نفت، معادن و منابع موجود را استخراج و خام فروشی کردیم و به جنبه های جدید خلق ثروت و ایجاد درآمد بی توجه بودیم .
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه های ما در رشته های علو م انسانی و هنر تحصیل کردند عملا نسبت به بخش عمده ای از ظرفیت نخبگی و مغز افزار کشور بی توجهی شده و از آنها در تجاری سازی و خلق ثروت استفاده نشده است.
وی به نقش صنایع فرهنگی و صنایع خلاق در ارتقاء رفاه جامعه و افزایش ثروت در کشورها اشاره کرد و گفت: حوزه انیمیشن و بازی های رایانه ای و همچنین تولید برنامک های و اپلیکیشن های تلفن همراه اخیرا در درآمدزایی از صنعت هالیوود پیشی گرفته است و میزان ثروت و اشتغال بیشتری را به خود ااختصاص داده است.
نیری تصریح کرد: متاسفانه ما نتوانستیم در حوزه انیمیشن و بازی های رایانه ای از استعدادها و نیروهای انسانی خود به خوبی استفاده کنیم در حالی که پتانسیل های بسیاری در این زمینه در کشور ما وجود دارد.
وی در خصوص موضوعات و محورهای سمپوزیوم بین المللی انیمیشن بازی های رایانه ای نیز گفت: این سمپوزیوم در محورهای اصلی اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی فرهنگی، صدور فرهنگ ایرانی اسلامی، ارتقاء سبک زندگی سالم، نقش انیمیشن و بازی های رایانه ای در اقتصاد جهانی، آسیب شناسی توسعه این صنعت در ایران و روش های ورود دانشگاه ها به صنعت انیمیشن و بازی های رایانه ای طراحی شده است.
وی در تشریح برنامه های سمپوزیوم بین المللی انیمیشن بازی های رایانه ای اظهار داشت: از ماه آینده شاهد برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی با حضور مدرسان بین المللی از کشورهای پیشرفته در صنعت انیمیشن خواهیم بود .
نیری ادامه داد: در زمان برگزاری سمپوزیوم نیز شاهد رونمایی از بزرگترین انیمیشن رئال جهان با شعار بزرگترین مشارکت اجتماعی هنرمندان خواهیم بود و از فعالان عرصه انیمیشن تجلیل خواهد شد.
وی همچنین از رونمایی از نخستین خبرگزاری تخصصی انیمیشن ایران با عنوان انیمیشن پرس همزمان با این سمپوزیموم بین المللی در دانشگاه صنعتی شریف و همچنین رونمایی از سند راهبردی انیمیشن در ایران خبر داد.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

32695