۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان گشایش یافت

به گزارش ICTPRESS، این مراسم با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت جمهوری اسلامی ایران و معاون وزارت صنایع و فناوری های نوین جمهوری قزاقستان برگزار شد.
این مرکز با هدف مبادله فناوریهای نوین ایران و قزاقستان توسط پارک علم و فناوری خراسان راه اندازی شده است.
معاون پژوهش و فناوری وزات علوم در این مراسم گفت: با تحقق اقداماتی نظیر افتتاح مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان در آلماتی می توان برای توسعه اقتصاد دانش بنیان جمهوری اسلامی در سطح منطقه ای و بین المللی گامهای موثری برداشت.
وحید احمدی افزود: توسعه ارتباطات می تواند باعث شناخت بازارهای خارجی برای شرکتهای فناور ایران باشد و نیز تجربه بسیار مفیدی به منظور عرضه فناوری در دیگر کشورها خواهد بود.
وی با تاکید بر اهمیت تمرکز بر صادرات افزود: از ابزار مهم صادرات حضور در مجامع بین المللی است زیرا این مهم عامل ارتقاء استانداردها و شاخص ها در حوزه فناوری است.
"مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان" پیرو سیاستهای توسعه صادرات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه صادرات کالا و خدمات دانش بنیان و پیرو امضا توافقنامه همکاری بین پارک علم و فناوری خراسان و پارک فناوریهای نوین آلتائو در محل پارک فناوریهای نوین آلماتی فعال شده است.
220 موسسه فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان فعالیت می کنند. در ایران 30 پارک علم و فناوری وجود دارد که پارک علم و فناوری خراسان یکی از بزرگترین آنها در منطقه شرق کشور است.
فعالیتهای این پارک در عرصه های مختلف خدمات مهندسی، تجهیزات پزشکی، خدمات کشاورزی، انرژی، نفت، گاز و آب جریان دارد. پروژه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) استان نیز توسط پارک علم و فناوری خراسان در حال انجام است.
پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را از سال 1381 با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکتها و موسساتی که بر پایه علم و دانش در محیط پارک این فعالی هستند آغاز کرده است.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

76134