۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

داد و ستد 775 میلیارد ریالی در بازارهای فرابورس ایران

به گزارش ICTPRESS، معاملات سی‌امین روز تیر‌ماه 1394 با خرید و فروش 75 میلیون و 960 هزار ورقه بهادار در 9 هزار و 427 نوبت به ارزش 775 میلیارد و 440 میلیون ریال به پایان رسید.
امروز در حالی که آیفکس با افزایش 5 واحدی به رقم 805.56 واحد رسید، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با معامله 14 میلیون و 380 هزار سهم بیشترین حجم و هلدینگ خاورمیانه با ثبت رقم 31 میلیارد و 130 میلیون ریال بیشترین ارزش معاملات روز جاری را به خود اختصاص دادند.
بیشترین افزایش قیمت روز جاری مربوط به رشد قیمت سهام فولاد آلیاژی یزد، آهن و فولاد ارفع و زرین معدن آسیا بود و سهام پتروشیمی مارون و فولاد هرمزگان بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشتند.
در سوی دیگر بازار هم حق تقدم پالایش نفت تهران، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان و سرمایه‌گذاری مسکن زاینده رود با بیشترین کاهش قیمت رو به رو شدند.
همچنین امروز دوره مجدد پذیره‌نویسی واحدهای ETF سپهر خبرگان نفت در نماد (سخنم) در بازار سوم فرابورس انجام شد.
در بازار اوراق تسهیلات مسکن نیز ضمن کاهش قیمت‌ در اغلب نمادها، هر ورقه حق تقدم خرید مسکن 690 تا 740 هزار ریال معامله شد.
بنابراین گزارش، بیشترین حجم معاملات ETF در روز جاری به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 3 میلیون و 680 هزار سهم اختصاص یافت و در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز 90 هزار و 350 ورقه اجاره چادرملو معامله شد.
علاوه بر این، امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، پتروشیمی جم و پتروشیمی امیرکبیر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بودیم.


...............................................
تغییر مالکیت 475 میلیون ورقه بهادار در بازارهای فرابورس ایران
در جریان معاملات روز گذشته فرابورس ایران، 475 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 188 میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت.
در پایان معاملات دیروز 29 تیرماه ، 475 میلیون و 480 هزار ورقه بهادار در 10 هزار و 954  نوبت دست به دست شد و ارزش آن به یک هزار و 187 میلیارد و 630 میلیون ریال رسید.
گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با معامله 17 میلیون و 890 هزار سهم به ارزش 31 میلیارد و 730 میلیون ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و شاخص کل فرابورس با 1.3 درصد کاهش روی 800 واحد ایستاد.
در جریان معاملات اولین روز معاملاتی هفته، بیشترین افزایش قیمت مربوط به سهام شرکت‌های صنعتی مینو، البرز بالک و افرا نت بود و در سوی دیگر بازار هم شرکت‌های معادن مس تکنار، حق تقدم سرمایه‌گذاری مسکن تهران و توسعه و عمران کرمان با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.
بازار اوراق با درآمد ثابت شاهد معامله 93 هزار و 230 ورقه اجاره ماهانه رایتل در روز جاری بود و بیشترین حجم معاملات ETF هم به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش یک میلیون و 450 هزار سهم اختصاص یافت.
همچنین، نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت تهران و حق تقدم خرید سهام شرکت مذکور و سیمان لار سبزوار با توجه به دریافت اطلاعات با اهمیت و نماد معاملاتی بانک سرمایه و عمران و توسعه شاهد برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه 31 تیرماه، در پایان معاملات دیروز متوقف شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

66473