۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

تفاهمنامه همکاری سازمان فناوری اطلاعات با UN- APCICT امضا شد

به گزارش ICTPRESS، مهندس نصر الله جهانگرد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با UN- APCICT اظهار داشت: ما همواره بر استفاده و بهره گیری از تجربه علمی دنیا در کاربرد عملی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور تاکید داشتیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: یکی از مهم ترین بخش ها برای کمک و حمایت از کشور ها در سازمان ملل متحد ارتقاء شاخص های سرمایه های انسانی بوده که در این میان بحث فناوری اطلاعات با توجه به جایگاه آن در عرصه های مختلف زندگی تاکید ویژه شده است.
وی ایجاد همگرایی در کشورهای مختلف آسیایی و اقیانوسیه را در حوزه های کاربردی فناوری اطلاعات لازم دانست و گفت: به این منظور کشور های عضو همکاریهای خود را به صورت منسجم تری از دو سال گذشته آغاز کردند.
وی در خصوص اهداف مرکز توسعه آموزش فاوا آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد اظهار داشت: براساس قطعنامه کنفرانس سران 176 کشور WSIS توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستور کار سازمان ملل متحد قرار گرفته و  مرکز آموزش توسعه فاوا آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد آموزش مهارت های کاربردی ICT  را به عنوان بازوی اجرایی سازمان ملل متحد بر عهده گرفت. 
وی گفت : با بستن این تفاهم نامه تلاش خواهیم کرد با تامین محتوای آموزشی  و بهره گیری از دانش به روز جهان برای توسعه کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور در حوزه دولت الکترونیکی بهره ببریم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر اهمیت توسعه و بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه اقتصادی و اجتماعی در جوامع مختلف گفت: سرفصل های آموزشی بومی سازی شده و به مدیران ارشد دستگاههای مختلف آموزش داده می شود.
وی با بیان این که این منابع  و محتوای آموزشی ترجمه و بومی سازی شده  و به زودی در اختیار عموم قرار می گیرد  ادامه داد: در محور های بعدی آموزش کاربردهای فناوری برای دانش آموزان را در نظر داریم.
همچنین، در ادامه این مراسم خانم ری رئیس مرکز توسعه آموزش فاوا آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد نیز با اشاره به این که از مهمترین حوزه هایی که سازمان ملل در توسعه همکاری با کشورها دارد، دولت الکترونیک و کاربردهای فناوری اطلاعات است، خاطر نشان کرد: سازمان ملل این بازو را برای توسعه کاربرد ICT در حوزه های مختلف ایجاد کرده است.
وی محور کار مجموعه خود را حول توسعه سرمایه انسانی عنوان کرد و افزود: ایران تعامل بین المللی جدیدی ایجاد کرده که در آن انتقال تجارب از هر دو طرف بسیار مهم است.
خانم ری گفت: با توجه به پیش بینی های وزارت ارتباطات برای دسترسی مردم به اطلاعات و اینترنت زمینه خوبی فراهم شده تا مردم شهرها و روستاها بتوانند با مشارکت منابع رشد همگنی را تجربه کنند.
وی با ابراز خرسندی از حضور در ایران افزود: جو بسیار خوب و توانمندی اینجا وجود دارد.
وی در عین حال توسعه و آموزش بخش خصوصی به عنوان شرکای بخش دولتی را مهم برشمرد.
همچنین UN- APCICT وابسته به اسکپ بازوی اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل است که این سازمان با تشکیل دفتر UN- APCICT در حوزه آسیا و اقیانوسیه برای ایجاد همکاری در زمینه کاربری های فناوری اطلاعات اقدام کرده است.
دفتر UN- APCICT در اینچئون کره جنوبی واقع شده و 62 کشور را تحت پوشش دارد و با استفاده از الگوهای دانشی درست جمع آوری شده از کشورهای عضو را به یکدیگر انتقال می دهد.
به گفته معاون سازمان فناوری اطلاعات،ACPICT یک دانشگاه مجازی نیز دارد که به پذیرش دانشجو به صورت مجازی بپردازد که می تواند به عنوان محور بعدی همکاری ها قرار گیرد.
لازم به یادآوری است، کارگاه سه روزه آموزشی حاکمیت اینترنت با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز آموزش توسعه "فاوا" آسیا و اقیانوسیه در حال برگزاری است.
مرکز آموزش‌های توسعه ICT در منطقه آسیا و اقیانوسیه منابعی درباره افزایش مهارت‌های ICT تهیه کرده‌ که اکنون 20 عنوان از این کتاب‌ها به همت سازمان فناوری اطلاعات ترجمه شده و از آنها رونمایی شد.
این کتاب‌ها قرار است توسط مدرسان این مرکز طی دوره‌های چند روزه‌ به‌صورت فشرده به مدیران IT دستگاه‌ها آموزش داده شود تا  بر دانش آنها بیفزاید.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

68669