۱۴۰۳ شنبه ۱۵ اردیبهشت

واقعیت مجازی هدف اصلی پردازنده گرافیکی Snapdragon 820

به گزارش ICTPRESS، در حالیکه این پردازنده قدرتمند از پس بازیهای بسیار پیچیده تری برخواهد آمد درعین حال کوالکام هدف گسترده تری را برای آینده Snapdragon 820 و پردازنده Adreno 530 پیش بینی میکنه.
از مهمترین این اهداف، نسل بعدی واقعیت مجازی که قراره چشم انداز کامپیوتر واقعی رو افزایش بده. الیته این خبر خیلی غیر منتظره بنظر نمیرسه چون که در سال گذشته راه حلهای mobile VR مطرح شدند و محصولات زیادی هم ارائه شد مثل Gear VR کمپانی سامسونگ و Google Cardboard.
تکنولوژی  VR باعث میشه که سخت افزار موبایل و کامپیوترهای رومیزی پا رو فراتر بگذارند و پیشرفتهای قابل ملاحظه ای کنند، شاید که ما شاهد گوشیها و صفحات نمایش 4K باشیم پس بهتره که آماده باشیم.
کوالکام همچنین گفته که پردازنده گرافیکی Adreno 530 از لحاظ توان مصرفی 40% از پردازنده گرافیکی Snapdragon 810 کمتر مصرف میکنه و بر خلاف مدل قبلیف اینبار قراره که چیپ 820 وارد اتومبیلها هم بشه.
قراره که به عنوان مدل ارتقاء یافته Snapdragon 602A که بیشتر از یک و سال و نیم پیش ساخته شد عمل کنه و باعث بهبود عملکرد ماشینهای مربوطه بشه.
مزیتهای اون چیه؟ ظاهرا خیلی بیشتر از بهتر شدن سرعت هست.
پردازنده جدید در کتار تمام مسائلی که گفته شد از واحد عکسبرداری دوربین Spectra بهره میبره که طیف وسیع تری رنگ رو به همراه داره و قالب کاری اون فوکوس اتوماتیک دوگانه هست که به شما مکان میده در مورد یک صحنه ای که میبینید بتونید روی قسمتهای خاص اون سریع تر فوکوس کنید.
همچنین کوالکام با استفاده از GPU جدید قصد داره که زوم دیجیتال رو بهتر، کیفیت کلی رو بالاتر و تجربه زوم کردن رو خیلی راحت تر بکنه. امیدواریم که نتیجه این چیپ دوربینهای بهتر در تمام گوشیهای اندروید باشه و فقط مختص دو برند سامسونگ و ال جی نشه.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

19033