۱۴۰۳ شنبه ۱۵ اردیبهشت

خبرهای وزارت ارتباطات در سفر استانی وزیر به استان خراسان شمالی

به گزارش ICTPRESS، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با افتتاح چندین پروژه ارتباطی استان خراسان شمالی، در شورای اداری استان گفت: خدمت رسانی به مردم اولویت دولت یازدهم است.

خدمت رسانی به مردم اولویت دولت یازدهم است               
دکتر واعظی که حامل سلام گرم رئیس جمهور و هیات دولت برای مسئولان و مردم استان خراسان شمالی بود، خدمت رسانی به آحاد مردم را اولویت دولت برشمرد و گفت: دولت یازدهم خود را بدهکار مردم می داند و وظیفه دارد دین خود را به مردم ادا کند.
وی با بیان این که توجه به این استان زیاد است گفت: علیرغم تمام محدودیت ها شاهد بودیم که بودجه این استان به طور کامل تخصیص داده شد.
دکتر واعظی با تقدیر از تلاش مسئولان استان به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که همواره یار دولت بودند گفت: وزارت ارتباطات نیز به سهم خود در این دو سال گذشته تلاش داشته به استانهایی که تا پیش از این کمتر مورد توجه بودند، توجه ویژه ای داشته باشد.
وزیر ارتباطات گفت: بنای جدی ما این است که در حوزه ارتباطات اعم از پست، پست بانک، مخابرات و اینترنت به این استان نگاه ویژه داشته باشیم.
وی با اشاره به این که از ایجاد استان خراسان شمالی زمان چندانی نمی گذرد، خاطر نشان ساخت: لازم است که بیشتر به این استان پرداخت و از این رو، در سال گذشته مجموعا توسط بخش دولتی و خصوصی سرمایه گذاری خوبی در زیرساخت های استان شد که منجر به جهش در بخش های مختلف آن شد.
وزیر ارتباطات، اظهار داشت: به دفاتر پست و پست بانک توجه ویژه داریم و پست بانک وام های خرد زیادی به روستاییان پرداخت کرده است.
وی با اشاره به آمادگی وزارت ارتباطات برای پرداخت وام وجوه اداره شده برای ساماندهی و فعال کردن شرکت های دانش بنیان حوزه ICT استان گفت: مطمئنا استانی با چنین ظرفیت بالای علمی و دانشگاهی قادر است در حوزه ICT موفق عمل کرده و کارهای بزرگ انجام دهد.
وی با اشاره به پروانه اپراتور اول اظهار داشت: در این پروانه مخابرات و همراه اول در قالب یک شرکت دیده شدند و سود ده بودن یکی و ضررده بودن دیگری را به طور مجزا قبول نداریم.
وی با تاکید برپیگیری پوشش تلفن همراه در جاده های اصلی و فرعی استان ابراز امیدواری کرد، توسعه کامل نسل 3 و 4 تلفن همراه در استان را با نصب سریع تجهیزات شاهد باشیم.
وزیر ارتباطات از تشکیل کمیته مشترک با استانداری برای پیگیری بحث اشتغال زایی خبر داد و گفت: این کمیته موظف است با تشکیل جلسات منظم، بحث تولید محتوا، دولت الکترونیکی و خدماتی که منجر به ایجاد اشتغال شود را پیگیری کند.
دکتر واعظی در ادامه با بیان این که تمام تعهدات سفر مقام معظم رهبری به استان انجام شده است، گفت: با رفع مشکل ساختمان دیتاسنتر استان، نصب تجهیزات پس از این سفر آغاز می شود.
وی افتخار دولت را خدمت تحت زعامت مقام معظم رهبری برشمرد و بیان کرد: دولت تلاش می کند با سازماندهی، فرهنگ کار و وجدان کاری را نهادینه کند.
وزیر ارتباطات از عزم دولت در رفع مشکلات اقتصادی نیز خبر داد و یادآور شد: تعامل بین قوا افتخار دولت است و با توجه به همدلی و همزبانی که در جامعه به وجود آمده باید هر سه قوه، برای اداره کشور دست به دست هم دهند و کشور را در مسیر توسعه یاری کنند.
دکتر واعظی با تاکید بر اهمیت حفظ وحدت داخلی، سیاست دولت یازدهم را همدلی و وفاق برشمرد و گفت: اقوام مختلف برای دولت جایگاه یکسانی دارند و باید با حفظ اتحاد در منطقه به سمت اول شدن پیش رفت.
وی با اشاره به پیروزی در مذاکرات هسته ای نیز گفت: همه دنیا مقاومت تیم مذاکره کننده هسته ای را تحسین کردند و این پیروزی در سایه هدایت های راهگشای مقام معظم رهبری و مقاومت مردم شریف ایران و با رعایت خطوط قرمزنظام حاصل شد.
دکتر واعظی با بیان این که کار بسیار بزرگی انجام شده است، تصریح کرد: در موقعیت خاصی هستیم و باید هوشمندانه عمل کنیم.
همچنین، پس از این جلسه چندین پروژه ارتباطی استان به دست وزیر ارتباطات افتتاح شد.

وزیر ارتباطات در دیدار با فعالان حوزه ICT استان خراسان شمالی: وظیفه ما توسعه زیرساخت های تمامی بخش ها است               
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با نخبگان و فعالان حوزه ICT استان خراسان شمالی، ارتباطات و فناوری اطلاعات را توانمند ساز تمام بخش ها برشمرد و گفت: وظیفه اصلی ما در کشور توسعه زیرساخت ها در تمامی بخش ها است.
دکتر واعظی با تاکید بر جبران عقب افتادگی ها در سال های گذشته گفت: باید زیرساخت ها به گونه ای توسعه یابد تا پاسخگوی نیاز مردم باشد.
وی اولویت سال جاری را بحث تولید محتوا و ارائه خدمات متعدد دانست و افزود: نوشتن نرم افزارهای کاربردی نیز از برنامه های ما در این سال است و از این رو، در حال تقویت ارتباط با دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری هستیم.
دکتر واعظی با بیان این که دولت به دنبال تصدی گری نیست، اظهار داشت: به جزء بخش های امنیتی و دیربازده باقی بخش ها به بخش خصوصی سپرده می شود تا سرمایه گذاری انجام دهند.
وی عنوان کرد: در برابر هر یک ریال بخش دولتی، بخش خصوصی باید سه تا چهار برابر سرمایه گذاری کند.
وزیر ارتباطات از ارائه 30 میلیارد تومان وام وجوه اداره شده به 82 شرکت خبر داد و گفت: تصمیم قطعی ما این است که امکانات فنی، پژوهشی و مالی را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهیم و من به دنبال این هستم در این استان راه را برای توسعه ICT طبق قوانین و مقررات باز کنم.

دکتر واعظی خبر داد: سال آینده تمامی روستاهای شیروان به اینترنت پرسرعت متصل می شوند                   
دکتر واعظی در جمع مردم و مسئولین شهرستان شیروان با اشاره به به وجود روستاهای متعدد در شهرستان شیروان گفت: سال آینده تمامی روستاهای این شهرستان به اینترنت پرسرعت متصل می شوند.
دکتر محمود واعظی در این جمع با اشاره به این که ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشران توسعه در دنیا است و با زندگی مردم عجین شده، گفت: امروز کسی نمی تواند مردم را از امکانات و ابزارهای ناشی از پیشرفت و توسعه محروم سازد.
وی با بیان دستاوردهای دولت تدبیر و امید گفت: این دولت، دولت شماست و بزرگترین سرمایه آن نیز شما مردم هستید.
وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به تعامل دولت با قوای مختلف گفت: افتخار دولت تعامل کامل با مجلس، قوه قضایه و کمیسیون های مختلف مجلس است و نتیجه آن تصویب لوایح مختلف مثل لایحه خروج از رکود است.
واعظی با تاکید بر برخی خواسته های مردم گفت: دولت به رفاه، معیشت و اشتغال دغدغه های اصلی مردم  نگاه ویژه ای دارد و در این زمینه ها مقرراتی را وضع کرد تا به تحقق آنها کمک کند.
وزیر ارتباطات در ادامه سخنرانی خود تکمیل تجهیزات مخابراتی شهرستان شیروان را ضروری دانست و گفت: با تکمیل این شهرستان به طور کامل تحت پوشش تجهیزات نسل سوم و چهارم تلفن همراه قرار می گیرد.
وی افزود: یکی از راه حل های افزایش سرعت و کیفیت اینترنت در این شهرستان افزایش تعداد شرکتهای ارائه کننده اینترنت و ایجاد رقابت بین آنها برای دادن سرویس بهتر به منظور جلب مشتری است.
واعظی همچنین با اشاره به برخی زیرساختهای این شهرستان گفت: پروژه فیبر نوری شیروان، فاروج و بجنورد کامل شده است و مشکلی برای پهنای باند نداریم.
وزیر ارتباطات در پایان با اشاره به وظیفه پست بانک گفت: رسالت پست بانک خرده بانکداری و ارائه تسهیلات به مناطق روستایی و محروم است.

وزیر ارتباطات بر تامین زیرساخت های استان خراسان شمالی تاکید کرد                   
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر تامین زیرساخت های استان خراسان شمالی گفت: باید زیرساخت ها به گونه ای تامین شود که پاسخگوی نیاز مردم باشد.
دکتر واعظی در ادامه سفر به استان خراسان شمالی با حضور در گلزار شهدای این استان به مقام شامخ شهیدان هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد و در بازدید از ساختمان مجتمع ICT این استان گفت: ما نگاه ویژه ای به استان های تازه تاسیس داریم.
وزیر ارتباطات افزود: با بهره برداری از ساختمان اداره کل ارتباطات استان، به منظور هم افزایی نیروها، تمام مجموعه های وزارت ارتباطات در این استان اعم از پست، پست بانک، زیرساخت و تنظیم مقررات در این ساختمان مستقر خواهند شد.

وزیر ارتباطات در خراسان شمالی: پست و پست بانک نقش مهمی در خدمت رسانی به مناطق محروم دارند                   
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از اداره کل پست و شعبه مرکزی پست بانک استان خراسان شمالی، از زحمات کارکنان در خدمت رسانی به مردم تقدیر کرد و گفت: پست و پست بانک نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم مناطق محروم ایفا می کنند.
دکتر واعظی در این بازدید بیان کرد: پست نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم و کاهش هزینه ها دارد.
وی ارائه خدمات نیابتی توسط پست را به نفع مردم دانست و یادآور شد: ارائه خدمات ادارات و سازمان ها توسط پست به عنوان امین مردم به نفع جامعه است و در کاهش ترددهای غیر ضرور بسیار موثر است.
وزیر ارتباطات در ادامه در بازدید از شعبه مرکزی پست بانک نیز، از کارکنان صادق و امانتدار این بانک تقدیر کرد و افزود: به منظور انجام ماموریت های پست بانک، تجهیز هر چه بیشتر و آموزش نیروی انسانی این بانک، مدنظر قرار دارد.
دکتر واعظی با ابراز امیدواری نسبت به تثبیت وضعیت حقوقی پست بانک به عنوان بانک دولتی خاطر نشان ساخت: پست بانک به عنوان بانک عامل وزارت ارتباطات است و امیدواریم هر چه سریع تر وضعیت حقوقی آن مشخص شود.
وزیر ارتباطات با تاکید برخدمت رسانی پست بانک در روستاها اظهار داشت: امیدواریم پست بانک بتواند به عنوان بانک تخصصی در حوزه خرده بانکداری در مناطق محروم ارائه خدمت کند.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

80996